טוען...

החלטה שניתנה ע"י תמר נסים שי

תמר נסים שי29/10/2017

בפני

כבוד הרשמת תמר נסים שי

המבקש

סלימאן אבו רשיד

נגד

המשיב

סעיד כיפאח

החלטה

1. לפניי בקשה להפחתת שיעור העירבון אשר הועמד על סך של 10,000 ₪ המבקש עותר לכך שסכום העירבון לא יעלה על 5,000 ₪, כשהוא מדגיש את מצבו הכלכלי הקשה ואת העובדה שסכום העירבון שנקבע, גבוה ביחס לסכום אשר נפסק לחובתו בבית המשפט קמא. המשיב מתנגד לבקשה, ומדגיש מצדו כי הבקשה אינה כוללת את הפירוט הנדרש לצורך עמידה על כושרו של המבקש להפקיד את העירבון עוד הוא מוסיף כי המבקש לא נדרש כלל בבקשתו לסוגיית סיכויי הערעור. לעניין זה הוא מוסיף כי פסק דינו של בית המשפט קמא מבוסס ונשען בעיקרו על הראיות והעדויות ששמע.

2. כידוע, שניים הם התנאים המצטברים לקבלת פטור מלא או חלקי מהפקדת עירבון מחמת העדר יכולת כלכלית: האחד, הוכחת המצב הכלכלי באמצעות תשתית עובדתית וראייתית מלאה ועדכנית; והשני, קיומם של סיכויים ממשיים להצלחת ההליך.

3. הבקשה שלפניי רחוקה מלהניח תשתית מלאה ועדכנית כנדרש להוכחת העדר יכולת כלכלית להפקדת העירבון בשיעור שנקבע: כל שצורף לבקשה הוא תצהיר המציין כי המבקש מובטל ואישור הביטוח הלאומי בעניין זה. לבקשה לא צורפו אסמכתאות נוספות כגון תדפיס חשבון בנק לחודשים האחרונים; התייחסות לנכסים שבבעלות המבקש; אסמכתאות או תיעוד לעניין מצבם הכלכלי של בני משפחתו הסמוכים על שולחנו (בש"א 4807/11 מזרחי נ' פקיד שומה פתח-תקוה (טרם פורסם, 29.6.2011); בש"א 6411/11 שני נ' עו"ד חבר, נאמן לנכסי החייב (טרם פורסם, 3.10.2011)). ממילא חסרה הבקשה התייחסות כלשהי לניסיונות המבקש לגייס את העירבון מחבריו או קרוביו ואף מטעם זה אין לשעות לה.

4. בהתחשב בכל אלה, מצאתי כי המבקש לא הניח תשתית כנדרש כדי לבסס את טענתו בדבר העדר יכולת כלכלית להפקדת העירבון בשיעור שנקבע. די בכך על-מנת לדחות את הבקשה, וזאת אף בלא צורך להידרש לשאלת סיכויי ההליך.

5. חרף האמור ולפנים משורת הדין אני מוצאת לאפשר למבקש להפקיד את העירבון בשני תשלומים שווים. האחד עד ליום 15.11.17 השני עד ליום 15.12.17.

6. התיק יועבר לטיפולה של הערכאה המבררת רק לאחר שיופקד מלוא סכום העירבון. לא יופקד אחד התשלומים במועד שנקבע, יירשם ההליך לדחייה ללא צורך בהודעה נוספת.

ניתנה היום, ט' חשוון תשע"ח, 29 אוקטובר 2017, בהעדר הצדדים.

תמר נסים שי ,שופטת

רשמת בית המשפט המחוזי-נצרת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/09/2017 החלטה שניתנה ע"י תמר נסים שי תמר נסים שי לא זמין
29/10/2017 החלטה שניתנה ע"י תמר נסים שי תמר נסים שי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 - נתבע סלימאן אבו רשיד סאמי ארשיד
משיב 1 - תובע סעיד כיפאח אלי עבוד