טוען...

החלטה שניתנה ע"י אהוד קפלן

אהוד קפלן27/02/2018

בפני

השופט אהוד קפלן

מבקש/משיב שכנגד


יעקב קסב

נגד

משיב/מבקשים שכנגד

סגל ירון

פרלה בירנבאום

החלטה

ההליכים:

1. ביום 14.2.18 הופיע אבי קסב בבית המשפט וביקש צו לפי חוק מניעת הטרדה מאיימת נגד ירון סגל. הוא הסביר שסגל מעסיק את גרושתו (של קסב) במושב בני עמי, שקסב ניגש לשם תיעוד שימוש שעושה אשתו ברכב מסויים ולאחר שצילם אותה החל סגל לרדוף אחריו ואיים לפגוע בו.

במעמד צד אחד נתתי צו האוסר על סגל לעקוב אחר קסב ולהטרידו וקבעתי דיון במעמד הצדדים – דיון שנדחה לבקשת בא כוחו של סגל.

2. ביום 25.2.18 הוגשו שתי בקשות נגדיות.

באחת – מבקש ירון סגל צו לפי חוק מניעת הטרדה מאיימת נגד קסב.

בשניה – מבקשת גב' פרלה בירנבאום לפי חוק מניעת הטרדה מאיימת נגד קסב.

ניתן - במעמד צד אחד – צו האוסר על קסב להטריד את פרלה וסגל – כאשר הדיון בשלושת ההליכים אוחד ונקבע בפני להיום.

בדיון התבררו העובדות הבאות:

3. קסב, שנסע לצפון הארץ לפגישה בעניין בתו, ניגש למקום עבודתה של גרושתו – אצל סגל – על מנת לצלם את גרושתו עושה שימוש ברכב שלטענתו משמש אותה (טענה שכנראה מוכחשת ע"י גרושתו ומהווה פלוגתא בהתדיינות בינו לבין גרושתו).

4. עת ישב קסב ברכבו הוא צילם את חזית ביתו (ועסקו) של סגל ואת החנייה וכן צילם את רכבה של פרלה שחנה שם ואת הרכב שלטענתו הוא רכב גרושתו.

5. פרלה הבחינה בו מצלם ולטענתה – למרות היכרות שטחית קודמת – לא זיהתה מיהו הואיל ועטה זקן וכובע מצחייה. לטענתה סברה שמדובר באדם בעל כוונות פליליות – אולי מי שמתכנן לפרוץ לביתם – ולכן היא וסגל דלקו אחריו וצילמו אותו.

6. קסב הבחין שרכב עוקב אחריו ומצלם אותו והוא מצידו החל לצלם את הרכב העוקב – בו נסעו סגל ופרלה – הסרטון הוצג באולם בית המשפט).

7. לאחר דין ודברים בין הצדדים – ולטענת קסב לאחר שסגל עשה תנועת איום כלפיו – עצר קסב את רכבו וניגש לרכב של סגל =- ולאחר דין ודברים נוסף התבררו לכל המעורבים נסיבות האירוע המתוארות לעיל.

דיון והכרעה:

8. קסב טוען שהוא מרגיש מאויים כתוצא מהאירוע ומבקש לבטל את הצו האוסר עליו להכנס לבן- עמי, תוך השארת הצו נגש המשיבים על כנו.

9. סגל ופרלה טוענים שהם חוששים שקסב אובססיבי כלפי גרושתו ולכן ישוב לביתם להתחקות אחריה – ויפגע בפרטיותם.

10. במהלך הדיון הצעתי לצדדים שיינתן צו הדדי כלשהו מבלי שתהייה בו קביעה שמי מהצדדים עשה את שהצד האחר טוען שעשה – אך הם סירבו – והתרשמתי שאיש מהם אינו חושש באמת ובתמים מהאחר.

11. באתי לכלל מסקנה שדין כל הצווים שנתתי – להתבטל.

אין ספק שהמגע ביין קסב למשיבים לא היה מתוכנן. הוא היה טרגדיה של טעויות וכעת – לאחר שהערפל התפזר וכוונתו של כל צד ברורה לצד האחר - אין חשש להישנות האירועים.

אין מקום למנוע מקסב לצלם את השימוש שעושה אשתו ברכב וככל שהצילום המתעד אגבית את חזית ביתם של סגל ופרלה פוגע בפרטיותם – זוהי פגיעה זניחה – דבר שלל מה בכך.

12. סיכומו של דבר – כל הבקשות שבכותרת נדחות וכל הצווים שניתנו בהן – מבוטלים.

באשר להוצאות ההליכים: כל הבקשות נדחו אך תחילת העניין בבקשה מיותרת של קסב בעוד שבקשותיהם של סגל ופרלה הוגשו כתובענות נגדיות.

בשים לב לכך – קסב יישא בהוצאותיהם של סגל ופרלה בסך 2,500 ₪.

המזכירות תמציא החלטה זו לצדדים ותרשום את שלושת התיקים כסגורים.

ניתנה היום, י"ב אדר תשע"ח, 27 פברואר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/02/2018 החלטה שניתנה ע"י אהוד קפלן אהוד קפלן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 אבי קסב
משיב 1 ירון סגל יובל זמר