טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר21/05/2018

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובעים

1.הראל חברה לביטוח בע"מ

2.אלון בראון

נגד

נתבעת

אגד אגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בע"מ

פסק דין

בפני תביעה כספית, על סך של 8,738 ₪ (מתוכו 1,007 ₪ של התובע 2), שעניינה נזקים שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים. בתום הדיון שהתקיים בפני, ובנסיבות, הסכימו הצדדים להכרעה על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט, בלא נימוקים, ובהסתמך על כתבי הטענות, העדויות וחומר הראיות שהוגש.

בקליפת אגוז: בין הפינה השמאלית-קדמית באוטובוס הנתבעים לבין כנף ימין אחורית ברכב התובעים היה מגע, לקראת הגעתם של שני כלי הרכב למעגל תנועה, שבגישה אליו מצטמצמים שני נתיבים לאחד. כמה עשרות מטרים לפני מעגל התנועה ישנה תחנת אוטובוס (לא במפרץ), ונהג התובעים טוען שהאוטובוס פגע בו כשיצא שמאלה מהתחנה. נהג האוטובוס טוען שאינו אמור לנוע שמאלה ביציאה מהתחנה, וכי התאונה התרחשה לקראת הכניסה למעגל התנועה, שעה שרכב התובעים ניסה לעוקפו והתקרב אליו תוך תנועה שמאלה. מיקום הנזק מצדד מעט בגרסת נהג התובעים, וגם תיאור נהג הנתבעת על מקום עצירתו לקראת הכניסה למעגל התנועה מקשה על אימוץ גרסתו (הגם שמיקום התחנה אכן יכול היה לסייע לה).

לאחר ששמעתי את העדויות, ולאחר שעיינתי במוצגים ובכתבי הטענות, לרבות רכיבי הנזק השונים, הנני קובע שיהיה זה נכון וצודק לחייב את הנתבעת לשלם לתובע 2 סך כולל של 1,007 ₪, ואילו לתובעת 1 סך של 7,731 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 374 ₪, כשסכומים אלה (כמו גם הסכום לתובע 2) נושאים הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד היום; וכן שכ"ט עו"ד בסך 1,800 ₪. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום מהיום, אחרת יצברו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום ועד לתשלום בפועל.

ניתן היום, ז' סיוון תשע"ח, 21 מאי 2018, בהעדר הצדדים.