טוען...

פסק דין שניתנה ע"י מיכל בר

מיכל בר30/05/2019

בפני

כבוד הרשמת בכירה מיכל בר

תובעת

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

נגד

נתבעת

אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ

פסק דין

לפני תביעה שעניינה נזק לכלי רכב שהיה מעורב בתאונת דרכים אשר ארעה ביום 23.5.17 ברחוב אחוזה ברעננה. התובעת טוענת לנזקים בסך כולל של 4,445 בגין התשלום למבוטח. יוער, כי בדיון תוקן סכום התביעה לסך 1,659 ₪, זאת לאחר קבלת סך 2,786 ₪ מהנתבעת לאחר הגשת התביעה, המשקפים הפחתת אשם תורם בשיעור של 30%.

בתום הדיון שהתקיים לפני, ובנסיבות, הסכימו הצדדים להכרעה על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט, בהסתמך על כתבי הטענות, העדויות וחומר הראיות שהוגש.

המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים.

התובעת טוענת, כי עת נסע רכבה בנתיב ימני כדין, יצא לפתע אוטובוס הנתבעת ממפרץ אוטובוס מימין, מבלי שווידא כי הכביש פנוי, ופגע ברכב התובעת. הנתבעת מצדה טוענת, כי עת נסע האוטובוס בנתיבו, סטה רכב התובעת מנתיבו אל נתיב נסיעת האוטובוס ופגע בו בחלקו האחורי שמאלי. יוער, כי בדיון שהתקיים לפני הועלתה על ידי נהג רכב הנתבעת גרסה שונה בתכלית, התואמת לגרסת נהג רכב התובעת.

לאחר ששמעתי את העדויות, ולאחר שעיינתי במוצגים ובכתבי הטענות, לרבות תמונה ממקום התאונה, מצאתי כי האחריות לקרות התאונה רובצת לפתחו של נהג רכב הנתבעת וכי דין התביעה להתקבל, ללא הפחתת אשם תורם.

אשר על כן, אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובעת סך של 1,659 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 379 ₪, את שכר העד מטעם התובעת בסך 350 ₪ ושכ"ט עו"ד בסך 1,800 ₪.

ניתן היום, כ"ה אייר תשע"ט, 30 מאי 2019, בהעדר הצדדים.