טוען...

החלטה שניתנה ע"י בלהה טולקובסקי

בלהה טולקובסקי02/11/2017

לפני כבוד השופטת בלהה טולקובסקי

העוררים

.1 אביב קרני

.2 יוסף טסמה

.3 נתנאל דהן

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

העורר 2 על ידי עו"ד עידו רז

העורר 3 על ידי עו"ד ליעד ידין

ב"כ המשיבה: פקד שגיא קדמון

פרוטוקול

עו"ד ידין:

ב"כ העורר 1 סיים תורנות בפתח-תקוה והוא בדרכו לבית המשפט. נבקש להמתין לו כמה דקות.

ב"כ המשיבה:

לגבי העוררים עצמם, קיבלנו את ההודעה לגבי הדיון רק לפני זמן קצר ולא ניתן היה להביאם.

ב"כ העורר 2 ו-3:

בנסיבות העניין מסכימים לקיום הדיון בהעדר העוררים.

מתקיים דיון מחוץ לפרוטוקול

השעה 16:47 הדיון מתחיל בהעדר ב"כ העורר 1

עוד רז: ככל שב"כ עורר 1 לא יתייצב אני מופיע בשמו.

חוזר על נימוקי הערר. עורר 2 הינו בחור צעיר, עברו הפלילי ישן משנת 2010, אי-הרשעה בנוער, לא מהעבירות מהסוג הזה.

מדובר במי שלא גר באותה דירה, הגיע לשם במקרה, לא יודע אם המידע המודיעיני שהביא לחיפוש - צו החיפוש היה לכתובת ולא אליו, כאשר הוא לא מתגורר בכתובת שלו. צו החיפוש הוצא כבר ביום 19/10/17, למעלה מ – 10 ימים המשטרה למעשה לא עושה דבר, התיק מונח ואז מוצא צו חיפוש, לא מקל ראש בכמות הסמים א ך לא מדובר בכמות אסטרונומית, רוב הסמים גם לא נמצאו בבית.

ממה שהבנו, עורר 1 גם מסר כי הסמים שנתפסו הן שלו והוא זה שלמעשה מתגורר בדירה. אחותו של העורר, בחורה נורמטיבית, העובדת בחברת משאבי אנוש, תוכל לפקח עליוב מעצר בית עד יום ראשון, אם בית המשפט ימצא לנכון, גם הוריו יוכלו לחתום עליו ערבות ולפקח עליו. המעצר היתה אתמול בשעה 07:00 בבוקר. מדובר ב – 3 פעולות חקירה הניתנות לשיבוש. אין מחלוקת על כך שהעוררים מרגע מעצרם היו ביחד, לא התבקשה בשום שלב הפרדה חקירתית בתא המעצר.

עו"ד ידין:

מצטרף לדבריו של חברי ואני אבקש מבית המשפט לקבל את הערר משני נימוקים, מדובר ב- 3 פעולות שניתנות לשיבוש, את הפעולות האלה ניתן היה לבצע מאתמול בשעות הבוקר. היו יכולות להתבצע היום ולא היתה כל מניעה לבצעם.

דבר נוסף, בחלוף כיממה וחצי מאז המעצר, למעשה המשטרה היתה צריכה לבוא עם איזה אינדיקציה לגבי הסמים . חלק קטן מהסמים נתפס בתוך הבית, כאשר נתפס בתוך הבית היה מוסלק, כשיש לנו אחד מהמעורבים שאומר שהסמים הם שלי, לא מכחיש היותו סם ואומר הסם שלי.

לגבי החלק האחר, שם יש כמות קצת יותר גדולה, הדבר החשוב שהסמים נתפסו באזור לא מגודר ולא סגור, כל א דם שחפץ להגיע למקום הזה יכול וכל אחד יכול לשים אותם במקום הזה.

אבקש לקבל את הערר, ולהורות על שחרורם ואם לאחר דבריו של חברי בית המשפט ישתכנע כי יש פעולות לביצוע, אבקש לקצוב זמן קצר להשלמתן עוד היום או לכל היותר עד מחר.

עו"ד רז:

אין לי מה להוסיף, דבריי שנאמרו נכונים גם לגבי העורר 1.

ב"כ המשיבה:

לשאלת בית המשפט, לעניין הפעולות שנותרו לבצע, אני מפנה לדוח הסודי שהוצג לפני בית משפט קמא.

אני מציג את הפעולות שיש לבצע פעולות 1,2 ו-5. לאחר ששמעתי את הערת בית המשפט אני מדגיש כי מדובר בפעולות 1 ו-2 שלגביהן התקיים חשד של שיבוש.

לגבי העבר, לגבי עורר 1 יש עבר גם בסמים, לגבי העורר דאהן, גם לו יש עבר בסמים, , ולגבי העורר 2, אין לו עבר פלילי, יש לו עבר משנת 2010 אך לא בסמים.

בשלב זה התייצב עו"ד רעד מוחמד, ב"כ עורר 1

ממשיך ב"כ המשיבה:

לגבי עורר 2 שאין לו עבר בסמים, לאחר הערת בית המשפט, אין לי מסמך לעניין זה. הוא נמצא בתחנה.

עו"ד ראיד:

קודם כל נתפסו סמים, הוא הודה בכל מה שנמצא בתוך אותה דירה.

לעניין האיומים, יש לנו דוחות הפעולה של השוטרים. המסכת הראייתית היא מעבר לחשד סביר. אנו נמצאים מעבר לכך, המשטרה גם יכלה להגיע לבית המשפט ולהגיש הצהרת תובע לעניין מרשי.

יש לנו ראיות לגבי 90 אחוז מהחשדות המיוחסים. חשד בסחר בסם הם יכולים לחקור ולהמשיך, ברגע שמתבססת תשתית ראייתית יגיעו לבית המשפט, גם אם בית המשפט יורה על שחרור ותיק זה הוא לא תיק למעצר עד תום ההליכים, כך הפסיקה קבעה וכך בכל התיקים ממה שמיוחס למרשי.

לכן אבקש מביהמ"ש כבר לקבוע תנאי שחרור לגבי החשוד. נסכים לתנאי מעצר בית, אי יצירת קשר עם כל מי שמעורב באירוע הנוכחי, מעצר בית אין בו כדי לחבל בצעדי המשטרה מלהגיע לחקר האמת, גם אם הם משוחררים בכל רגע יכולה להגיע המשטרה עם בקשה למעצר עד תום הליכים, עצם העובדה שהחשודים או לא יודע באיזה סטטוס נמצאים בחשד לסחר, אין כל מניעה שיגיעו עם בקשה למעצר עד תום ההליכים.

אבקש להורות על שחרור, ולחילופין לצמצם הימים עד מחר.

<#3#>

החלטה

לפני ערער על החלטת בית משפט השלום בפתח-תקוה (כב' השופטת א.כרייף) מהיום, 2/11/2017.

העוררים נעצרו בחשד להחזקת סם שלא לצריכה עצמית וסחר בסמים – זאת לאחר שעפ"י הנטען בחיפוש שבוצע בבית בו הם נמצאו שלושתם בעת החיפוש, נתפס חומר החשוד כסם מסוג קנאביס במשקל 700 גר' ברוטו. כן נתפס משקל אלקטרוני, כסף מזומן וטלפונים.

מעצרם של העוררים הוארך עפ"י החלטת בית משפט קמא עד ליום 5/11/2017.

בית משפט קמא מצא כי יש חשד שהוא ברמה מספקת לצורך הארכת המעצר וכי קיימות 3 פעולות חקירה שיש יסוד סביר לחשד ששחרור העוררים עשוי להביא לשיבוש הליכי חקירה הקשורים בהן.

עיינתי בדוח הסודי ובפעולות החקירה אותן מבוקש לבצע. סבורני כי רק פעולות 1 ו-2 הן פעולות שיש מקום לבצען בעוד העוררים מצויים במעצר. עם זאת, סבורה אני כי יש לבצע פעולות אלה מהר ככל הניתן וכי ניתן להשלים הפעולות עד מחר, 3/11/2017, בשעות אחר הצהריים.

אשר על כן, הערר מתקבל במובן זה שהמעצר יוארך עד מחר, 3/11/2017, בשעה 17:00.

לאחר מועד זה העוררים ישוחררו בתנאים שייקבעו בתחנה.

ככל שהמשיבה תראה לנכון לבקש הארכת מעצר נוספת בעקבות התקדמות החקירה, יובאו העוררים בפני בית משפט קמא עד לא יאוחר משעה 12:00.

היחידה החוקרת תעדכן את באי-כוח העוררים באם מבוקש להאריך את המעצר.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ג חשוון תשע"ח, 02/11/2017 במעמד הנוכחים.

בלהה טולקובסקי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/11/2017 החלטה שניתנה ע"י בלהה טולקובסקי בלהה טולקובסקי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - חשוד אביב קרני מוחמד רעד
עורר 2 - חשוד יוסף טסמה עידו רז
עורר 3 - חשוד נתנאל דהן ליעד ידין
משיב 1 - מבקש מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה