טוען...

החלטה שניתנה ע"י דניאל בן טולילה

דניאל בן טולילה19/10/2017

לפני כבוד השופט דניאל בן טולילה

המאשימה:

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד רומן זילברמן והמתמחה חיים אליאסי

נגד

הנאשם:

מוחמד שאור (עציר) תושבי איו"ש 854813672 - בעצמו

ע"י ב"כ עו"ד מוחמד אבו עבייד

<#1#>

פרוטוקול

בא-כוח הנאשם:

הקראתי לנאשם את כתב האישום, והוא מבקש להודות בו.

הנאשם:

אני מבין את עובדות כתב האישום ומודה בו.

<#2#>

הכרעת דין

על יסוד הודאת הנאשם הינני מרשיע אותו בכניסה לישראל שלא כדין, בהתאם להוראת סעיף 12(1) לחוק הכניסה לישראל.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ט תשרי תשע"ח, 19/10/2017 במעמד הנוכחים.

דניאל בן טולילה, שופט

טיעוני בא-כוח המאשימה לעונש:

מגיש לבית-המשפט גיליון הרשעות קודמות של הנאשם, מאסר מותנה (התקבלו וסומנו מב/1, מב/2 ).הערכים המוגנים בהם פגע הנאשם מוכרים למותב זה ולא נחזור עליהם. אנו עותרים למתחם עונש הולם שתחילתו ענישה צופה פני עתיד ותקרתו 5 חודשים. בגדרי המתחם נבקש לתת משקל לעובדה שהנאשם הורשע לפני כשנה וחצי בגין שלוש כניסות שלא דין ושב וחטא בעבירה דומה תוך תקופה קצרה.

בנוסף נבקש להפעיל את המאסר המותנה במצטבר לכל עונש מאסר אחר.

טיעוני בא/ת-כוח הנאשם לעונש:

אבקש מבית המשפט להסתפק בתקופת התנאי. מדובר בנאשם שהודה בהזדמנות הראשונה, נכנס לישראל לצורכי פרנסה. מדובר בנאשם צעיר בן 23, שעול פרנסת משפחתו נופל על כתפיו.

העתירה של ההגנה מתיישבת גם עם שינוי מדיניות העמדה לדין של המאשימה שכיום חזרה למתחם אלהרוש. נבקש שהמאסר המותנה יהיה קצר על מנת שהנאשם יוכל להיכנס בעתיד באופן חוקי.

הנאשם:

יש לי אחים והורים. אני מפרנס את המשפחה. יש לי אח שטיפה יותר מבוגר ממני ושנינו בבית סוהר. אני יודע שטעיתי אבל בכל זאת המצב בשטחים קשה מבחינה כלכלית. אני לא נשוי.

<#4#>

גזר דין

הנאשם הורשע על-פי הודאתו בעבירה של כניסה לישראל שלא כדין. על-פי המתואר בכתב האישום שהה הנאשם ביום 3.10.17 בישוב לקייה, בלי שיש ברשותו אישורי כניסה ושהייה כדין.

במעשיו האמורים לעיל פגע הנאשם בערכים המוגנים של ריבונות המדינה לקבוע מי יבוא בשעריה והסדרת שוק העבודה. בעקיפין יש בכניסתו של הנאשם לישראל, שלא תחת עינם הפקוחה של גורמי הביטחון, כדי להביא לפגיעה בביטחונו של הציבור ולוּ ברמה הפוטנציאלית. בהקשר לכך ר' דבריו של כב' השופט ס' ג'ובראן ברע"פ 3677/13 מוחמד אלהרוש נ' מ"י (9.12.14) (להלן: "אלהרוש"):

מושכלות ראשונים הם כי הכניסה לישראל שלא כדין ומבלי היתר פרטני פוגעת בבטחון המדינה, בזכותה לקבוע את הבאים בשעריה ועלולה להגדיל את הסיכון לפשיעה מצד אלו ששוהים בה לא כדין... אין חולק כי עצם תופעת הכניסה שלא כדין מגדילה את הפוטנציאל לסיכון בטחוני, בין היתר בכך שהיא פותחת פתח לזליגת פעילות חבלנית עוינת (פח"ע) לתחומי מדינת ישראל ובכך מסכנת את בטחון תושביה.

