טוען...

פסק דין שניתנה ע"י איתי רגב

איתי רגב10/11/2017

בפני

כב' הרשם הבכיר איתי רגב

תובעים

1.רועי ורשובר

2.ליאב ורשובר

נגד

נתבעות

1.יוליה שולץ

2.שומרה חב' לביטוח בע"מ

פסק דין

תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 28.3.17. התובעים טוענים לנזקים בסך כולל של 6,432 ₪ בגין עלות תיקונים, שכר שמאי ועגמת נפש.

המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים.

התובעים טוענים כי התאונה ארעה בשל נסיעה לאחור של רכב הנתבעות, בניגוד לכיוון התנועה, כאשר רכב התובעים עומד במקומו. הנתבעות טוענות, מנגד, כי רכבן התקדם לאחור באיטיות על מנת להכנס לחניה כאשר רכב התובעים הגיח מאחור, עקף בחוסר זהירות ופגע ברכבן.

לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים, בחנתי את התרשימים המתארים את גרסאותיהם, ראיתי תמונות הנזקים שנגרמו לכלי הרכב המעורבים ומיקום הפגיעות בהם, ולאחר שכל אחד מהצדדים הציג בפני את אופן קרות האירוע, לגרסתו, באמצעות מכוניות צעצוע, אני מעדיף את גרסתו של נהג רכב התובעים, אותה מצאתי מהימנה יותר מהאחרות, בין היתר בשל אופי ומיקום הפגיעות בכלי הרכב (באופן שלו היה רכב התובעים פוגע ברכב הנתבעות בעת נסיון עקיפה, כנטען, ניתן היה לצפות למיקום קדמי יותר של הפגיעה). רשמתי לפני גם את רציפות וההגיון הפנימי שבגרסת נהג רכב התובעים ומנגד את הערתה הספונטנית של נהגת רכבת הנתבעות, בעדותה, כי רכב התובעים היה בעמידה בשעת התאונה (גם אם נעשה נסיון לתקן עדות זאת בהמשך הדברים, כאשר ניסתה להסביר שהתכוונה למצבו לאחר התאונה והבהירה כי אינה דוברת עברית על בוריה).

משכך, אני קובע כי האחריות לקרות התאונה מוטלת על שכם הנתבעות ועליהן לשאת בתוצאות הנזקים שנגרמו.

נוכח אי-הוכחת ראש הנזק המתייחס לעגמת נפש אני דוחה רכיב זה של התביעה.

לאור כל האמור, אני מחייב את הנתבעות לשלם לתובעים סך של 5,882 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 64 ₪ והוצאות משפט בסך 200 ש"ח. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום, אחרת ישאו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום.

המבקש לערער על פסק הדין רשאי להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי מרכז לוד בתוך 15 ימים.

ניתן היום, כ"א חשוון תשע"ח, 10 נובמבר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/11/2017 פסק דין שניתנה ע"י איתי רגב איתי רגב צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 רועי ורשבורגר
תובע 2 ליאב ורשובר
נתבע 1 יוליה שולץ
נתבע 2 שומרה חב' לביטוח בע"מ