טוען...

הוראה לבא כוח תובעים להגיש חוות דעת

יעקב דנינו18/01/2018

בפני

כבוד השופט יעקב דנינו

התובעים:

1. עליזה פחימה

2. מרדכי בניונס

נגד

הנתבעים:

1. אזורים בניין 1965 בע"מ

2. זליג מהלמן

החלטה

מונחת בפניי תביעה למתן צו עשה ומינוי כונס נכסים שהגישו התובעים נגד הנתבעים.

ישיבת קדם משפט תתקיים בפניי ביום 17.10.18 בשעה 10:00.

על התובעים והנתבע 2, כמו גם על נציג מוסמך מטעם הנתבעת 1, להתייצב לדיון באופן אישי.

לקראת ישיבת קדם המשפט הנני מורה כדלהלן:

בעלי הדין ישלימו ההליכים המקדמיים, לרבות גילוי מסמכים הדדי ועיון בהם, תשובות לשאלונים אם יוחלפו ופרטים נוספים אם יידרשו, וזאת לא יאוחר מיום 20.2.18.

כדי לייעל את קדם המשפט ולאפשר דיון ענייני יש להגיש את בקשות הביניים בהקדם האפשרי לאחר שהתעוררה עילת הבקשה, ולכל המאוחר עד ליום 20.3.18.

במידה ומי מבעלי הדין יבקש להסתמך במהלך ניהול התובענה על חוות דעת מקצועיות, הרי שהתובעים יפעלו להגשתן לא יאוחר מיום 5.3.18, ואילו הנתבעים יפעלו להגשתן לא יאוחר מיום 10.4.18.

בעל דין שלא יגיש חוות דעת במועדים שנקבעו ייחשב כמי שוויתר על הזכות לעשות כן.

בכל הנוגע לטענה בעניין חוסר סמכותו העניינית של ביהמ"ש להידרש לסעדים המבוקשים, ייאמר כי בהלכה הפסוקה נקבע כי תביעה "הנוגעת למקרקעין" כמשמעותה בסעיף 51 לחוק בתי המשפט, היא תביעה בה מדובר בקיום זכות קניינית או התחייבות להעביר זכות קניינית, ולא בתביעה העוסקת בזכות חוזית במקרקעין.

לאור זאת, ברע"א 4890/15 אלוש נ' עיריית טבריה, קבע כב' השופט הנדל כי במסגרת מבחן הסעד יש להוסיף ולבחון האם הדיון בסעד המבוקש משמעו הכרעה באשר להתחייבות להעברת זכויות קנייניות או שמא מדובר בזכויות חוזיות בלבד. בהתאם, נקבע כי כל עוד אין מדובר בפועל בסעד הנוגע לזכות קניינית, הסמכות העניינית תיקבע בהתאם לשוויו של הנושא, ובמקרה של זכויות אובליגטוריות הנוגעות למקרקעין - שוויון של הזכויות.

במקרה דנא, לפי הנטען הנתבעת 1 הינה תאגיד המנהל "ספרי רישום שבו נרשמים עסקאות נדל"ן של דירות וחנויות של דירות וחנויות ומבצעת את הרישום כאמור..." (ס' 1 לכתב התביעה), ומתוך שכך, מבוקש לרשום בספרי הנתבעת 1 את זכויות התובעים במקרקעין (ש, ס' 7). לאור האמור, ככל שהסעד המבוקש יתקבל, הרי אין ברישום בספרי הנתבעת 1 כדי להוות בגדר רישום זכות קניינית, כי אם זכות אובליגטורית (השווה: ע"א 6529/96 טקסטיל ריינס נ' רייך, נג(2)218).

מאחר שאין טענה כי שווי הזכויות בנכס מושא ההליך דנא עולה על הסכום המצוי בסמכותו העניינית של בית משפט השלום, ממילא, על פניו הסמכות לדון בתביעה במתכונתה נתונה לבית משפט השלום.

מכל מקום, ככל שהנתבעת תעמוד על בקשתה, העניין יידון במועד הדיון, ולאחר מכן, תינתן החלטה לרבות בעניין ההוצאות.

מזכירות ביהמ"ש תשלח העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, ב' שבט תשע"ח, 18 ינואר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/01/2018 הוראה לבא כוח תובעים להגיש חוות דעת יעקב דנינו צפייה