טוען...

הוראה לבא כוח תובעים להגיש הודעה מטעם התובעת

נפתלי שילה04/12/2018

לפני כבוד השופט נפתלי שילה

המבקשים

.1 עופר זלצמן

.2 ג'ורג'יאנה מורחן

נגד

המשיבה

צ'רלטון בע"מ

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשים עו"ד שוקרון

המבקשים

ב"כ המשיבה עו"ד ליאור להב

פרוטוקול

עו"ד שוקרון:

לשאלת בית המשפט מדוע לבטל את העיקול, אני משיב אני מפנה את בית המשפט להחלטתו מיום יולי 2017 אבל אחזור ל-09/17 כמו שמותב זה יודע וער לכך שלמעשה אותו צו עיקול ניתן על סמך אותו תצהיר של החוקרים. התצהירים שהגיש מר עידו הם לאחר הצו הזמני ולמעשה אותו תצהיר עדות ראישת שהוגש ב- 04/18 הם למעשה כאילו מרפאים שאין להם תצהירי חוקרים וזה תצהיר שנעשה בדעיבד על החלטה שהסתמך על תצהיר אחר שנמצא בחומר הראיות והם וויתרו על זה התברר שהתצהירים של החוקרים הם שיקריים. הם קבעו שבני הזוג גרושים וזה לא נכון. הם נשואים. כשמגישים לבית המשפט תצהיר חוקר והתברר שאותו חוקר הוא אינו מורשה, צריך להבין שלמעשה שגם אז השופטת קלמן הייתה מסקנה שהחוקר אינו יכול לעבוד. במסגרת התצהיר שהוגש נמחקו סעיפים כל הממכים כבר לא קיימים בתיק. ויש החלטה של השופטת קלמן שכל המסמכים שלכאורה מצרפים את האישה לתיק הם אינם. מעבר לזה בדיון הקודם הציגו תמונה של גברת שזו לא היא.

בדיון הקודם עלתה השאלה מה הנחיצות של המבקשת ולכאורה אין כלפיה כלום. אמר בית המשפט שנציג פסיקה שקושרת את בת הזוג לעוולות. בימ"ש קבע בהחלטה מיוני 2018 "התובע ימציא פסקי דין.." (מצטט) הם מגדירים את המבקשת 2 כנהנית מפעילות הפירות.

התביעה היום והעיקולים הזמניים סגרו להם את כל המשאבים הכלכליים. היום אני עובד בהתנדבות. דו"ח חקירה הם לא יכולים להוציא כי אין להם כסף. על הבית אין משכנתא והוא שווה כ- 1,100,000 ₪. בבית הזה המבקשים לא גרים. לבית היו ליקויי בניה שלא יכלו לגור בו.

המבקש 1:

הבית עומד ריק וניתן למכור אותו. הוא לא ראוי למגורים, אין בו חשמל. הוא לא עבר ביקורת חשמל. יש אישור לחיבור לתשתית.

עו"ד שוקרון:

בהחלטה הקודמת בית המשפט אמר שברגע שה"ה ירצו למשכן את הנכס זה המקום.

מדובר בתביעה על דרך אומדנה של 24 מיליון ₪. לא ניתן צו כינוס. מותב זה גם קבע שבגלל התביעה למעשה מה שאני מבין שכל בן אדם שמוגשת נגד ותביעה הזויה של 24 מיליון ₪ הוא צריך להבין שחייו נעצרים. מדובר בתביעה של 24 מיליון ₪ הערובה שהמשיב נדרשה הוא 150 אלף ₪. המבקשים רוצים למכור את הנכס.

עו"ד להב:

כבר הגיעו למותב זה ומותב זה נתן החלטה מפורשת וכל הטענות ששמעתי כאן הן טענות ....

ב- 12.7 מותב זה כתב החלטה ואמר "אין מקום ..." (מצטט).

אם אדוני היה עוצר כאן ואומר תראו לא טענתם שאתם רוצים למכור ואני לא דן בזה אדון בזה כשתרצו למכור. נכון היינו חוזרים. אבל אדוני המשיך וקבע את אשר קבע. בבקשה שלהם היא לא באה ואומרת עם תצהיר שצריך לבטל את העיקול מסיבה 1,2 ו-3. ברגעש אדוני קבע את אשר קבע היה צריך לבוא ולערער. היום אנו שומעים עוד סיבות מדוע לא ניתן לוותר על העיקול הזה.

אדוני לא קבע שלא הגיע המועד ועצר שם. זה נכון שלא הגיע המועד. אדוני המשיך קדימה. לנו מאותו מועד המשכנו לאסוף ראיות. אם אדוני רוצה לדון ולצלול לדבר הזה, אני חושב שנצלח זאת בקלות. אני חושב שצריך לאפשר לי על בסיס החלטה שניתן יאפשר לי בית המשפט להגיש תצהיר. אני כן רוצה כי הבנתי את החלטתו של אדוני לא לצלול לראיות ולכן לא הגשתי ראיות.

