טוען...

פסק דין שניתנה ע"י קלרה רג'יניאנו

קלרה רג'יניאנו24/11/2017

בפני

כבוד השופטת עמיתה ק. רג'יניאנו

העותרת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

יוסף אסי אבוטבול- ע"י עו"ד רועי לביא

החלטה

1. לפני בקשה להארכת תקופת החזקת המשיב בהפרדת יחיד, למשך 6 חודשים, לפי סעיף 19ה. לפקודת בתי הסוהר [נוסח חדש] תשל"ב– 1971 (להלן: "הפקודה").

2. המשיב נדון למאסר של 18 שנים בגין הרשעתו בעבירות סחיטה, הלבנת הון וניהול ארגון פשיעה. בנוסף, נשפט ל – 7 חודשי מאסר בגין עבירת איומים שבוצעה בין כותלי הכלא.

נושא מאסרו מ-26.3.2007, מסווג קטגוריה א' , הוגדר כראש ארגון פשיעה.

ביולי 2017 ואוגוסט 2017 הוגשו נגד המשיב שני כתבי אישום במסגרתם יוחסו לו מספר עבירות של רצח בצוותא עם אחרים ועבירות נוספות.

3. המשיב שוהה בהפרדת יחיד מנהלית מיום 28.5.2017 על פי החלטת הגורמים המוסמכים בשב"ס.

עובר להחזקתו בהפרדה, הוחזק המשיב באגף השמור.

4. הבקשה להארכת תקופת ההפרדה נסמכת על סעיף 19ה. לפקודה. נטען כי החזקת המשיב בהפרדת יחיד נדרשת לשם שלומם או בריאותם של אסירים אחרים, מניעת פגיעה ממשית במשמעת ובאורח החיים התקין של בית הסוהר ומניעת עבירת אלימות.

נטען כי המשיב משתייך לארגון אבוטבול וקשור בסכסוכי הארגון עם ארגוני פשיעה אחרים ועל רקע זה קיימות כוונות פגיעה הדדיות ומתרחשים מעשי אלימות מעת לעת.

5. לבקשה צורפה החלטת ועדת ההפרדות (מיום 26.10.2017) שסברה כי ההתפתחויות הפליליות בעניינו של המשיב במחצית השנה האחרונה (הגשת כתבי אישום) מחייבות המשך החזקתו בהפרדה מוקפדת על מנת לשמור על שלומו ושלומם של אחרים מפניו מחשש לנקמה.

6. בנוסף, צורפה לבקשה חוות דעת מודיעין של גורמי שב"ס וכן חוות דעת סודית של משטרת ישראל שהוצגה לעיוני בלבד.

7. כעולה מחוות דעת שב"ס, מתחילת מאסרו ועד ליולי 2014 הוחזק המשיב בהפרדה בשל החשש לפגיעה בו ומחשש לשלומם של אחרים. ביולי 2014 שולב באגף השמור.

עם הגשת כתבי האישום האחרונים, הוכנס המשיב להפרדה מחשש לשלומו ולשלומם של אחרים. בשל המידע שנתקבל, הומלץ על המשך החזקתו בהפרדה. שב"ס לא התנגד להפרדה זוגית.

8. כעולה מחוות הדעת החסויה של משטרת ישראל, לאור המסוכנות הממשית הנשקפת ממנו וכלפיו, יש צורך בהמשך החזקתו בהפרדה.

9. ב"כ המשיב התנגד לבקשה וטען כי ניתן להסתפק בהחזקתו באגף השמור. לחילופין, ביקש לבחון החזקתו בהפרדה זוגית עם האסיר איסיי טובולוב, ששהה עם המשיב במשך כשנתיים באגף השמור, עובר העברתו לאגף ההפרדה.

10. נטען כי הגשת כתבי האישום, אינם מבססים את עילת ההפרדה ולא נשקפת מסוכנות מהמשיב. נטען כי כתבי האישום האחרונים שהוגשו נגד המשיב מתייחסים לאירועים ישנים, שהתרחשו לפני שנים רבות, הקורבנות אינם יותר בין החיים ולא ניתן לשבש את מהלך המשפט.

11. בהסכמת ב"כ המשיב הוצגו לעיוני פרטי המידע החסוי, עליהם נסמכת בקשת ההפרדה.

12. לאחר ששמעתי טיעוני ב"כ הצדדים ונתתי דעתי לחוות דעת של גורמי המודיעין, ועיינתי בחומר החסוי שהוצג לעיוני (ובעיקר בידיעה המסתיימת בספרות 512) שוכנעתי כי יש ממש בבקשה.

החומר המודיעיני שהוצג לעיוני מבסס באופן ממשי את עילות ההפרדה הנטענות בבקשה.

לא ניתן בעת הזו להסתפק באמצעי החזקה שהוא פחות מהפרדה.

13. סיכומו של דבר, אני מורה על המשך החזקתו של העותר בהפרדת יחיד למשך 6 חודשים שמניינם מהיום- 24.11.17.

עם זאת, מאחר והעותר הצביע על אסיר עמו הוא מוכן לשהות בהפרדה זוגית, על הגורם המוסמך בשב"ס לבדוק לאלתר אפשרות ההחזקה בהפרדה זוגית ולעדכן את בית המשפט תוך 10 ימים לגבי תוצאות הבדיקה.

החומר המודיעיני החסוי יוכנס לכספת בית המשפט ויוחזר למבקשת, באמצעות עו"ד שמי לביא או אחר מטעמו.

ניתן היום, ו' כסלו תשע"ח, 24 נובמבר 2017, בהעדר הצדדים.

ההחלטה תישלח לב"כ הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/11/2017 פסק דין שניתנה ע"י קלרה רג'יניאנו קלרה רג'יניאנו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עותר 1 מדינת ישראל רונית עמיאל
משיב 1 יוסף אסי אביטל (אסיר) רועי לביא