טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר15/07/2019

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובע

וובה יילאו

נגד

נתבעים

1.אילן בן עמרם

2.איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ

3.קל אוטו - תחבורה (1994) בע"מ

פסק דין

1. תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 15.1.2017 בנתיבי איילון. התובע טוען לנזקים בסך כולל של 10,124 ₪, בגין עלות תיקונים, ירידת ערך ושכר שמאי.

2. רכב התובע נפגע מאחור ע"י רכב הנתבעים 1-2, שבתורו נפגע מאחור ע"י רכב הנתבעת 3. המחלוקת בין הנתבעים לבין עצמם היא בסדר הארועים, ובהתאם, בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת נזקי התובע.

3. רק התובע העיד, בנסיבות שתוארו בפרוטוקול הדיון. הוא סיפר, כי חש פגיעה אחת, כי כשיצא מרכבו בא בדברים עם הנתבע 1 בלבד, אשר בתורו שוחח גם עם נהג הנתבעת 3. זה האחרון, לאחר שמסר את פרטיו לנתבע 1, הסתלק מהמקום. הנתבע 1, שבתחילת הדין ודברים עם התובע התנצל על הפגיעה, טען באזני התובע – לאחר שנהג הנתבעת 3 עזב את הזירה – כי אותו נהג הדף את רכב הנתבעים 1-2 אל רכב התובע. הוא גם סיפר, כי לרכב הנתבעים 1-2 נגרם נזק בחזית.

4. רכב הנתבעים 1-2 הוא רכב עבודה (איסוזו די-מקס), ורכב הנתבעת 3 הוא פרטי (פורד פוקוס). למיטב הידיעה, ומכל מקום לא נטען אחרת, לא הוגשה תביעה של מי מהנתבעים 1-2 נגד הנתבעת 3 או נהגה עבור הנזקים שנגרמו בחזית רכבם של הנתבעים 1-2.

5. הנטל להוכחת ההדיפה הוא על הנתבעים 1-2, והראיה היחידה העומדת לזכותם היא, כי בטופס הדיווח על התאונה, שהוגש למבטחת התובע, והחתום על ידי התובע, נכתב כי רכב הנתבעת 3 הדף את רכב הנתבעים 1-2 על רכבו. התובע נשאל על כך בחקירתו, וסיפר כי לא מילא את הטופס בעצמו, וכי לסוכנת הביטוח דיווח כי זו היתה טענתו של הנתבע 1, ואין לו מושג מדוע לא כך נכתב בטופס.

6. יוער, באשר להעדרות הנתבע 1 ונהג הנתבעת 3 מהדיון, כי יכול והיה בהחלטה שניתנה בדיון, כי לא ייקבע מועד נוסף, משום החמרת-מה עם הנתבעת 3, שלא נראה כי חטאה במשהו, ופעלה כנדרש לזימון העד מטעמה, אולם העדרותו של הנתבע 1, ללא כל הסבר מניח את הדעת, אומרת דרשני. מכל מקום, נוכח תוצאת פסק-הדין, לא נגרם עיוות דין כלשהו לנתבעת 3.

7. לא מצאתי כי התמיהה העולה מהטופס מספיקה כדי להטות את הכף, אל מול עדותו הנחרצת של התובע באשר לדין ודברים בזירה, וליתר העולה מנסיבות התאונה והתנהלות הצדדים לאחריה, כמתואר לעיל. דומה שמאזן ההסתברויות נוטה באופן ברור לטובת הקביעה, כי נהג הנתבעת 3 הצטרף לתאונה קיימת, ולא גרם בהדיפה לנזקים שברכב התובע.

8. לאור כל האמור, אני מחייב את הנתבעים 1-2 לשלם לתובע סך של 10,124 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 374 ₪, כשסכומים אלה נושאים הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד היום. כן אני מחייב את הנתבעים 1-2 לשלם לתובע שכ"ט עו"ד בסך של 1,800 ₪. התביעה נגד הנתבעת 3 נדחית, ללא צו להוצאות. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום, אחרת ישאו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום.

ניתן היום, י"ב תמוז תשע"ט, 15 יולי 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/07/2019 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה