טוען...

הוראה למבקש 1 להגיש אישור פקס

דנה עופר22/01/2018

בפני

כבוד השופטת דנה עופר

המבקש

דוד שופן

נגד

המשיבים

חי-ארם מכירות והפצה בע"מ ואח'

החלטה

לפניי בקשת רשות ערעור על החלטת רשמת ההוצאה לפועל בחיפה, כב' הרשמת בדריה חסן, מיום 6.12.17.

עסקינן בהחלטה אשר ניתנה ביחס לבקשת המבקש להכריז עליו כעל חייב מוגבל באמצעים ולאחד את תיקיו. ההחלטה קבעה כהאי לישנא:

"לפניי תגובת החייב להחלטה מיום 4.12.17 שעניינה איחוד תיקיו של החייב והכרזתו כחייב מוגבל באמצעים.

החייב מבקש בתגובתו להפחית את צו החיוב שנקבע בסך 1,500 ₪ בטענה כי לא יוכל לעמוד בו.

לפנים משורת הדין, הנני מורה, כי לאחר הפקדת סכום העירבון העומד על סך של 2,000 ₪, צו החיוב יעמוד על סך של 1,000 ₪ בכל חודש".

בבקשת רשות הערעור טוען המבקש, כי החלטה זו אינה לשביעות רצונו, היות וההחזר החודשי שנקבע קשה לו מאוד. הוא מבקש לשקול שוב את בקשתו בכובד ראש, והיות ומתנהלים נגדו מספר תיקים בסכום הקרוב ל-100,000 ₪. בתצהיר שצורף טוען המבקש, כי הוא "מבקש לערער על ההחלטה במכתב ההחלטה שקיבלתי מהוצאה לפועל הם דורשים ממני לשלם 1,000 ₪ בחודש וכסף התחלתי של 2,000 ₪. אני משתכר שכר מינימום חי בגפי אין לי נכסים ההוצאות השוטפות שלי מגיע לפחות ל-40% מהמשכורת שאני מקבל. מבקש להקל בהחזר יש לי (500 ₪) מס' תיקים לעשות איחוד תיקים".

לבקשת רשות הערעור צורף הסכם שכירות וצורפה רשימת תיקים בהוצל"פ. מרשימת התיקים עולה, כי חובותיו של המבקש עולים של 186,000 ₪, וכי מתנהלים נגדו 12 תיקי הוצל"פ.

לא מצאתי עילה להתערב בהחלטת כב' הרשמת.

ככלל, אין ערכאת הערעור נוהגת להתערב בהחלטותיו של רשם ההוצאה לפועל בכל הנוגעת לקביעת תשלומים, אלא לעתים נדירות, ואם היא מוצאת כי ההחלטה בכללותה אינה סבירה (ראה למשל בר"ע (י-ם) 390/08 שמעון נ' עירית ירושלים, [פורסם בנבו], 16.4.08).

אין במסמכים שצורפו לבקשה המונחת לפניי, או בטענות שהועלו במסגרת הבקשה, כדי ללמד על שגיאה כל שהיא שנפלה מלפני כב' הרשמת. אין טענה כל שהיא שיש בה כדי להצדיק התערבות ערכאת הערעור בקביעת צו התשלומים, נושא המצוי בתחום אחריותו ושיקול דעתו של רשם ההוצאה לפועל. במקרה הנוכחי, אף עולה מהחלטת כב' הרשמת, כי בקשתו של המבקש נבחנה שנית, וכי צו תשלומים קודם שנקבע הופחת לאחר עיון נוסף.

אף שנראה כי נטל התשלום אינו קל, לאור טענות המבקש אודות הכנסתו והוצאותיו, הרי שמדובר בצו תשלומים שהינו במתחם הסבירות בנסיבות העניין, ועל המבקש לעשות מאמצים על מנת לסלק את חובותיו במסלול איחוד התיקים, בשים לב לסכום החוב הכולל, המתקרב כבר ל-200,000 ₪.

לאור האמור, הבקשה נדחית.

משלא התבקשה תגובה של מי מהזוכים, אין צו להוצאות.

המזכירות תמציא החלטה זו למבקש וללשכת ההוצאה לפועל בחיפה.

ניתנה היום, ו' שבט תשע"ח, 22 ינואר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/01/2018 הוראה למבקש 1 להגיש אישור פקס דנה עופר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 דוד שופן
משיב 1 חי-ארם מכירות והפצה בע"מ. ערן ברנט
משיב 2 היועץ המשפטי לממשלה איתן לדרר