טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה באמצעות המזכירות

אילונה לינדנשטראוס21/01/2018

בפני

כב' הרשמת אילונה אריאלי

בעניין:

פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], תש"ם-1980  

הפקודה

ובעניין:

דודו פישר

החייב

ובעניין:

ובעניין:

טובה פישר

עו"ד אופיר דידי

הנושה – המבקשת

המנהל המיוחד

ובעניין:

כונס הנכסים הרשמי

הכונ"ר

החלטה

המבקשת לא הצביעה על טעם המצדיק את ביטול צו הכינוס שניתן בתיק זה ביום 6.12.17.

על פי בקשת החייב למתן צו כינוס, על התצהיר התומך בה ונספחיה, החייב עמד בכל התנאים הראשוניים המאפשרים את כניסתו להליך פשיטת רגל ומתן צו כינוס, כקבוע בסעיפים 17 ו- 18 לפקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם – 1980. כך אישר גם ב"כ הכנ"ר בתגובתו לבקשה.

אשר לטענת הנושה בדבר חוסר תום הלב של החייב - לעיקרון תום הלב יש ליתן משקל מצומצם יותר בשלב ראשוני זה של ההליך, לעומת המשקל שיש ליתן לו בשלב הדיון בהכרזת החייב כפושט רגל ובשלב בקשת ההפטר. ככלל, מקום בו החייב עמד בכל התנאים הראשוניים שבקשתו צריכה לעמוד בהם כדי לעבור ב"שער" של הליך פשיטת הרגל, אין מקום להתעמק בשלב זה בשאלת תום לבו במועד יצירת החובות, שכן המידע המונח לפני בית המשפט בשלב זה איננו מספיק לקביעת ממצאים בעניין זה (ע"א 307/12 ישראל בלום נ' כונס הנכסים הרשמי, 14.8.12).

המבקשת לא הצביעה בבקשתה על עובדות המצדיקות לחרוג מן הכלל האמור. טענותיה אודות חוסר תום לבו של החייב טעונות בירור עובדתי, שמקומו להיעשות על ידי המנהל המיוחד במסגרת החקירות שיבצע מתוקף תפקידו, כאשר מסקנותיו תיבחנה בדיון בבקשת החייב להכרזתו כפושט רגל. כמובן שהמבקשת רשאית למסור למנהל המיוחד כל מידע ומסמך שיוכל לשפוך אור על סוגייה זו.

אשר לטענה כי החייב איננו חדל פירעון - אף טענה זו דורשת בירור וחקירה על ידי המנהל המיוחד וטרם בשלה העת להכריע בה. בכלל זה יהיה מקום לבחון את שווי זכויותיו של החייב בדירה בניו יורק (שהחייב ממילא איננו מכחיש כי זכויותיו אלו יוקנו לנאמן), וכן יהיה מקום לבחון, לאורך זמן, את היקף הכנסותיו של החייב מהופעותיו בארץ ובחו"ל ואת שווי נכסיו ככלל, לרבות אלו להן טוענת המבקשת מכוח ההסכם שנכרת לכאורה בין החייב לבין אחותו (נספח 1 לתגובה).

יצוין כי חלק מטענותיה של המבקשת בעניין הכנסות החייב ונכסיו, נסמכות על כתבות תקשורתיות וממילא המשקל שיש לייחס ל"ראיות" מעין אלה הינו נמוך. ושוב - אין בכך כדי לגרוע מסמכותו ומחובתו של המנהל המיוחד למצות חקירתו בעניין.

המחלוקת הקיימת בין הצדדים בסוגיית מהות החוב כלפי המבקשת - האם חוב מזונות הוא אם לאו, ודאי מקדימה את זמנה, מקומה להתברר במסגרת בדיקת תביעת החוב של המבקשת ואין בה, כשלעצמה, כדי להצדיק את ביטול צו הכינוס.

על יסוד האמור לעיל, נדחית הבקשה לביטול צו הכינוס.

בקשת החייב להכרזתו כפושט רגל תידון במועד שנקבע בצו הכינוס ופורסם, מועד שנקבע לפי תפוסת היומן.

ניתנה היום, ה' שבט תשע"ח, 21 ינואר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/12/2017 החלטה שניתנה ע"י אילונה אריאלי אילונה לינדנשטראוס צפייה
14/01/2018 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה אחרת/הודעה בענייני פש"ר/פר"ק אילונה לינדנשטראוס צפייה
21/01/2018 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה באמצעות המזכירות אילונה לינדנשטראוס צפייה