טוען...

החלטה

ארנון איתן24/07/2017

4749-07-17

מספר פל"א 318531/2017

לפני כבוד השופט ארנון איתן

המבקשים

מדינת ישראל

נגד

המשיבים

עצאם אלגרדאת ת.ז. 901399196

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת עו"ד דניאל ליון

המשיב וב"כ עו"ד ג'יג'יני

פרוטוקול

ב"כ המבקשת: כתב האישום מייחס למשיב עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה מעולם לפי סעיף 10 (א) לפקודת התעבורה. מדובר בנאשם שהינו בעל תעודת זהות ירוקה אשר שוהה בישראל על בסיס קבוע מזה שנים רבות. לדבריו, כפי שמפורטים בדוח הפעולה הוא אמר לשוטר שעצר אותו כי האו בארץ 20 שנה עם איחוד משפחות. בהמשך הוא אומר "אני כבר 20 שנה פה כל החיים שלי פה". מדובר בנאשם נשוי לישראלית חי בישראל, מרכז חייו זה ישראל, שמעולם לא הוציא בישראל רישיון נהיגה. המקרה שחברי מציג שונה בכך ששם אסור היה לו ללון בישראל, הוא לא היה באיחוד משפחות בכלל, היה לו היתר אך ורק לעבודה וכשיש היתר רק לעבודה אני לא יכולה לבקש מעצר בית בישראל כי זה בניגוד להיתר שיש לו. במקרה שלפנינו מדובר באדם שהוא על פי ההגדרה תושב שטחים אם כי בפועל, ב 20 שנים האחרונות מרכז חייו בישראל, חי בישראל, עובד בישראל, נשוי לישראלית ולכן יכול להיעצר במעצר בית. הרשעה זהה יש לו מדצמבר 2016 הוא הורשע לפי סעיף 10 (א).

ב"כ המשיב: מרכז חייו הוא בארם, הוא תושב שטחים ולא תושב הארץ. אני בחרתי רק שני דברים קטנים, החלטה של כב' השופט צימרמן, שני תיקים, אותו דבר – הרשיע אותו ב578 (ב) בהסכמתם ונתן 1500 ₪ קנס.

המשיב, לשאלת ב"כ המבקשת, לאחר שהוזהר כחוק:

אני אמרתי לשוטר שאני חי פה 20 שנה בשביל שיעזוב אותי, אני באתי אצל אשתי והילדים שלי, לא התכוונתי ל 20 שנה בפועל. אין לי בעיות עם המשטרה, אף פעם לא הייתה לי שום בעיה אני בן 43 אף פעם לא הייתי בבית סוהר. אני גם לא רוצה שיהיו לי בעיות. אני נשוי 13 שנה, יש לנו בית בארם עם ההורים וגם יש לנו בית בשועפאת ששכרנו. אנחנו גרים גם בשועפאת וגם בארם, שילמנו גם מים וגם חשמל. הילדים נמצאים אצל האימא. הילדים בני 12,8,6 ו – 4. הם לומדים בשועפאת. אני הולך לארם ובא, אני בא לבית שלי ולהורים שלי. אני חי עם אשתי – הולך וחוזר. אני ישן 3 פעמים בשבוע אני לפעמים בא לאישה כי אבא שלי חולה, יש לו התקף לב. בגלל שיש לי אבא שחולה אני מפצל את עצמי גם פה וגם שם.

המשיב, לשאלות בא כוחו:

אני כל הזמן מחדש את אישור ההישארות שלי בארץ. אני מגיש את זה ועד שאני מקבל את התשובה ממשרד הפנים. לפעמים לא נותנים לי אישור ואחרי זה נותנים או לא נותנים, זה תלוי. אני שוכר את הדירה בשועפאת, לפני זה הייתי בוואדי ג'וז שכרתי שם, אח"כ הלכתי לשועפאת. אני גר בשועפאת שנה וחצי בערך.

ב"כ המשיב: אני מסכים לבקשה, מבקש לעבור לתיק העיקרי.

ב"כ הצדדים: מסכימים לעבור לתיק העיקרי.

<#2#>

החלטה

לאור הצעת ב"כ המשיב, אני מורה על קבלת הבקשה.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ט תמוז תשע"ז, 23/07/2017 במעמד הנוכחים.

ארנון איתן , שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/07/2017 החלטה ארנון איתן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל גלעד יששכר משולם
משיב 1 עצאם אלגרדאת עבד אלרח ג'יג'יני