טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר14/03/2018

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובעת

מי הרצליה בע"מ

נגד

נתבע

עמי בן-שמעון

פסק דין

בפני תביעה כספית, בסך של 2,659 ש"ח (קרן, לא כולל הוצאות ושכ"ט), שהוגשה לביצוע בהוצאה לפועל (תיק 515967-05-17), ושעניינה חובות נטענים למים ואגרת ביוב. הנתבע הגיש התנגדות, ובקשה לקבוע כי זו הוגשה במועד (לאחר שלפי המופיע במחשב ההוצאה לפועל נמסרה אזהרה כדין וחלף המועד הנקוב בה).

הדיון בהתנגדות התנהל באופן בלתי פורמאלי, ובנסיבות, הסכימו הצדדים להכרעה על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט, בלא נימוקים, ובהסתמך על כתבי הטענות, ועל הטענות שעלו בעל פה, שלא לפרוטוקול, באופן שסכום פסק-הדין לא יפחת מסך 1,500 ₪ ולא יעלה על סך 3,700 ₪. כך הסכימו הצדדים, וטוב שכך הסכימו, שכן "יפה כוח פשרה מכוח הדין" (תוספתא, סנהדרין א', ט"ו).

בקליפת אגוז: אין חולק כי הנתבע היה אמור לשלם עבור מים ואגרת ביוב, אולם יש חולק בשאלה אם שילם, ועל מי חובת הראיה; יש מחלוקת לעניין המועד, כאמור; ויש בפי הנתבע טענות לשיהוי בלתי סביר ואף התיישנות, כמו גם להגשת תביעה ונקיטה בהליכים למרות מגעים שהתנהלו.

"פסיקה בדרך של פשרה פירושה שבית המשפט לא ידרש להכריע את הדין ולתת פסק דין על פי קביעה שבעל דין זה או אחר צודק במחלוקת על פי הוראות החוק או הדין אלא משמעותה שביהמ"ש יתן פסק דין על דרך הביניים והמיצוע שבין טענות שני הצדדים." (ר' ת.א. (ב"ש) 187/93 – פרץ אשר נ. קופ"ח של ההסתדרות, תק-מח 95(3), 240).

מהסכמת הצדדים, כאמור, יש לראות את כל אחד מן הצדדים כמי שמבקש לסיים את הסכסוך שנתגלע בינו לבין חברו בדרך של פשרה ולא בהכרעה שיפוטית חדה ונוקבת. הסכמה זו טומנת בחובה את נכונותו של כל צד שלא לעמוד בתוקף על כל טענותיו בבחינת "ייקוב הדין את ההר", אלא לקבל מענה הולם למכלול הסיכונים והסיכויים העומדים בפניו (ראה רע"א 5192/01 די וורולי נ' הלין (תק-על 2002(1), 408)).

לאחר ששקלתי את הסיכויים והסיכונים של שני הצדדים, ועיינתי בכתבי הטענות ובטענות הצדדים ובמסמכים שלפני, הנני קובע שיהיה זה נכון וצודק, כסילוק סופי ומוחלט של כל טענות הצדדים בעניין זה, לחייב את הנתבע לשלם לתובעת סך כולל של 1,890 ש"ח.

סכום זה ישולם תוך 30 יום מהיום, אחרת יצבור הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום ועד לתשלום בפועל. במקרה כזה, יחודשו הליכי ההוצאה לפועל בתיק 515967-05-17 לגביית הסכום הפסוק, כאמור לעיל. ככל שישולם הסכום במועד (או מוקדם יותר) – יבוטלו לאלתר העיקולים שהוטלו נגדו בהוצאה לפועל, והתובעת תפעל תוך 7 ימים לסגירת התיק.

ניתן היום, כ"ז אדר תשע"ח, 14 מרץ 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/03/2018 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מי הרצליה בע"מ אברהם סנדרוביץ
נתבע 1 עמי בן-שמעון אסנת רייך