טוען...

החלטה שניתנה ע"י דן סעדון

דן סעדון17/05/2018

לפני כבוד השופט דן סעדון

המאשימה:

מדינת ישראל

נגד

הנאשם:

נחום לוי

החלטה

בקשה לביטול פסק דין שניתן עקב אי התייצבות הנאשם לדיון.

1. הנאשם עמד לדין על עבירה של שימוש בטלפון נייד ללא דיבורית בעת תנועת הרכב. כעולה מתיק בית המשפט, הזמנה לדיון – הכוללת את מועד הדיון – נמסרה לו כדין אך הוא לא התייצב ועל כן שפטתי אותו בהיעדרו. מכאן הבקשה.

2. בבקשה נאמר כי הנאשם לא קיבל הזמנה לדיון ועל כן לא ידע עליו. עוד נאמר כי דחיית הבקשה תגרום לנאשם עיוות דין חמור בשל הכשלים הבאים בראיות: 1. לא ברור כיצד שוטר רכוב על אופנוע הצליח להבחין בעבירה בעת רכיבה ומבעד לקסדה. 2. השוטר לא ציין מבעד לאיזה חלון של רכב הנאשם הבחין בעבירה ולא ציין היכן עצר את הנאשם.

3. מכיוון שבתיק קיים אישור מסירה כדין לנאשם התבקשה התביעה להתייחס בתגובתה רק לעניין עיוות הדין הצפוי להיגרם לנאשם עקב שפיטתו בהיעדר. התביעה לא עשתה אף זאת אלא טענה בלקוניות מופלגת כי אין לבטל את פסק הדין וכי העונש שהושת – הולם.

דיון והכרעה

4. בתיק בימ"ש קיים אישור מסירה. טענות העובדה של הנאשם כי לא קיבל הזמנה לדיון ולא ידע אודות הדיון נטענו בעלמא, ללא גיבוי בתצהיר כנדרש. הלכה היא כי על מבקש ביטול פסק דין שניתן עקב אי התייצבותו לדיון "...להעלות בכתב, במסגרת בקשתו לביטול פסק-דין, את מכלול טענותיו, כולל אסמכתאות להן ותצהיר מטעמו התומך בבקשתו ככל שהדבר נדרש" (רע"פ 9142/01‏ איטליא נ' מדינת ישראל, פ''ד נז(6) 793 (2003)). בנסיבות אלה אני מעדיף לקבל את אישור המסירה החתום הסרוק בתיק בית המשפט על פני גרסתו הלא מבוססת של הנאשם. מכאן שדין טענה זו להידחות.

5. התביעה לא התייחסה בטיעוניה לעניין עיוות הדין כמפורט בבקשת הנאשם. דבר זה אינו מונע ממני לדון בכך גם ללא התייחסות התביעה. ובכן, העובדה שלא ברור לנאשם כיצד עלה בידי שוטר רכוב, חובש קסדה, להבחין בו מבצע עבירה אינה מעידה על כך שלשוטר היה קושי להבחין בעבירה בנסיבות האמורות. אין מדובר בכשל ראייתי. אני נוטה, במידה מסוימת, לקבל את הטענה כי אי ציון החלון באמצעותו הבחין השוטר בעבירה מהווה ליקוי שכן הדבר עשוי למנוע מן הנאשם להעלות טענות בעניין זה כמו למשל טענה כי החלון היה מושחר או עם וילון. למרות שאין מדובר לטעמי בליקוי בעל משמעות מכרעת הרי שלפנים משורת הדין ועל מנת שהנאשם יקבל יומו בבית המשפט אני מוצא לבטל את פסק הדין בכפוף לכך שהנאשם ישלם סך 750 ₪ הוצאות לטובת אוצר המדינה עד 15.6.18. בכפוף לביצוע התשלום כאמור יבוטל פסק הדין ויקבע מועד לדיון נוסף בתיק.

ניתנה היום, ג' סיוון תשע"ח, 17 מאי 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/05/2018 החלטה שניתנה ע"י דן סעדון דן סעדון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל לימור שאלתיאל
נאשם 1 נחום לוי נחום לוי ניצה כהן