טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אלעד פרסקי

אלעד פרסקי05/09/2018

בפני

כבוד השופט אלעד פרסקי

תובעים

יגאל שם טוב

נגד

נתבעים

אחוזת עדי חברה לבניה בע"מ

פסק דין

1. התובע ביצע עבודות עבור הנתבעת באמצעות מחפרון. לפי הסיכום אמור היה התובע לבצע את העבודות במשך חמישה ימים בתמורה לסכום של 1,200 ₪ ליום. בפועל, לאחר יומיים וחצי של עבודה, הפסיקה התובעת את העבודה וסירבה לשלם את שכרו של התובע. התובע הגיש לנתבעת חשבונית על סך 3,510 ₪ (כולל מע"מ) אך הנתבעת סירבה לשלם את הסכום הנתבע.

2. התובעת לא התכחשה לקשר הישיר בינה לבין התובע, באמצעות מנהל העבודה אצל הנתבעת, מר חנן פטקי. אלא שלטענת הנתבעת, התובע עבד עבור אדם בשם משה אילוז, אשר עמה היה לנתבעת הסכם "פאושולי" לפיו סוכמה התמורה הכוללת לעבודה. בהמשך לכך, עמדה מול קבלנים שונים שנשלחו ע"י אילוז לבצע עבודות שונות. אולם, לטענתה, אף שאותם גורמים קבלו הוראות מקצועיות מהנתבעת, ואף שהסכום המדוייק עבור עבודתם סוכם עם הנתבעת, הרי שתמורת עבודתם שולמה להם ע"י אילוז והוא זה שהנחה את הנתבעת על איזה סדר גודל של שכר ניתן לסכם עם אותם קבלנים. התובע לא כפר בקיומו של הסכם כזה בין הנתבעת לאילוז אך טען כי האזור בו ביצע את העבודה אינו חלק מאותו הסכם וממילא עבודתו שם איננה קשורה לאילוז.

3. במאמר מוסגר יצויין כי הנתבעת העלתה טענה לפיה עבודת התובע הביאה לנזקים אצלה וסכום זה הופחת במסגרת ההתחשבנות הכללית שבינה לבין אילוז. התובע לא חלק עם קיומה של טענה זו אף שכפר בה לגופה. מכל מקום, טענה זו כשלעצמה לא בוררה בפניי ואין בה בכדי להעלות או להוריד ביחס לשאלת המחויבות של הנתבעת כלפי התובע.

4. לאחר שטענות אלו של הצדדים הועלו בדיון הראשון, החלטתי לתת להם הזדמנות נוספת להבאת העדים הרלוונטיים, מר משה אילוז ומר חנן פטקי. לישיבה השניה שהתקיימה התייצב מר פטקי אך מר אילוז לא הגיע. לטענת התובע הוא אינו יודע כיצד לאתר את אילוז.

5. בהעדרו של אילוז נותרנו עם גרסת התובע מול גרסת הנתבעת אשר נתמכה גם בעדות מר פטקי (עובד הנתבעת). התובע מצידו לא הציג הסכם, הזמנת עבודה או כל ראיה אחרת לטענתו כי הנתבעת הזמינה אותו לעבודה. תמלילי שיחות והודעות שהוצגו (במסגרת הודעה מטעם הנתבעת) איששו את הקשר הישיר בין מר פטקי לתובע, אולם עובדה זו יכולה לדור בכפיפה אחת עם טענת הנתבעת שלעיל.

6. סיכומו של דבר, התובע לא עמד בנטל ההוכחה הנדרש להוכחת תביעתו. התביעה נדחית. בנסיבות העניין, אין צו להוצאות.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום.

ניתן היום, כ"ה אלול תשע"ח, 05 ספטמבר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/09/2018 פסק דין שניתנה ע"י אלעד פרסקי אלעד פרסקי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 יגאל שם טוב
נתבע 1 אחוזת עדי חברה לבניה בע"מ