טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

אהוד קפלן17/01/2018

39971-01-18

מספר פל"א 23806/2018

לפני כבוד השופט אהוד קפלן

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

תמים אבו סבק ת.ז. 316402437

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת: עו"ד מילנה סדיקוב

המשיב: מובא באמצעות הליווי

ב"כ המשיב: עו"ד סמי מלחם

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

אני מציע לדון בבקשה לגופה להציג את הערבים לפיקוח במידה ובימ"ש יורה על שחרור בתנאים. אותה מבקשת חברתי הסכימה לחלופת מעצר בתיק אחר עם 10 שוהים.

אני מציע את אביו של המסיע, דודו, סבו. מדובר במשפחה למופת שניתן לסמוך עליהם בכל דרך.

מר נאיל בדראן ת.ז 057635096 מוזהר לומר אמת ומשיב:

ש. אתה מוזהר לומר אמת, הבן שלך עצור, במידה ובימ"ש יורה על שחרורו, אתה צריך להסביר שאתה צריך לפקח עליו ולכבד את החלטת בית המשפט.

ת. כן.

ש. אם הוא מפר את התנאים

ת. אני מתקשר למשטרה מיד ולא מוותר לו.

ש. אם בימ"ש יחליט שהוא יהיה אצלך בבית אתה תשאר איתו.

ת. כן.

משיב לשאלת ב"כ המבקשת:

אני לא עובד ואני כל הזמן בבית. אני אביו.

ש. במידה והבן שלך יוצא מהבית מה אתה עושה.

ת. מיד מתקשר למשטרה.

אציג את המפקח הנוסף מר בדארן פאד ת.ז 023172950.

ב"כ המשיב:

בתיקים האלה כשמדובר במסיע שזו היא פעם ראשונה שהוא מסתבך עם החוק ללא עבר פלילי או ללא עבר תעבורתי כבד, שמעתי חברתי שיש לו עבירת תעבורה, צעיר בן 24, עובד ומפרנס, בן למשפחה המנהלת אורח חיים נורמטיבי ושומרת חוק. אי אפשר להתעקש על מעצר עד תום ההליכים שהעונש המקסימלי בתיקים מעין אלה, ראיתי בפסיקה במקרה מאוד דומה, בשבעה נוסעים בימ"ש פסק לעבודות שירות ת.פ 16126-07-15 שלום ברמלה. שורת פסקי דין ארוכה שאני מחזיק במקרים קשים יותר אחד שהסיע 18 והאחר 24, גם שם העונש שהיה עבודות שירות. כך שבתיקים אלה, ברוב התיקים האחרים יש להם עבירות נוספות וגם חזרה על אותה עבירה וזו לא פעם ראשונה. במקרה הזה אם וכאשר ישלח לתסקיר מבחן או לממונה על עבודות שירות הוא לכל היותר יקבל חודשיים עובדות שירות. לבוא לטעון למעצר עד תום ההליכים זה לא נראה לי, אני סבור שאין עילת מעצר ואין מסוכנות היא נלמדת מהעבר ואם העבר שלו נקי הוא לא יכול להיות מסוכן. למה נועדה הבקשה למעצר עד תום ההליכים חברתי מדברת על הלכת חטיב שעבר עליה הרבה זמן ומאז הרבה דברים השתנו, הכל תלוי במצב הבטחוני בארך והיום המצב שקט ואין לייחס לו עניין בטחוני מה גם שאותם שבחים שוחררו ונתפסו בבגדי עבודה ואיפה הם נתפסו בקו התפר, באזור חריש ברטעה. הם התכוונו ללכת למחסום. אי אפשר לייחס לאדם שהסיע, נניח שעשה טעות ,שהסיע עובדי שטחים באזור התפר עבירה בטחונית כלשהי. הוא לא הביא אותם מהשטחים הם היו כבר במדינת ישראל. אי לכך, לא רק לאור הסכמת במת' אחר שם הסכימו בתנאים מגבילים. אמרתי לחברתי ולבית המשפט יכולנו להגיע להסכמות בתיק זה. אבקש לשחרר בתנאים שבית המשפט יראה לנכון.

