טוען...

החלטה על בקשה של נתבע 2 ביטול החלטה/פס"ד - בטרם חלפו 30 יום

שלי פרקש03/04/2018

מספר בקשה:4

בפני

כבוד הרשמת שלי רוזמן פרקש

מבקשים

1. אביגל&אברמוביץ
2. איי טים קשרי קהילה בע"מ

3. מאור אביגל

נגד

משיבים

1. ארנון גולד הפקות (1994) בע"מ

2. ארנון סופר

החלטה

לפני בקשה לביטול פסק-דין אשר ניתן כנגד המבקשים 1-3 ביום 28.1.18 בהעדר הגנה, בתובענה כספית על סך 60,000 ₪. הוגשו תגובה ותשובה.

המשיבה 1 היא חברת הפקות העוסקת בהפקת אירועים, אשר התקשרה בהסכם עם המבקשים 2-3 לשם הפקת אירועי קדם במשחקי כדורסל בליגה הלאומית.

תמצית טענות המבקשים, כי לא הומצא להם או למי מטעמם כתב התביעה ומטעם זה גם לא הוגש כתב הגנה. כמו כן נטען כי לבקשה למתן פסק-דין בהעדר הגנה צורף רק אישור משלוח דבר דואר ללא שצורף לו אישור מסירה, וזאת מבלי שצוין למי נמסרו כתבי בית-דין. בנוסף נטען כי תצהיר עדות ראשית אינו מעיד על צורך בהגשת כתב הגנה.

תמצית טענות המשיבה, כי אין מקום לביטול פסק הדין הן מחובת הצדק והן מחובת שיקול דעתו של בית המשפט שכן לא נפל פגם בהמצאת כתב התביעה לידיהם של המבקשים. תצהיר עדות ראשית וכתב התביעה הוצאו למבקשת לאותה כתובת, ותמוהה הטענה שכתב התביעה לא התקבל לידיה ותצהיר עדות ראשית התקבל בתאריך 30.1.18. אשר לשיקול דעתו של בית המשפט נטען כי לא הועלתה טענת הגנה כלשהי מצד המבקשים שכן גם טענות הגנה שהועלו היו ריקות מתוכן.

כידוע בבוא בית המשפט לבחון בקשה לביטול פסק דין אשר ניתן בהעדר הגנה, עליו לשקול שני שיקולים מכוחם ניתן להורות על ביטול. האחד, חובת הצדק והשני הוא שיקול דעתו של בית המשפט, תוך איזון בין סיבת המחדל לבין סיכויי ההגנה (ע"א 64/53 כהן נ' יצחקי, פ"ד ח 395 ). על-פי השיקול הראשון, הוא חובת הצדק, לא נראה כי נפל פגם בהמצאה. אין חולק כי המבקשים קיבלו לידיהם למצער "תצהיר עדות ראשית". בסדר דין מהיר מהווה התצהיר חלק מכתב הטענות ולפיכך ניתן לייחס להמצאתו כדין, המצאת כתב טענות כדין, הגם שהוגש ונשלח בנפרד. התעלמות המבקשים מעת שידעו על קיומו של התצהיר וכפועל יוצא על קיומו של הליך משפטי ולא פעלו כדי לברר אודותיו, מאיינת את הטענה בדבר ביטול מחובת הצדק.

אשר לשיקול השני, הרי שמספיקה טענה אשר תעלה הגנה אפשרית, ואין חובה להוכיחה בשלב זה. המבקשת 1 טענה להעדר יריבות. המבקשים 2-3 טענו מצדם כי הפרת ההסכם באה דווקא מצד המשיבים וכי התנהלותם הבעייתית של המשיבים היא שהובילה לנזקים שנגרמו למבקשים דווקא. נחה דעתי כי די באלה על מנת לעלות כדי הצורך לברר ההליך לגופו של העניין.

כידוע, כי זכות הגישה לערכאות הינה זכות יסודית ולא בנקל ינעל בית המשפט את שעריו בפני המתדיינים. העדפה של ממש היא לקבל הכרעות שיפוטיות לאחר דיון ממצה לגופו של עניין ובמעמד שני הצדדים. כמו כן, נדיר הפגם הדיוני שאינו ניתן לריפוי באמצעות פסיקת הוצאות הולמת.

מכל האמור לעיל באתי לכלל מסקנה, כי יש מקום להורות על ביטול פסק-הדין משיקול דעת בית המשפט, בכפוף לתשלום הוצאות לידי ב"כ המשיבים בסך 1,500 ₪, בתוך 30 ימים מהיום. ימים הפגרה במניין. לא יאוחר מיום 15.5.18 יגישו המבקשים כתב הגנה בסדר דין מהיר. ימי הפגרה במניין.

ניתנה היום, י"ח ניסן תשע"ח, 03 אפריל 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/04/2018 החלטה על בקשה של נתבע 2 ביטול החלטה/פס"ד - בטרם חלפו 30 יום שלי פרקש צפייה
20/11/2018 פסק דין שניתנה ע"י אבי סתיו אבי סתיו צפייה