טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר29/11/2018

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובע ונתבע שכנגד

נתן נגרי

נגד

נתבעים ותובעת שכנגד

1.הפניקס חברה לביטוח בע"מ

2.קיי זבולון

פסק דין

בפני תביעה כספית, על סך של 14,520 ₪, ותביעה שכנגד, על סך של 26,229 ₪, שעניינן נזקים שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים. בתום הדיון שהתקיים בפני, ובנסיבות, הסכימו הצדדים להכרעה על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט, בלא נימוקים, ובהסתמך על כתבי הטענות, העדויות וחומר הראיות שהוגש. לשם הנוחות, יכונו להלן הצדדים לפי תפקידיהם בתביעה העיקרית.

בקליפת אגוז: ביציאה ממתחם סגור, התקדמה משאית התובע לכיוון השער, ורכב הנתבעים, שהגיע מימינו, ניסה להגיע לשער לפניו. המפגש היה בין הפינה הימנית-קדמית במשאית לפינה השמאלית-קדמית ברכב. נהג המשאית לא ראה את הרכב כלל לפני התאונה (אך ראה רכב שיצא לפניו), ואילו נהג הרכב לא ראה שלפני המשאית יצאו 2 מכוניות נוספות (שתועדו בסרטון) ולא ראה את המשאית מתחילה לנוע (לאחר שקודם לכן ראה אותה בעמידה), אלא רק ראה אותה כשהיתה קרובה מאד (וסבר כי תעצור).

לאחר ששמעתי את העדויות, ולאחר שעיינתי במוצגים ובכתבי הטענות, לרבות רכיבי הנזק השונים, הנני קובע שיהיה זה נכון וצודק לחלק את האחריות בין הנהגים בשיעור 80:20 לחובת נהג הרכב, אולם את הנזק בתביעה העיקרית אני מעמיד על 10,356 ₪ (שכן אישור הכנסה אינו אינדיקציה חותכת לאבדן רווח בימים ספציפיים), ולפיכך אני מורה כדלקמן:

בתביעה העיקרית אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובע סך של 8,284 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 374 ₪ ושכ"ט עו"ד בסך 1,800 ₪.

בתביעה שכנגד אני מחייב את הנתבע שכנגד לשלם לתובעת שכנגד סך של 5,245 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 374 ₪ ושכ"ט עו"ד בסך 1,800 ₪.

כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום מהיום, אחרת יצברו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום ועד לתשלום בפועל.

ניתן היום, כ"א כסלו תשע"ט, 29 נובמבר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/11/2018 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה