טוען...

החלטה שניתנה ע"י רעות אייד בזיני

רעות אייד בזיני30/07/2018

לפני: כב' הרשמת רעות אייד בזיני

התובע:

(המשיב)

סבטלנה פקרסקי, (ת.ז.-327155305)

ע"י ב"כ: עו"ד פבל מורוז

-

הנתבעת:

(המבקשת)

מלונות הכשרת הישוב בעמ, (חברות-520029034)

ע"י ב"כ: עו"ד יאיר דוד

החלטה

1. בפניי בקשת הנתבעת לגילוי ועיון במסמכים ספציפיים במסגרתה עתרה הנתבעת למסמכים הבאים:

א. חשבוניות אשר הנפיקה התובעת לנתבעת במהלך תקופת ההתקשרות;

ב. פנקסי החשבוניות ו/או הקבלות שהנפיקה התובעת בין עם עבור הנתבעת ובין אם עבור צדדים שלישיים;

ג. פנקסי החשבוניות בתקופה שטרם ההתקשרות ובתקופה שלאחריה;

ד. הדיווחים המפורטים שדיווחה התובעת לרשויות המס ו/או אישורים אשר הונפקו לה מרשויות המס ו/או דיווחים שביצעה למוסד לביטוח לאומי ובכלל זה דיווחים מפורטים לרבות דוח הכנסות והוצאות מפורטים וכן דיווחים למל"ל לרבות תביעות למוסד לביטוח לאומי, ככל שהוגשו.

ד. הסכמים והתקשרויות שכרתה התובעת עם צדדים שלישיים.

ה. דו"ח כניסה ויציאה מישראל בתקופה הרלבנטית.

ו. אישור בדבר הפקדות פנסיוניות לרבות קופות גמל, קופות פנסיה, קופות פיצויים, קרנות השתלמות, ביטוח מנהלים, ביטוח בריאות וכיוצ"ב ככל ובוצעו בין אם על ידי המשיבה ובין אם מי מטעמה בתקופה הרלבנטית לתיק דנן ולחילופין הפקדות שבוצעו עבור המשיבה על ידי צדדי ג'.

2. הרקע לבקשה זו הינו בתביעת התובעת כנגד הנתבעת, במסגרתה טענה התובעת כי יש להכיר ביחסי עובד ומעסיק בינה לבין הנתבעת משך כל תקופת התקשרותה ולפיכך יש לפסוק לזכותה של התובעת זכויות הנובעות מיחסי עבודה אלו. מנגד טענה הנתבעת בכתב ההגנה כי התובעת נתנה שירותיה לנתבעת במסגרת התקשרות עם קבלן עצמאי.

3. בבקשה ובתשובה לתגובת התובעת, טענה הנתבעת כי כלל המסמכים המבוקשים הינם רלבנטיים למחלוקת שבין הצדדים, כאשר יש בכולם כדי לספק מידע על סממנים של ניהול עסק עצמאי, כגון הוצאות, הכנסות ורווח, קיום מנגנון עסקי, מתן שירותים לצדדים שלישיים, ביצוע הפקדות לביטוח פנסיוני כעצמאי ועוד. כך ובאשר לחשבוניות טוענת הנתבעת כי יש באלו להצביע האם הנפיקה התובעת חשבוניות מס עבור וביחס לכל תשלום ששולם לה על ידי הנתבעת ואין די להסתפק בספחי ההמחאות ו/או כרטסות המבקשת; כך ובאשר לדרישה לפנקסי החשבוניות ו/או קבלות שהנפיקה התובעת בין אם עבור הנתבעת ובין אם עבור צדדים שלישיים יש בה כדי ללמד על קיומו של עסק עצמאי ומבחן ההשתלבות בפן השלילי; כי הדרישה לקבלת פנקסי חשבוניות בתקופה עובר לתקופת ההתקשרות ולאחריה יש בהם ללמד כי בניגוד לטענות המערערת כי פתחה עסק עצמאי רק לצורכי ההתקשרות בין הצדדים, הרי שזו ניהלה עסק עצמאי עוד קודם לכן ואף המשיכה להיות בעלת עסק עצמאי לאחר מכן; הדרישה להצדת הדיווחים לרשויות המס ו/או אישורים אשר הונפקו למשיבה מרשויות המס ו/או דיווחים שביצעה לביטוח לאומי יש בהם להצביע כיצד הציגה עצמה המבקשת כלפי הרשויות – כאשר מבוקש כי יגולו כל הדיווחים לרשויות, דוחות מפורטים אודות הכנסות והוצאות, דוחות רווח והפסד וביאורים ולא די בדוחות הכלליים שהוצגו כי אם יש להציג דוחות מפורטים וכן דיווחים למוסד לביטוח לאומי לרבות ביחס לתשלומים, דוחות ותביעות שהוגשו לצורך קבלת כספים מהמוסד לביטוח לאומי. אשר להסכמים שכרתה המשיבה עם צדדים שלישיים טוענת המבקשת כי אלו נדרשים להוכחת אופן התנהלותה של המשיבה כבעלת עסק עצמאי, הבלעדיות הנטענת של שירותיה כלפי המבקשת ואופן הצגתה כלפי צדדים שלישיים שביקשו לצרוך את שירותיה.

4. מנגד טענה המשיבה כי העבירה אל המבקשת את מלוא המסמכים המצויים בידיה מהם ניתן ללמוד בין היתר על הפיקוח על עבודתה במבקשת, גובה התשכרותה, מקום עבודה עיקרי ועיקר עיסוקה בתקופה הרלבנטית לתביעה. לטענתה לידי המבקשת הומצאו כל ספחי ההמחאות בגין מכלול תקופת עבודתה אצל המבקשת ומהם ניתן ללמוד בנקל מה היה גובה השתכרותה ויתרה מכך אף הועברה כרטסת הנהלת חשבונות של המבקשת עצמה ועל כן אין כל הצדקה להעביר את החשבוניות שהנפיקה המשיבה למבקשת בתקופת ההתקשרות; אשר לפנקסי החשבנויות ו/או קבלתו בתקופת העבודה אותם הנפיקה המשיבה עבור המבקשת או צדדים שלישיים – טוענת המשיבה המידע הרלבנטי אודות עבודתה של המשיבה במבקשת הוצג במסמכים שכבר הועברו למשיבה מהם ניתן ללמוד על היקף שכרה, מקום עיסוקה ותפקידה; ביחס לדרישה לקבלת פנקסי חשבוניות בתקופה שלפני ההתקשרות ולאחריה טוענת המשיבה כי לאלו אין כל רלבנטיות להליך, כי בקשה זו לא בא זכרה במסגרת הפנייה לדרישה לגילוי מסמכים הראשונית ולא ברורה הזיקה של אלו להליך דכאן; אשר לדרישה לקבל דיווחים לרשויות המס ו/או אישורים שהונפקו מרשויות המס ודיווחים למוסד לביטוח לאומי – טענה המשיבה כי העבירה במסגרת גילוי המסמכים את המסמכים הרלבנטיים אשר מהם עולה הדרך בה הציגה המשיבה את עיסוקה העיקרי, בין היתר במסגרת מסמך דין וחשבון על הכנסות בארץ ובחו"ל; אשר להסכמים וההתקשרויות שכרתה המשיבה עם כל צד ג' אחר, דוח כניסות ויציאות מישראל ואישור בדבר הפקדות לפנסיה, לקופת גמל, קופת פנסיה, קופת פיצויים טענה המשיבה כי אלו אינם רלבנטיים להליך וכי המדובר בנסיון דיג פסול.

דיון והכרעה:

5. הלכה פסוקה היא כי יש לנהל את ההליך בקלפים גלויים, ובכלל זאת על צד לגלות את כל המסמכים המצויים בידיו והרלבנטיים למחלוקת שבין הצדדים. המדובר הן במסמכים אשר יכולים לסייע לאותו צד בניהול ההליך, אך גם אלו שאינם ובלבד שהללו רלבנטיים למחלוקת.

6. לאחר שקראתי את הבקשה, התגובה והתשובה לה הגעתי לכלל מסקנה כי יש לקבל את הבקשה כדלקמן:

א. חשבוניות שהנפיקה המשיבה למבקשת, פנקסי החשבוניות והקבלות שהנפיקה המשיבה עבור המבקשת ועבור צד שלישי – המדובר במסמכים רלבנטיים לבירור המחלוקת לרבות שאלת קיומו של עסק עצמאי, בפן השלילי של מבחן ההשתלבות ועל כן יש לגלותם. אציין כי אין די בספחי ההמחאות אשר המציאה המשיבה לידי המבקשת ויש לגלות את פנקסי החשבוניות כאמור;

ב. פנקסי חשבוניות בתקופה שבטרם ההתקשרות ולאחריה - גם כאן המדובר במסמכים רלבנטיים אשר יש בהם להעיד על ניהולו של עסק עצמאי ומבחן ההשתלבות מה גם שהמשיבה טענה כי פתחה עסק עצמאי אך ורק לפי דרישה המשיבה – והמסמכים האמורים יש בהם לאשש או לשלול טענה זו. יחד עם זאת, יש להגביל את הגילוי האמור לחצי שנה לפני ההתקשרות עם המבקשת ועד חצי שנה לאחריה.

ג. הדיווחים המפורטים שדיווחה התובעת לרשויות המס ו/או אישורים אשר הונפקו לה מרשויות המס ו/או דיווחים שביצעה למוסד לביטוח לאומי ובכלל זה דיווחים מפורטים לרבות דוח הכנסות והוצאות מפורטים וכן דיווחים למל"ל לרבות תביעות למוסד לביטוח לאומי, ככל שהוגשו – המדובר במסמכים אשר יש בהם להצביע על התנהלות המשיבה כלפי הרשויות השונות ואשר יש בהן להעיד על קיומו של עסק עצמאי אם לאו ועל כן אלו רלבנטיים למחלוקת שבין הצדדים; אין די בדיווחים אשר הועברו על ידי המשיבה למבקשת כדי ללמוד על תוכן הדיווחים ואופיים.

ד. הסכמים והתקשרויות שכרתה התובעת עם צדדים שלישיים – המדובר במסמכים אשר יש בהם להעיד על ניהולו של עסק עצמאי אם לאו ועל כן יש לגלותם. יחד עם זאת יש לצמצם את הגילוי האמור לתקופה של חצי שנה בטרם התקשרות המשיבה עם המבקשת ועד חצי שנה לאחר סיומה.

ה. דו"ח כניסה ויציאה מישראל בתקופה הרלבנטית – המבקשת לא הבהירה לא בבקשתה ולא בתשובתה מדוע מסמך זה הינו רלבנטי למחלוקת וטענתה לעניין זה היתה כללית. על כן הבקשה נדחית.

ו. אישור בדבר הפקדות פנסיוניות לרבות קופות גמל, קופות פנסיה, קופות פיצויים, קרנות השתלמות, ביטוח מנהלים, ביטוח בריאות וכיוצ"ב ככל ובוצעו בין אם על ידי המשיבה ובין אם מי מטעמה בתקופה הרלבנטית לתיק דנן ולחילופין הפקדות שבוצעו עבור המשיבה על ידי צדדי ג' – המדובר במסמכים מהותיים אשר יש בהם להעיד על התנהלות המשיבה כלפי צדדים שלישיים, לרבות כיצד דיווחה על עצמה מול קופות הפנסיה ועל כן יש לגלותם.

5. המשיבה תפעל לגילוי המסמכים כמפורט לעיל בתצהיר גילוי מסמכים ערוך כדין וזאת תוך 45 ימים מיום קבלת החלטה זו. ככל ואין בידי המשיבה מסמך מן המסמכים האמורים עליה להצהיר על כך מפורשות במסגרת תצהיר גילוי המסמכים כאמור.

6. הגם כי הבקשה התקבלה ברובה, משהרלבנטיות של המסמכים פורטה כנדרש רק במסגרת תשובת המבקשת לתגובת המשיבה – לא מצאתי מקום לחייב את המשיבה בהוצאות הבקשה.

7. המזכירות תמציא את ההחלטה לצדדים.

ניתן היום, י"ח אב תשע"ח, (30 יולי 2018), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/07/2018 החלטה שניתנה ע"י רעות אייד בזיני רעות אייד בזיני צפייה
27/08/2018 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תצהירי התובע שמואל טננבוים צפייה
02/10/2018 החלטה שניתנה ע"י צבי פרנקל צבי פרנקל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 סבטלנה פקרסקי פבל מורוז
נתבע 1 מלונות הכשרת הישוב בעמ אבישג סיוון