טוען...

גזר דין שניתנה ע"י אפרת פינק

אפרת פינק08/01/2018

בפני

כבוד השופטת, סגנית נשיאה אפרת פינק

בעניין:

מדינת ישראל

המאשימה

נגד

אביינר זאודה (עציר)

הנאשם

נוכחים:

התובעת עו"ד שרית כץ

הנאשם הובא על ידי השב"ס

ב"כ הנאשם עו"ד קטי צווטקוב

גזר דין

מבוא

  1. הנאשם והמתלוננת היו ידועים בציבור ולהם 3 ילדים משותפים.
  2. בהכרעת דין מיום 27.11.17, הורשע הנאשם, לפי הודאתו בעובדות כתב האישום המתוקן, בעבירה של תקיפת בת זוג הגורמת חבלה, לפי סעיף 382(ג) לחוק העונשין, התשל"ז – 1977.

לפי עובדות כתב האישום המתוקן, בליל יום 18.9.17, בביתם ברח' אשכולית 2 ברחובות, נשכב הנאשם ליד המתלוננת בחדר של בתם. המתלוננת ביקשה מהנאשם לקום והנאשם הגיב "תסתמי אני לא שואל אותך" תוך שהוא מכה את המתלוננת בראשה. בהמשך הכה את המתלוננת בידה השמאלית עד שנשברה. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו למתלוננת המטומה במצח ושבר באזור אמצע אמה שמאל, שהם חבלות של ממש.

  1. בהתאם להסדר הטיעון, אין הסכמה עונשית.

ראיות לעונש

  1. העיד אחיו של הנאשם מטעמו. בעדותו מסר כי הנאשם עובד קשה לפרנסת ילדיו, והילדים במצוקה קשה לאור מעצרו של הנאשם.

טענות הצדדים לעונש

  1. באת כוח התביעה טענה כי הנאשם פגע בערכים החברתיים של הגנה על שלומה, גופה ובטחונה של המתלוננת, לצד הגנה על שלוות נפשה. לטענתה, מידת הפגיעה ברף גבוה והנזק שנגרם לה הוא חמור. עוד הוסיפה, כי בתי המשפט רואים בחומרה מעשי אלימות כלפי בן משפחה, ובפרט כלפי בת זוג.
  2. לטענתה, הנאשם גרם למתלוננת שבר, משמע שהנזק שגרם לה קשה ביותר.
  3. באת כוח התביעה טענה, כי לאור מדיניות הענישה כפי שהוצגה ונסיבות ביצוע העבירה, מתחם העונש ההולם נע בין מאסר לתקופה של 12 חודשים ועד מאסר לתקופה של 24 חודשים.
  4. באת כוח התביעה ציינה את הנסיבות הבאות אשר אינן קשורות בביצוע העבירה: הנאשם הודה במיוחס לו ולקח על עצמו אחריות; עם זאת, הנאשם לא נטל חלק בהליך טיפולי.
  5. מכאן עתרה באת כוח התביעה להטיל על הנאשם מאסר לתקופה של 12 חודשים, מאסר על תנאי וקנס.
  6. באת כוח הנאשם טענה, כי העבירה היא אירוע בודד שבוצע על רקע מחלוקות בין בני הזוג.
  7. לטענתה, מתחם העונש ההולם נע בין מאסר על תנאי ובין מאסר לתקופה של מספר חודשים.
  8. באת כוח הנאשם ציינה את הנסיבות הבאות אשר אינן קשורות לביצוע העבירה: הנאשם הודה במיוחס לו; הנאשם נעדר עבר פלילי; הנאשם והמתלוננת מנהלים חיים זוגיים; בנו של הנאשם עתיד לחגוג בר מצווה ביום 13.3.18; הנאשם עובד קשה למחייתו; לאב קשרים חזקים עם ילדיו; מאז האירוע נותק הקשר בין הנאשם והמתלוננת ובכוונת הנאשם להתגורר עם אמו עם שחרורו.
  9. מכאן עתרה באת כוח הנאשם להסתפק בימי מעצרו של הנאשם.

דיון והכרעה

קביעת מתחם הענישה

  1. בקביעת מתחם העונש ההולם את מעשי העבירות אותן ביצע הנאשם יתחשב בית המשפט בערך החברתי הנפגע מביצוע העבירות, במידת הפגיעה בו, במדיניות הענישה הנהוגה ובנסיבות הקשורות בביצוע העבירה (סעיף 40ג לחוק העונשין).
  2. כתוצאה מביצוע העבירה בה הורשע הנאשם, נפגעו הערכים החברתיים של הגנה על שלומן, גופן, שלוות נפשן וביטחונן של נשים. אלימות של בעל כלפי אשתו היא חמורה במיוחד, כאשר יש לצפות לחיי שלווה וביטחון בבית פנימה. הפגיעה בערכים החברתיים היא ברף גבוה לאור החבלה הקשה שגרם הנאשם למתלוננת.
  3. לאור האמור, בהתחשב בנסיבות ביצוע העבירה ומדיניות הפסיקה, אני קובעת כי מתחם הענישה ההולם נע בין מאסר לתקופה של מספר חודשים ובין מאסר לתקופה של 18 חודשים.

העונש ההולם בתוך המתחם

  1. לקחתי בחשבון את הנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירה (סעיף 40 יא לחוק העונשין): הנאשם הודה במיוחס לו ונעדר עבר פלילי. עם זאת, הנאשם לא עבר הליך של טיפול.
  2. מכאן, כי העונש ההולם נמצא בחלקו התחתון של מתחם העונש ההולם, והוא כולל מאסר לתקופה של מספר חודשים, מאסר על תנאי ופיצויים.

סוף דבר

  1. לפיכך, אני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:
  2. מאסר בפועל לתקופה של 6 חודשים ויום, בניכוי ימי מעצרו מיום 18.9.17.
  3. מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים, והתנאי הוא שלא יעבור כל עבירת אלימות כלפי בת זוג מסוג פשע, למשך 3 שנים מהיום;
  4. מאסר על תנאי לתקופה של 3 חודשים, והתנאי הוא שלא יעבור כל עבירת אלימות כלפי בת זוג מסוג עוון, למשך 3 שנים מהיום;
  5. הנאשם ישלם למתלוננת עדת תביעה מס' 1 פיצויים בסכום של 3,000 ש"ח. את הפיצויים ישלם ב-3 תשלומים של 1,000₪, וזאת החל מיום 1.2.18, וב-1 לכל חודש קלנדרי שלאחר מכן.

זכות ערעור כחוק תוך 45 ימים.

ניתן היום, כ"א טבת תשע"ח, 08 ינואר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/01/2018 גזר דין שניתנה ע"י אפרת פינק אפרת פינק צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שירלי ברזילי
נאשם 1 אביינר זאודה (עציר) קטי צווטקוב