עד זה מכבר עתרה המאשימה למתחם עונש הולם שתחילתו חודש ימים ותקרתו 6 חודשים חרף האמור בהלכת אלהרוש וזאת נוכח ההחמרה במצב הביטחוני שתחילתה ב"אינתיפאדת הסכינים" בחודש אוקטובר 2015, והמשכה באירועים ביטחוניים כאלה ואחרים. כיום נוכח השיפור במצב הביטחוני עותרת המאשימה בהעדר נסיבות חריגות למתחם עונש הולם שתחילתו ענישה צופה פני עתיד.

על רקע האמור לעיל והשינוי במצב הביטחוני יש לבחון את הנסיבות הקונקרטיות האופפות כניסה זו כאשר ביחס אליה ניתן לומר כי זו נמצאת במדרג הנמוך. מדובר בכניסה יחידה לצורכי פרנסה ללא עבירות נלוות, כאשר הנאשם שהה בכל הנלמד תקופה קצרה בשטחי המדינה, וביקש לצאת חזרה לביתו.

מכל המקובץ לעיל הינני לקבוע כי מתחם העונש ההולם בעניינו של הנאשם מן הראוי שינוע בין ענישה צופה פני עתיד לבין חמישה חודשים מאסר בפועל.

בקביעת עונשו של הנאשם ולקולא תילקח בחשבון הודאתו שיש בה משום נטילת אחריות והבעת חרטה. מדובר בנאשם שמצוקה כלכלית הביאה אותו לגנוב את הגבול ולהסתכן בהעמדה לדין ובריצוי עונש מאסר בפועל. המדובר בתושב השטחים אשר מעצרו ומאסרו קשים אף יותר מאשר דרך הכלל, נוכח היעדרה של מעטפת תומכת.

מנגד ולחומרה לחובת הנאשם הרשעות קודמות, הרשעה קודמת בגין 3 כניסות לישראל שלא כדין, בגינה ריצה 45 יום מאסר בפועל ותלוי ועומד נגדו מאסר מותנה בן 3 חודשים שלא היה בו כדי להרתיע מלחטוא פעם נוספת בעבירות דומות. יש בעבר פלילי זה כדי לתת משקל להתרעת היחיד, לצד משקל מה לשיקולי הרתעת הרבים נוכח נפוצותן של העבירות בהן זה הורשע.

מכל המקובץ לעיל הינני לגזור על הנאשם את העונשים הבאים:

א. חודש מאסר בפועל שיימנו מיום מעצרו 3.10.17;

ב. מורה על הפעלת מאסר מותנה בן שלושה חודשים מת"פ 24968-01-16, כך שחודשיים ועשרה ימים ממנו יהיו במצטבר לעונש המאסר האמור בסעיף א לעיל והיתרה בחופף. סך-הכול יהיה על הנאשם לרצות 3 חודשים ועשרה ימים מאסר בפועל שיימנו מיום מעצרו 3.10.17;

ג. 3 חודשים מאסר על תנאי למשך 3 שנים מיום שחרורו שלא יעבור כל עבירה לפי חוק הכניסה לישראל;

המזכירות תבטל את הדיון שהיה קבוע היום בהליך מ"ת 11588-10-17 בפני כב' השופטת הבכירה שטרית.

זכות ערעור תוך 45 יום לבית-המשפט המחוזי.

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ט תשרי תשע"ח, 19/10/2017 במעמד הנוכחים.

דניאל בן טולילה, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/10/2017 החלטה שניתנה ע"י דניאל בן טולילה דניאל בן טולילה צפייה