למען הסדר הטוב אגיש תצהיר מסודר שתומך בראיות שלנו . מאז שהגשנו את התצהיר עדות ראשית אספנו עוד ראיות שקושרים את המבקשים. אני מבקש להגיש תצהיר מסודר בתוך 7 ימים. אגיש תצהיר מקדם לגבי צו העיקול עם ראיות חדשות.

ב"כ המבקשים:

אלו הם סדרי דין שאני לא מכיר. יש בקשה משנת 2017 היא הנותנת, ועליה אנחנו צריכים לדון. חברי רוצה שיסכים לבטל את העיקול יגיש בקשה לעיקול חדשה ואת מה שהוא רוצה בבקשה הזאת.

יש פסיקה לא אחת ולא שניים של כב' השופט אורנשטיין בנושא של טבע. אם לצורך העניין חברי היום רוצה להגיש בקשה חדשה, שיגיש בקשה חדשה. אני לא מכיר שמגישים תצהיר בדיעבד.

ב"כ המשיבה:

חלק מהחקירות ע"י חוקר שישב בחו"ל. הם מוכרים שירוחת לאנשי שיושבים בחו"ל לשירות של יס במחיר יותר נמוך מבלי לשלם ל-יס. להתחבר מהארץ לא ניתן ולכן גם את הפעולות של החיבור לא ניתן מהארץ. כדי למנו עמצב שהוא יבוא לארץ להחקר הצלחנו לעשות שיחזור של הפעולוחת שלו אם אנו מדמים שאנו גולשים ממקום אחר. את הפעולות האלה ביצע מר עידו שניאור בהדרכה של אותו חוקר שישב בחו"ל והוא זה שהגיש תצהיר עדות ראשית. והוא גם אחרי זה הגיש תצהיר לבקשה הקודמת שבית המשפט נתן החלטה וגם מאז אנחנו כל הזמן בודקים ורואים מה קורה איתם.

הגשנו בקשה לפי פק' ביזיון בית המשפט. גם בית המשפט כב' השופטת קלמן אמרה "אני לא אצלול לזה עכשיו, יש הוכחות". בדיוק כפי שמותב זה כתב. הגשתי על זה ערעור. ואמרתי שאם יש מחלוקת כזאת עובדתית דנים בה מתי שדנים.

אני לא מסכים שהמצהיר מטעמי שנמצא באולם ייחקר היום כי הוא לא הוכן לחקירה. גם המועד שהוא נתן את התצהיר יש עוד פעולות שעשינו ועוד ראיות שהתווספו. אני רוצה שהתמונה המלאה והשלמה תהיה בפני בית המשפט.

ב"כ המבקשים:

יש כאן פרוטוקול שהתנהל בפני השופטת קלמן מיוני 2018 אשר אמר ב"כ התובעת "אין לנו ראיות נוספות מלבד תצהיר". שאלה את חברי כב' השופטת קלמן "מדוע לא הגשת תלונה במשטרה". ועד היום לא הוגשה תלונה במשטרה והאדון מעוכב מיציאה מהארץ. העיקול ניתן על פי צו משנת 2017 על סמך בקשה משנת 2017. העיקול הזה אמור להימחק היום. כי היום היה צריך להגיע מצהיר אדון חוקר, היום אני שומע על חוקר מקנדה וגם את בית המשפט הם קצת הטעו. הוגש איזה שהוא תצהיר עטפו בעטיפה דרמתית של חיסיון ובשורה התחתונה על סמך תצהיר של מישהו מקנדה. הרסו למבקשים את החיים. צריך להבין כל הנושא של סעדים זמניים זה מארב של איזונים. אני בא לדיון היום בבקשה משנת 2017 חברי רוצה להגיש בקשה חדשה, שיתכבד ויעשה זאת. מי שעל בסיסו הוטל העיקול הזמני לא נמצא כאן אלא יושב בקנדה. על סמך מה רוצה חברי להשאיר את העיקול. מה שצריך לעשות שתוך 7 ימים האדון רוצה שיביא את האדונים ויקיים את הבקשה. אני חושב שאין סעיף בחוק וגם מסמכותו של בית המשפט יש כאן בקשה משנת 2017 ועליה צריך לדון היום. אין מקצה שיפורים.

את הבית עצמו צריך למכור או למשכן אותו. הם צריכים כסף. אין להם כסף.

אני עומד על דיון בבקשה מ-2017. בהנחה אני רוצה את התצהירים של 2017 כי זו הבקשה שאנו צריכים לדן. אם חברי רוצה להגיש בקש החדשה, שתוך 7 ימים יעשה זאת בלי עיקול.

אני אגיש תצהיר תשובה בתוך 7 ימים לאחר מכן.

<#3#>

החלטה

1. אכן, על פי החלטת כב' השופטת רביד שניתנה ב-4.9.17 בעת שהנתבעים ירצו למכור את הנכס, תידון הבקשה לעיקול, היה מקום לקיים היום את הדיון בראשיתו דהיינו, לאפשר לנתבעים לחקור את המבקשת על תצהירה.

2. ברם, מתברר כי המצהיר שעל בסיסו הוגשה בקשת העיקול המקורית לא מעיד במסגרת ההליך העיקרי. לפיכך, על המבקשת ככל שהיא מעוניינת בהותרת העיקול על כנו להגיש בקשה חדשה להטלת העיקול בצירוף תצהיר כדין.

3. מאחר שהנתבעים טוענים כי זה הנכס היחיד שלהם ומאחר וממילא הנכס בלתי שמיש כיום לפי טענתם, מאחר שיש סכנה בהפעלת החשמל ולא ניתן לשכן בו אנשים, אזי בשלב ועד לדיון שיקבע בעוד מספר שבועות, העיקול הזמני שניתן ישאר בתוקפו.

4. קיים חשש מהותי אם העיקול יבוטל, אזי הנכס היחיד שעוקל יועבר אף הוא ולכן בשלב זה העיקול ישאר עקב העובדה שלכאורה מאזן הנוחות הנוטה בבירור לטובת התובעת.

5. אני מאפשר לתובעת להגיש בקשה חדשה לעיקול עד ליום 11.12.18 .

6. המשיבים יגישו תשובה לבקשה עד ליום 19.12.18.

7. אני קובע דיון ליום 25.12.18 שעה 08:30.

8. הצדדים יהיו ערוכים לחקירות ממצות וסיכומים בעל-פה בסיום הדיון.

9. כמו כן תודיע התובעת בתוך 7 ימים האם היא מסכימה לאפשר את מכירת הבית כאשר יתרת התמורה למעט 200 אלף ₪ יוותרו בנאמנות ובכך ניתן יהיה לייתר את הדיון.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ו כסלו תשע"ט, 04/12/2018 במעמד הנוכחים.

נפתלי שילה, שופט

הוקלד על ידי סיגל לוי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/11/2018 החלטה על 74 נפתלי שילה לא זמין
12/11/2018 החלטה על בקשה של תובע 1 שינוי מועד דיון אירית קלמן ברום לא זמין
04/12/2018 הוראה לבא כוח תובעים להגיש הודעה מטעם התובעת נפתלי שילה צפייה
10/12/2018 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה אחרת/ הודעה בעניין הארכת מועד נפתלי שילה לא זמין
17/12/2018 החלטה על בקשה של תובע 1 צו עיקול זמני נפתלי שילה לא זמין
20/12/2018 החלטה על בקשה של נתבע 1 הארכת מועד להגשת תגובה /בקשה / מסמך נפתלי שילה לא זמין
23/12/2018 הוראה לבא כוח נתבעים להגיש תגובת המשיבים נפתלי שילה לא זמין
24/12/2018 החלטה על בקשה להבהרת החלטה נפתלי שילה לא זמין
01/01/2019 החלטה על מודעה מטעם המבקשת נפתלי שילה לא זמין
13/01/2019 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה אחרת/ הודעה בעניין הארכת מועד רחל ערקובי לא זמין
21/01/2019 החלטה שניתנה ע"י רחל ערקובי רחל ערקובי לא זמין
21/01/2019 החלטה שניתנה ע"י רחל ערקובי רחל ערקובי לא זמין
21/01/2019 החלטה שניתנה ע"י רחל ערקובי רחל ערקובי לא זמין
21/01/2019 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה באמצעות המזכירות אירית קלמן ברום לא זמין
24/01/2019 הוראה לבא כוח תובעים להגיש ב.82-תגובת מש אירית קלמן ברום לא זמין
24/01/2019 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה באמצעות המזכירות רחל ערקובי לא זמין
16/11/2020 הוראה לתובע 1 להגיש השבת ערבויות - תגובות אירית קלמן ברום צפייה
03/12/2020 הוראה לבא כוח תובעים להגיש עדכון הצדדים אירית קלמן ברום צפייה
20/12/2020 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה להשבת ערבויות בנקאיות ופקדונות אירית קלמן ברום צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 צ'רלטון בע"מ ליאור להב, נעם פורר
נתבע 1 עופר זלצמן
נתבע 2 ג'ורג'יאנה מורחן