טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש ת.ע.ר

גיא הימן29/04/2018

לפני: כבוד השופט גיא הימן

התובעים:

1. בן קימה

2. אשרה קימה

3. הרצל קימה

4. נונה קימה

נגד

הנתבעת:

י.ש. חבילות יוקרה בע"מ

החלטה

מבלי לקבוע דבר וחצי דבר לגבי עמדותיהם של הצדדים במחלוקת זו, מותר התיקון כמבוקש. זה מכבר נפסק כי הגישה לבקשות לתיקון כתבי טענות תהא מקלה. הנטייה היא לאפשר לצדדים לתקן את כתבי טענותיהם. הטעמים לכך הם הצורך לברר את הסוגיות, השנויות במחלוקת בין הצדדים וייעולו של ההליך המשפטי.

בצד זה, בבואו לדון בבקשה, נדרש בית-המשפט ליתן דעתו לסוגיות נוספות וביניהן – השלב הדיוני של ההליך; התנהלותו של המבקש; הפגיעה שעשויה להיגרם לצד שכנגד; וכן לשאלה אם ייגרמו הכבדה וסרבול הדיון אם הבקשה תענה בחיוב. בענייננו, התיקון המבוקש הינו סכום הסעד של התובענה, על דרך ההפחתה כלומר – מאליו על דרך צמצומה של המחלוקת. ההליך עודנו בראשיתו והפגיעה ביכולת ההתגוננות של המשיבה היא מועטה וממילא בת תיקון. מן הנימוקים שלעיל מצאתי כי דין הבקשה להתקבל.

כתב התביעה המתוקן, אשר הוגש כנספח לבקשה, יתויק בתיק בית המשפט ככתב-הטענות של התובעים.

לנתבעת זכות להגיש כתב הגנה מתוקן, לפי התקנות, ככל שהשינוי האמור בכתב התביעה, והוא בלבד, מחייב תיקון כזה.

בתוך 14 ימים ישלמו התובעים לנתבעת שכר-טרחה של עורך-דין בבקשה זו בסך, כולל מע"מ, של 1,750 ש"ח.

לפי החלטה, שהובאה בהודעת המזכירות מיום 2.11.2017, תמו ההליכים המקדמיים בתיק זה. התובעים יגישו תצהירים של עדות ראשית; כל חוות-דעת של מומחה שברצונם להגיש, ערוכה כדין; וכל בקשה להזמנתו של עד בידיו של בית-המשפט – מנומקת ובה גם הערכה של תמצית-העדות, עד ליום 15.6.2018. הנתבעת תעשה כן לא יאוחר מיום 15.9.2018. לתצהירים ולחוות-הדעת תצורפנה כל הראיות החפציות, שמבקש בעל-הדין כי יהיו חלק מחומר-ראיותיו בתיק זה, ושניתן להגישן באמצעותו של המצהיר או המומחה, לפי הענין. לא תצורף ראיה כזו לתצהיר או לחוות-הדעת – לא יורשה צירופה אל התיק בשלב מאוחר יותר אלא מטעמים מיוחדים.

דיון נוסף בקדם-משפט יתקיים לפניי בתאריך 1.11.2018 בשעה 10:00. על בעלי-הדין (לרבות נציג מוסמך מטעמה של הנתבעת) להתייצב לדיון זה, לצד באי-הכוח.

ניתנה היום, י"ד באייר התשע"ח, 29 באפריל 2018, שלא במעמד-הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/04/2018 הוראה לתובע 1 להגיש ת.ע.ר גיא הימן צפייה
24/02/2019 פסק דין שניתנה ע"י גיא הימן גיא הימן צפייה