טוען...

החלטה שניתנה ע"י רים נדאף

רים נדאף11/09/2017

לפני כבוד השופטת הבכירה, רים נדאף

המבקש

פתחי עודה

נגד

המשיבים

1.עז' טאהא אבו טאהא (המנוח)

2.רסמיה אבו טאהא ז"ל

3.גסוב אבו טאהא

4.אבתיסאם שיח' סלימאן

5.סאוסן ביאדי

6.נזיה אבו טאהא

7.רנא חוטביל

8.מונא אבו טאהא

9.מוחמד אבו טאהא

10.פאדי אבו טאהא

החלטה

1. בפניי בקשה לצו עשה זמני, לפתיחת השער לעסק של המבקש, ולפתיחת החלון שנסגר ע"י המשיבים או מי מטעמם בעסק של המבקש. אין מחלוקת כי המבקש הוא דייר מוגן המנהל עסק של "ממתקי אלמוכתאר" במושכר שבבעלות המשיבים או חלקם בכביש הראשי של נצרת.

2. לא ניתן צו במעמד צד אחד, וקבעתי דיון במעמד הצדדים להיום.

3. היום שמעתי באריכות את טיעוני משיב מס' 9 (להלן: "המשיב") שהופיע מטעם המשיבים, וב"כ המבקש הפנה לאמור בבקשה, וכן הגיב בקצרה לטענות המשיב.

4. לאחר ששמעתי את הטענות התרשמתי כי אכן בתקופת חג הקורבן האחרון בתחילת חודש זה החליפו המשיבים או מי מטעמם את השער המוביל לכניסה לעסק של המבקש בקומת התחתונה, וכן אטמו חלון אחד באותו עסק, עליו מותקן מאוורר להוצאת הריחות והאבק מהעסק.

המשיב מודה למעשה בשינויים שביצע יחד עם חלק מאחיו המשיבים בעסק בצורה חד צדדית בחופשת החג האחרון לפני מספר ימים.

5. אין מחלוק כי במעשי המשיב יחד עם אחיו בוצע שינוי למצב שקיים בשטח במשך שנים רבות, וכי יש בפי המשיבים טענות רבות כנגד המבקש, עובדיו או מבקריו, וזו הסיבה לפעולות שבוצעו ע"י המשיבים באופן חד צדדי בשטח.

6. עם כל ההבנה לאי הנוחות שנגרמת למשיבים ובני משפחותיהם, ואף אם יש ממש בטענות ההטרדות שנטענות ע"י המשיבים כנגד המבקש ועובדיו, הרי אין בכך כדי לתת בידי המשיבים או מי מטעמם את הסמכות או הכוח לבצע שינויים במושכר באופן חד צדדי, ולמנוע את גישתם של המבקש ועובדיו למושכר, דבר שיכול לפגוע מהותית בפרנסת המבקש מעסקו.

7. לצורך פתרון הבעיות או ההטרדות שהועלו ע"י המשיב היום, הצדדים יכולים ליזום פגישה ולנהל מו"מ ולהגיע להסכמות, ובמקרה הרע אף יכולים המשיבים לפנות בהליך משפטי ככל שעומד לרשותם כנגד המבקש, אך בשום מצב אין מקום להתיר שינוי עובדות בשטח באופן חד צדדי, או שינוי מצב שהיה קיים במשך שנים רבות ללא הסכמת או ידיעת המבקש.

8. אין מקום להיעתר לדרישות המשיב שהועלו במהלך הדיון, למשל בעניין המאוורר או העלאת מפלס החלון או הנחת בלוני הגז במבואה המובילה לבניין, היות ומטעם המשיבים לא נפתח כל הליך כנגד המבקש או מי מטעמו, והדיון היום אמור להתמקד אך ורק בטענות המבקש כנגד המשיבים, הא ותו לא.

9. לאור האמור לעיל, ואף בהתאם להסכמת ועמדת המשיב כפי שהובעה בדיון היום בפניי, אני מורה למשיבים למסור לידי המבקש או מי מטעמו, או לבא כוחו, מפתח לשער החדש, שיאפשר גישה חופשית של המבקש ועובדיו מתוך השער אל העסק, ומסירת המפתח תבוצע היום עד השעה 15.00 (השעה כעת היא 12.00).

המשיבים יסירו את חסימת החלון שנחסם על ידם, וההסרה תבוצע עד יום 13.9.17 שעה 12.00, אחרת יהיה רשאי המבקש או מי מטעמו להסיר את החסימה מאותו חלון בעצמו.

10. באשר למספר האנשים שיוכלו לעשות שימוש במושכר ולהיכנס דרך השער למושכר, מוצע למבקש או מי מטעמו להגביל את מספר האנשים הרשאים להיכנס דרך אותו שער, כדי לפגוע כמה שפחות בנוחיות ובפרטיות של דיירי המבנה, המשיבים ובני משפחותיהם, ובעניין זה מוזמנים הצדדים לבוא בדברים ולהגיע להסכמות.

על המבקש ועובדיו לנעול את השער בכל כניסה ויציאה ממנו כדי למנוע כניסת עוברי אורח זרים לאותו שטח פרטי.

11. באשר לבלוני הגז, ולאבק והריח שנפלטים דרך המאוורר לבתי המשיבים כנטען, מוזמנים כאמור הצדדים לנסות ולהגיע להסכמה ללא צורך בהליכים משפטיים, על מנת לשמור על יחסי שכנות תקינים.

12. לסיכום, אני מקבלת את הבקשה, ומורה למשיבים או חלקם לפעול בהתאם לסעיף 9 לעיל. המבקש יפעל בתורו על פי סעיף 10 סיפא.

המשיבים 6,9 ו- 10 ישלמו למבקש הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך כולל של 3,000 ₪.

13. ב"כ המבקש יגיש כתב תביעה מתוקן תוך 30 ימים, וכתב ההגנה יוגש תוך 30 ימים לאחר מכן. למעקב המזכירות.

14. המזכירות תעביר מייד החלטה זו לב"כ המבקש בפקס ידני ובדואר אלקטרוני, וב"כ המבקש יעביר את ההחלטה במסירה אישית למשיבים 6,9 ו- 10.

ניתנה היום, כ' אלול תשע"ז, 11 ספטמבר 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/09/2017 החלטה שניתנה ע"י רים נדאף רים נדאף צפייה
22/10/2017 החלטה שניתנה ע"י רים נדאף רים נדאף צפייה
04/04/2020 החלטה שניתנה ע"י רים נדאף רים נדאף צפייה
26/01/2021 החלטה שניתנה ע"י רים נדאף רים נדאף צפייה
26/01/2021 החלטה על בקשה של נתבע 6 תגובה להחלטה רים נדאף צפייה
20/10/2021 החלטה שניתנה ע"י רים נדאף רים נדאף צפייה
07/11/2021 החלטה שניתנה ע"י רים נדאף רים נדאף צפייה
11/01/2022 פסק דין שניתנה ע"י רים נדאף רים נדאף צפייה