טוען...

החלטה שניתנה ע"י יוסף בן-חמו

יוסף בן-חמו11/04/2018

בפני

כבוד השופט יוסף בן-חמו

עותר

יאמן חלו ת.ז. 305239485 (אסיר)

נגד

משיבים

1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים

2. מדינת ישראל

החלטה

בפניי עתירת אסיר כנגד ההחלטה שלא לשלבו בסבב חופשות ושינוי סיווג קטגוריה.

העותר טוען, כי סווג בקטגוריה א' בשל פרופיל אלמ"ב, בגין שני תיקי מב"ד אשר נסגרו על ידי לשכת תביעות עכו ואישור סגירתם נשלח לגורמי שב"ס. לאחר קבלת אישור סגירתם, דנה ועדת האלמ"ב בעניינו ונמסר לו על ידי העו"ס כי הפרופיל הוסר וכי אין עוד מניעה ליציאתו ושילובו בסבב חופשות. על אף האמור, בקשתו לשלבו בסבב חופשות נדחתה. פניותיו לקצינת האסירים, בין בעצמו ובין באמצעות ב"כ, עלו בתוהו והוא לא קיבל כל מידע ו/או תשובה ברורה בגין הסיבות לדחיית בקשתו. התנהגותו של העותר במשך כל תקופת מאסרו הינה ללא רבב. הוא סיים בהצלחה קבוצה טיפולית של שליטה בכעסים, משתתף כיום בקבוצות חינוכיות שונות – התמודדות במאסר, אגפית ופוטושופ, וכן בקבוצה דינאמית, זאת, במטרה להשתקם וללכת בדרך הישר. אין כל אינדיקציה המצביעה כי נשקפת ממנו סכנה לציבור.

העותר מרצה עונש מאסר של שנה ו-11 חודשים, לאחר שהורשע בעבירות כלפי המשפט, שאר עבירות מרמה ועבירות אמל"ח.

כתב התשובה

המשיבה מציינת, כי החל מיום 01/03/18 סווג העותר לקטגוריה ברת חופשות (ב1), הומלץ לחופשה ראשונה ואין כיום מניעה משטרתית ליציאתו לחופשה. לפיכך, דינה של העתירה סילוק על הסף מחמת אי מיצוי הליך מינהלי, מאחר שההליך המינהלי בבקשתו לחופשה עודנו תלוי ועומד והחלטה בעניינו צפויה להתקבל בימים הקרובים. כמו כן, דינה של העתירה להימחק על הסף בהתאם לסעיף 4ג(1) לתקנות סדרי דין עתירות אסירים), תש"ם-1980, מאחר שהעותר לא מיצה את כל אפשרויות הפניה לשב"ס, בטרם הגשת העתירה.

בדיון שנערך במעמד הצדדים, טען ב"כ המשיבה כי אין מניעה מודיעינית או משטרתית להוצאת העותר לחופשה. ב"כ העותר טען כי העותר חתם מיוזמתו על הארכת שליש בכדי לסיים תכנית ספציפית, ומבקש לצאת לחופשה.

בתום הדיון נתבקשה המשיבה להגיש כתב תשובה משלים.

בתשובה המשלימה ציינה המשיבה, כי חופשתו הראשונה של העותר אושרה והיא צפויה להתקיים ביום 15/04/18.

לפיכך, ומשצפוי העותר לקבל את הסעד המבוקש על ידו, אני מורה על מחיקת העתירה.

ניתנה היום, כ"ו ניסן תשע"ח, 11 אפריל 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/03/2018 הוראה למשיב 1 להגיש כתב תשובה יוסף בן-חמו צפייה
11/04/2018 החלטה שניתנה ע"י יוסף בן-חמו יוסף בן-חמו צפייה