טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

דניאל בן טולילה16/11/2017

בפני

כבוד השופט דניאל בן טולילה

המבקש

אלפונסו חלופן שקיר (עציר)

ע"י ב"כ עו"ד עינב יתח

נגד

המשיבה

מדינת ישראל - פמ"ד

ע"י ב"כ עו"ד הילה קדוש-כהן

החלטה בבקשה ליציאה לחופשה מיוחדת

(חתונת בת)

כללי:

נגד המבקש הוגש כתב אישום המייחס לו שתי עבירות של סחר בנשק וסחר בסם מסוכן. בד בבד, הוגשה יחד עם כתב האישום, בקשה למעצרו עד לתום ההליכים נגדו. לאחר שניתנה הסכמה לקיומן של ראיות לכאורה ועילת מעצר, המשיב נשלח לצורך קבלת תסקיר מאת שירות המבחן למבוגרים.

תסקיר שכזה הוגש לבית המשפט ובסופו המלצה להורות על שחרורו של המשיב לחלופה בדמות מעצר בית מלא בפיקוח גיסו ואחיו. בית המשפט, מותב זה, הורה ביום 14.11.17, (לאחר שנדרש לטיעוני הצדדים ושמע את המפקחים) על מעצרו של המבקש עד תום ההליכים נגדו.

במסגרת בקשה זו שבפני, מתבקש בית המשפט לאפשר למבקש לצאת לחופשה מיוחדת במהלכה יתאפשר לו ליטול חלק בחתונת בתו שעתידה להיערך ביום 23.11.17, באולמי "סילבר" בסמוך לעיר אשקלון.

להשלמת הרקע יצוין כי בקשה זו הוגשה תחילה במסגרת עתירת אסיר וכללה בקשה נוספת לאפשר למבקש לצאת לחינה של בתו, שנערכה ביום 8.11.17. כבוד השופט משניות בהתאם לאמור בבש"פ 5857/17 מדינת ישראל נ' קורבקוב, העביר את הדיון בבקשה למותב זה שדן בבקשה למעצר עד תום ההליכים בהחלטה מיום 8.11.17, בית המשפט דחה את בקשתו של המבקש לצאת לאירוע החינה.

טיעוני הצדדים:

המשיבה מתנגדת ליציאתו של המבקש לחתונה כשזו סומכת ידיה על החלטת מותב זה בה הורה על מעצרו של המבקש עד תום ההליכים נגדו, לרבות ההתייחסות למאפייניו והמסוכנות הנשקפת ממנו כפי שאלו מצאו ביטוי בהחלטת המעצר המפורטת.

ב"כ המבקש חזרה על טיעוניה בכתב, והוסיפה בדבר החשיבות הרבה הנודעת לאירוע מסוג שכזה,הן למבקש ולא פחות מכך גם לבתו הבכורה. לדבריה, גם אם נקבע שנשקפת מן המבקש מסוכנות אין להעלות על הדעת כי במהלך אותה חופשה קצרה יעז להיות מעורב בביצוע עבירות חלף השתתפות בשמחת בתו. המדובר באירוע שנקבע מלפני זמן רב, והרבה לפני מעצרו של המשיב. עוד הפנתה ליתר הנתונים האישים בכללם היותו נעדר עבר פלילי, אדם העובד מרבית שעות היום לפרנסתו. המבקש יהיה מלווה על ידי אחיו, מפקחים ששירות המבחן בחן אותם ומצא אותם ראויים.

דיון והכרעה:

לאחר שקראתי הבקשה, שמעתי הטיעונים ונדרשתי למכלול הנתונים הצריכים לעניין לרבות כאלה אליהם בית המשפט נחשף במסגרת הבקשה למעצר עד לתום ההליכים, כחלק מהיותו "שחקן מוסדי חשוב" כפי הגדרת בית המשפט העליון בעניין קורבקוב, מצאתי לנכון להיעתר לבקשה וזאת מן הטעמים הבאים.

ראשית, אין מחלוקת בדבר חשיבות האירוע למבקש כאשר מתסקיר המעצר נלמד כי דבר החתונה נותן אותותיו על המשפחה בכללותה, חשיבותו של האירוע, כך נדמה, גדולה אף יותר מאשר על דרך הכלל. הדברים נאמרים במובן זה שהיענות לבקשה הינה בשל נסיבות אישות בראש ובראשונה ולמען הבת (ראה בש"פ 9721/11 פלוני נ' מדינת ישראל, פסקה יא'(.

מעבר לכך, סבורני כי המסוכנות שנשקפת מן המבקש לציבור ושהביאה את בית המשפט להורות על מעצרו של המבקש עד תום ההליכים, אינה בעוצמה שלא ניתן לאיינה גם בשעה שישהה בחופשה בת מספר שעות ,במקום מוגדר, באירוע שחשיבותו למבקש ולמשפחתו גבוהה כשבנוסף יהיה מוגבל בתנועותיו ובפיקוח צמוד (וראה בין היתר מ"ת 4806-06-17 מדינת ישראל נ' כהן, מ"ת 18288-12-15 מדינת ישראל נ' פולט).

זאת ועוד, המבקש יהיה בפיקוח צמוד של אחיו אשר במסגרת הבקשה למעצר אמורים היו לשמש כמסייעים למפקח העיקרי (אותו בית המשפט לא מצא כראוי). במהלך החופשה אלו יהיו ביחד ובמקביל המפקחים העיקריים. מדובר באחים שהאירוע האמור בעל חשיבות פרסונלית גם להם.

להשלמת התמונה יצוין, כי על פי דברי המשיבה אין לשב"ס כל מידע רלוונטי למסור לבית המשפט ביחס למבקש או לבקשה.

לאור האמור, הנני מאפשר את שחרורו של המבקש ממעצרו ביום 23.11.17 החל משעה 13:00 עד השעה 01:30 בכפוף למילוי התנאים הבאים:

א. במהלך כל החופשה, החל מיציאתו ממעצר דרך השתתפותו באירוע ועד חזרתו לבית המעצר, המבקש יהיה בפיקוח צמוד של שני אחיו, יגאל שקיר ואיתן שקיר.

ב. ערבות עצמית וערבות צד ג' של כל אחד מן המפקחים שצוינו לעיל בגובה 50,000 ₪ כל אחת.

ג. הפקדה כספית בסך 20,000 ₪.

ד. מורה על הוצאת צו עיכוב יציאה מן הארץ.

ה. איסור יצירת קשר במישרין או בעקיפין עם מי מהמעורבים בפרשה.

ו. מיד בתום האירוע ישוב המבקש בליווי המפקחים ישירות אל בית המעצר.

מזכירות תעביר עותק החלטה זו לצדדים.

זכות ערר כחוק.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/11/2017 החלטה שניתנה ע"י דניאל בן טולילה דניאל בן טולילה צפייה
16/11/2017 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות דניאל בן טולילה צפייה