טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אילן איטח

אילן איטח12/02/2018

ניתן ביום 12 פברואר 2018

המוסד לביטוח לאומי

המבקש

-

נדב גואטה

המשיב

בשם המבקש – עו"ד הילה שור

בשם המשיב – עו"ד אושרה קידר

פסק דין

השופט אילן איטח

  1. לפני בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי בתל אביב-יפו (סגנית הנשיאה אריאלה גילצר כ"ץ; ב"ל 23398-11-16) בו התקבל ערעור המשיב ונקבע כי עניינו של המשיב יוחזר לוועדה בהרכב חדש.
  2. בדיון שהתקיים ביום 7.2.18 הציע בית הדין לצדדים את ההסדר הבא:

"א. אין מחלוקת על כך שזכותו של מבוטח להיות מיוצג בוועדה הרפואית לעררים על ידי בא כח ועל כך שרשאי המבוטח לעמוד על כך שעורך הדין יהיה נוכח בעת בדיקתו. בצד זאת, אין מחלוקת כי לוועדה מסור שיקול דעת להחליט לבצע בדיקה זו או אחרת ללא נוכחות אחרים בין אם בתוך חדר הוועדה ובין מאחורי פרגוד ובלבד שהטעם להחלטה זו הוא טעם רפואי. עוד עולה שאין מחלוקת שככל שכך מחליטה הוועדה הרי שיש ליתן ביטוי לכך בפרוטוקול הדיון.

ב. ככל שלמי מהצדדים יש טענות על התנהלות הוועדה הרפואית, אזי במקרים המתאימים מוסמך בית הדין להורות על בירור טענות אלה, לרבות להורות על אופן בירור מחלוקות עובדתיות, ככל שקיימות, לרבות האפשרות לבקש את תגובת הועדה לטענות שמועלות.

ג. על פני הדברים, פרקטיקה של נטילת אמירה בפרוטוקול הדיון בבית הדין מבלי שלצדדים הובהר כי לדברים אלה יש משקל ראייתי, מעוררת קושי.

ד. אין די בבירור העובדתי בנוגע לטענות בבסיס בקשה להחלפת הרכב. לאחר קביעת העובדות עדיין יש לבחון האם די בהם כדי להצדיק החלפת הרכב, וזאת בשים לב להלכות המושרשות בנוגע לנסיבות שבהן ניתן להחליף הרכב של וועדה.

ה. לאור ההבהרות דלעיל מוצע למוסד, מטעמים של יעילות הדיון ועל מנת לחסוך את המשך ההתדיינות בתיק זה, להסתפק בכך שהאמור לעיל יבוא חלף פסק דינו של בית הדין האזורי. ומשיקולים פרקטיים להסכים שעניינו של המשיב יוחזר לוועדה בהרכב אחר. "

  1. הצדדים הודיעו כי הם מסכימים להצעת בית הדין.
  2. לאור האמור, האמור בסעיף 2 לעיל יבוא חלף פסק דינו של בית הדין האזורי ועניינו של המשיב יחזור לוועדה בהרכב חדש.
  3. אין צו להוצאות.

ניתן היום, כ"ז שבט תשע"ח (12 פברואר 2018) בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/08/2017 הוראה למשיב 1 - מבקש להגיש תגובת המשיב אילן איטח צפייה
12/02/2018 פסק דין שניתנה ע"י אילן איטח אילן איטח צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 המוסד לביטוח לאומי רועי קרת
משיב 1 - מבקש נדב גואטה דוד פייל