טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר28/05/2018

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובעת

הראל חברה לביטוח בע"מ

נגד

נתבעות

1.חיים אור השחר

2.איילון חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

1. תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 19.2.2017 ברח' המכבים בראשון לציון. התובעת טוענת לזכותה לשיבוב נזקים בסך כולל של 4,096 ₪, בגין עלות תיקונים ושכר שמאי. בין הצדדים מתנהל הליך מקביל, בתא"מ 64255-07-17 (רחובות), שם מתבררים נזקי רכב הנתבעות.

2. המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים.

3. אין חולק, כי על רחוב המכבים פנתה הנתבעת 1 פניית פרסה מותרת אל כביש בן 3 נתיבים, שאליו מצטרף נתיב רביעי מימין (לפונים ימינה אל רח' המכבים) – ממנו הגיע רכב התובעת. הנתיב הרביעי ממשיך ליציאה ימינה לתחנת דלק, והכביש עצמו ממשיך ב-3 נתיבים. רכב הנתבעות עבר לפחות נתיב אחד ימינה, ורכב התובעת לפחות נתיב אחד שמאלה. אלא, שאחד מהם עבר נתיב נוסף, ושני כלי הרכב נפגשו, כשהפינה השמאלית קדמית של רכב התובעת פוגעת בדופן ימין (בעיקר אחורי) של רכב הנתבעות.

4. נהג התובעת העיד, כי עבר נתיב אחד שמאלה, והתעתד לעבור גם נתיב שני, אולם אז נפגע מרכב הנתבעות שאותו לא ראה קודם לכן; לדבריו, אמרה הנתבעת 1 כי היא רצתה לתדלק, ולכן המשיכה עוד ימינה, אך לאחר מכן חזרה בה מטענה זו. עדותו היתה באופן כללי מהימנה.

5. הנתבעת 1 העידה, כי ביצעה את פניית הפרסה לנתיב השמאלי ביותר, ועברה נתיב אחד ימינה, אך לא התכוונה להמשיך ימינה, אלא ישר, למקום עבודתה, וכי רכב התובעת – אותו לא ראתה קודם לכן – הוא שעבר לנתיבה. גם עדותה היתה באופן כללי מהימנה.

6. לא ניתן להכריע בשאלה, איזה משני כלי הרכב סטה לעבר משנהו, ומיהו משני הנהגים שהיום אינו אומר אמת, או שאינו זוכר אל נכון את פרטי נהיגתו באותו יום. העובדה שרכב הנתבעות היה מעט קדימה מרכב התובעת לאורך הכביש (זאת על פי מוקדי המגע בין כלי הרכב) אינו מונע את האפשרות שדווקא הנתבעת 1 היא שסטתה ימינה – גם אם יש בו כדי ללמד שנהג התובעת, עוד יותר מהנתבעת 1, לא נתן די תשומת לב לדרך וליתר המשתמשים בו. ברי, כי בנהיגה נכונה היה על שני הנהגים להבחין איש ברעהו, ואין זה מופרך לסבור, כי יהא זה שסטה אשר יהא, גם בכוח הנהג השני היה לחמוק ממגע ולמנוע את הפגיעה.

7. לאור האמור, ומששתי הגרסאות מסתברות באותה מידה, אינני רואה מנוס לבד מדחיית התביעה שבפני, מפאת שלא הוכחה (אילו היו שתי התביעות בפני, כי אז הייתי דוחה את שתיהן). בנסיבות, אין צו להוצאות.

ניתן היום, י"ד סיוון תשע"ח, 28 מאי 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/05/2018 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה