טוען...

החלטה שניתנה ע"י ארז יקואל

ארז יקואל13/12/2017

לפני כבוד השופט ארז יקואל

העותר

חליל אבו צאלוק (אסיר)

נגד

המשיבים

.1 שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

.2 מדינת ישראל

<#1#>

נוכחים:

העותר ובא כוחו – עו"ד צבי רוזנטל

ב"כ המשיבים – עו"ד מצדה מועלם

פרוטוקול

ב"כ העותר:

חוזר על העתירה ומבקש להוסיף, כי העותר נמצא מבחינת השב"ס בנתונים הידועים לנו, ללא מידע מודיעיני חדש. מסכים שביהמ"ש יראה מידע ודו"ח אבחון ומיון.

אמנם לא מדובר בתוכנית כבקשתך אך גם לאור תגובת השב"ס, העותר ביקש שלא לנייד אותו דרומה והמשיב נעתר לבקשה וקבע כי הוא ישאר במתחם איילון אך העניין הוא שהמשטרה משייכת אותו בגלל שם משפחתו לכנופיה אחרת עם אותו שם, בו בזמן שאינו קשור אליהם משפחתית וגם לא ארגונית. גם אחיו של העותר היה בכלא מעשיהו ולא נשקפת סכנה לעותר. מנגד, בכלא אילון כן נשקפת לו סכנה. העותר הסכים לחתום על הסרת הסכסוך וגם אלה שנטען כי מסוכסכים איתו. יש סכנה לחייו ולכן מבקשים להעבירו לכלא מעשיהו.

ב"כ המשיבים:

על פי החלטת וועדת המיון העותר מוין למחוז דרום בתחילה. בקשתו להיוותר במחוז מרכז וכן טענתו לגבי אי שיוכו נבחנו. הבדיקה לגבי טענת האי שיוך לכנופיה על יד המשטרה וגורמי המודיעין בשב"ס העלתה כי העותר משויך לכנופיה. נעשה מאמץ מטעם המשיב בכך שבבחינה חוזרת של הדברים החליט להשאירו במחוז מרכב ולא להעבירו חלף החלטתו הראשונית. העותר מוין לאילון בהתאם לרשימת המסוכסכים שלו, לסכסוכים הרבים בהם נקשר ולחמ"ן בעניינו ולפיכך החלטת המשיב סבירה ואין להתערב בה. אבקש את ביטול צו עיכוב ההעברה.

ב"כ העותר:

כפי שנמסר לו במסגרת המיון שב"ס אמר לו שאינו מתנגד להותירו במרכז. השיוך נעשה על ידי המשטרה והוצע לו על ידי שב"ס להגיש את העתירה ולא בכדי פירטנו בעתירה את מצבו והשיקום הארוך אותו הוא עובר וכן אין מידע חדש בעניינו. לכן אם מדובר בהסתמכות על שיוכו על ידי המשטרה שאינו נכון, אבקש את התערבות ביהמ"ש.

<#2#>

החלטה

העותר מבקש למנוע את העברתו ממתקן ניצן למתן אילון ולהשימו במתקן מעשיהו.

העותר טוען כי שהייתו במתקן אילון מסוכנת בעבורו תוך הדגשת העדר שיוכו לכנופיה כסברת המשיב. בנוסף, הובהר כי תחילה שולב העותר במתקן כליאה אחר עד שהועבר למתקן אילון. עוד הובהר כי העותר הסכים לחתום על הסרת סכסוכים.

העותר מסכם כי גישת המשיב נגועה באפליה ובהימנעות משקילת כל השיקולים הנדרשים.

המשיב, מצידו, מפנה לדו"ח וועדת אבחון ומיון, לרשימת סכסוכים ומידעים שהביאו לקבלת החלטה לשלב את העותר במתקן אילון חלף מתקן כליאה אחר במחוז דרום אליו יועד בתחילה.

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים, במידעים השונים ובדו"ח האסירים המסוכסכים, סבורני כי המשיב שקל את כל השיקולים הנדרשים לעניין, כי החלטתו אינה נגועה באפליה, שרירות ושאר פגמים מנהליים. טענותיו של העותר נבחנו והובאו בחשבון השיקולים הנדרש. ידוע שהשמת אסיר במתקן כליאה כזה או אחר מצויה בליבת שיקול הדעת של המשיב ולא בנקל יתערב ביהמ"ש בהחלטות כגון אלו.

התרשמתי כי המשיב ער לכל הסיכונים הנטענים הנשקפים כלפי העותר וכי יפעל ככל הנדרש על מנת שיישמר שלומו של העותר.

בנסיבות אלו, לא התרשמתי כי החלטת המשיב מצויה מחוץ למתחם הסבירות ודחיתי את העתירה.

החלטת עיכוב ההעברה, ככל שקיימת – בטלה.

למען הסדר הטוב, אבקש את קצין המודיעין שבביס"ר אילון להיוותר עם אצבע על דופק המתרחש בכל הקשור לטענות העותר למסוכנות הנשקפת כלפיו.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ה כסלו תשע"ח, 13/12/2017 במעמד הנוכחים.

ארז יקואל, שופט