ב"כ המבקשת:

אני חוזרת על הבקשה. מדובר במשיב שהסיע ברכבו 13 נוסעים כאשר אני מבקשת להציג תמונות של הנוסעים כאשר הם צפופים בתוך הרכב כסרדינים. מדובר בפי 2 כמעט מכמות הנוסעים המותרת ברכב הזה וזאת על מנת על פי עדותם של הנוסעים על מנת לקבל תשלום. מלבד עילת מעצר מסוכנות בשל כניסתם של שוהים בלתי חוקים שפוגעת בקביעת המדינה את הבאים בשעריה אנו מדברים על סיכון בטחונים האישי של הנוסעים הוא העלה מספר כה גדול של נוסעים. צודק חברי שאין למשיב עבר פלילי למעט עבירה אחת תעבורה. אך לאור העובדות האלה אנו מתעקשים על מעצר עד תום ההליכים. ככל שבימ"ש שוקל לשחרר את המשיב למעצר בית נבקש תסקיר.

<#3#>

החלטה

המשיב יליד שנת 1995 ללא עבר פלילי. נעצר ביום 15/1/18 (שלשום בשעת ערב ) כאשר הוא מסיע ברכבו מסוג פולקסווגאן – שמותר להסיע בה עד 8 נוסעים 13 נוסעים בסך הכל שלא היו חגורים וישבו ברכב בצפיפות רבה.

כשנבדקו הנוסעים התברר ששבעה מהם שוהים הם תושבי שטחים ששוהים בישראל ללא אישורים מתאימים.

לכן הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו הסעת 6 או יותר שוהים בלתי חוקיים בניגוד לחוק הכניסה לישראל והסעת נוסעים במספר העולה על הרשום ברישיון הרכב בניגוד לתקנה 84 לתקנות התעבורה.

הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים ואין ספק שקיימות ראיות לכאורה ללכך שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו השוהים הבלתי חוקים נתפסו קיימים בתיק החקירה תעודות עובד ציבור מהמינהל האזרחי המאמתים את העדר ההיתרים.

הסנגור טוען שלא קיימת עילת מעצר אך אני סבור שקיימת עילת מעצר של מסוכנות הנובעת משני גורמים שונים האחד, מסוכנות לפי פקודת התעבורה משום שהסעת נוסעים באופן שבו הוסעו השבחים הללו מסכנת אותם.

עילת המעצר העיקרית היא המסוכנות על חוק הכניסה לישראל הסעת כמות כה גדולה של שוהים בלתי חוקים נחשבת בעיני המחוקק כעבירה נפרדת חמורה יותר מסתם הסעה של שוהים בלתי חוקים במספר קטן.

בהינתן קיימן של עילת מעצר של מסוכנות על בית המשפט לבחון האם חלופת מעצר תענה עליה.

בעניין זה אני סבור שהתשובה היא חיובית ולא רק משום שההסעה היתה בסוף יום העבודה לכיון מזרח כלומר לכיון השטחים, אלא בעיקר משום שמדובר באדם ללא עבר פלילי שזו הסתבכותו הראשונה עם החוק ובכל מקרה הוא יהיה נתון במעצר בית הוא לא יוכל לבצע עבירות מסוג זה.

אני מורה כי בכפוף לכך שהמשיב יחתום על התחייבות עצמית של 10,000 ₪ ושכל אחד משני הערבים שנחקרו כאן יחתום על ערבות צד ג' של 10,000 ₪, ושתופקד ערובה כספית בסך של 2,000 ₪ הוא ישוחרר למעצר בית בבית אביו באופן שבכל עת לפחות מהערבים יהיה במחציתו.

מעצר הבית יהיה עד תום ההליכים ועל הנאשם להתייצב בבית המשפט לדיונים שוטפים בעניינו.

הוא יוכל לצאת ממעצר הבית בכל יום בין השעות 16:00-18:00 בליווי אחד הערבים.

במידה ותחתמנה הערבויות פרוטוקול זה מהווה פקודת שחרור ההפקדה תבוצע עד מחר בשעה 12:00 ואי ביצועה לא יעכב את השחרור אך יהווה עילה למעצרו מחדש של הנאשם.

ככל שהערבויות לא תחתמנה פרוטוקול זה מהווה פקודת מעצר ואז הנאשם יובא בפני מחר.

<#4#>

ניתנה והודעה היום א' שבט תשע"ח, 17/01/2018 במעמד הנוכחים.

אהוד קפלן, שופט

הוקלד על ידי אורנה שהרבני

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/01/2018 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות אהוד קפלן צפייה
17/01/2018 כתב אישום אהוד קפלן לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אירמה מירילשוילי
משיב 1 תמים אבו סבק סאמי מלחם