טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש הודעה

יעקב פרסקי08/11/2020

תנ"ג 10055-03-18 מזרחי נ' שמקה ואח'

בפני כב' השופט יעקב פרסקי

העתק החלטת בית משפט מיום 08 נובמבר 2020

תיק תנ"ג זה, 10055-03-18, קשור לתיק פר"ק 17327-01-19. עניינו בקשה לאישור תביעה נגזרת, במסגרתו המבקש, בעל מניות בחברה, טוען טענות ולפיהן על החברה להגיש תביעה כנגד המשיב, בשל עילות תביעה שיש לחברה כלפי המשיב. יוזכר כי המבקש, הינו בן אחותו של המשיב. שני הצדדים בעלי מניות בחברה.
במסגרת תיק הפירוק, המפרקת הגישה דו"ח שבו עולות טענות כנגד שני בעלי המניות, כאשר עמדתה הבסיסית של המפרקת הינה שלאחר פירעון חובות החברה, בכול הנוגע להכרעה ביחסים בין בעלי המניות בינם לבין עצמם, סבורה היא כי מדובר בהליך שאינו נדרש לטיפולה. לכאורה, איני משוכנע שלא יהיה מקום להורות למפרקת להידרש להכרעה בין בעלי המניות, בנוגע לטענות ההדדיות, לאחר פירעון החובות החיצוניים. יכול ומאידך, שניתן יהיה להגיע להסכמות למרות האמור בנוגע לבירור ההדדי. נושא זה ייובא בחשבון בישיבה שנקבעה. בדעתי לבקש את חוו"ד הכונ"ר לענין זה במועד הדיון.

בהחלטה מיום 25.6.20, ביקשתי את תשובת המפרקת לתגובות בעלי המניות וזו טרם ניתנה. אף כאן, יכול והדבר הנכון יהיה לבחון את הדרך הנכונה להמשך הבירור בעת הדיון הקבוע. הדיון נדחה בין היתר בשל מגפת הקורונה, ודומני שניתן בהתכתבות לצמצם את הנדרש הכרעה במחלוקת שבין הצדדים.

תוך נסיון לבחון קידום הבירור, דומני שאין טעם בהותרת התנ"ג תלויה ועומדת. גם אם תתקבל עמדת המפרקת כי המקום לבירור היחסים ההדדיים אינו באמצעותה, ניתן יהיה לעשות כן בדרך שתקבע. זאת יש לציין, עת הוגשה התנ"ג, החברה לא היתה בפירוק והיה היגיון בבקשה, אלא שלאחר שנגד החברה ניתן צו פירוק. "נפתרה" בעית הנציג בעטיה הוגשה התנ"ג. המפרקת בדו"ח שהגישה ובו ביקשה הוראות, התייחסה לטענות אודות מעשים שביצעו המשיב בתנ"ג מחד כמו גם המבקש בתנ"ג. בנסיבות אלו של פירוק החברה ולאחר עיון, דומני שאין מנוס מלצמצם המחלוקת שבין הצדדים בדרך של מחיקת התנ"ג. הדברים אף מתבקשים, נוכח הלשון המפורשת של סע' 205 לחוק החברות ולפיו: "לא תוגש תביעה נגזרת או הגנה נגזרת בשמה של חברה שמונה לה מפרק לפי פרק י"ב לפקודת החברות".

לפיכך, הצדדים כמו גם המפרקת, רשאים ליתן טעם בשאלה שהועלתה בזאת, בידי בית המשפט, עד ליום 1.12.20, האם יש סיבה שלא להורות על מחיקת התנ"ג, ובהעדר טעם של ממש, בדעתי לאחר המועד האמור, להורות על מחיקת התנ"ג ללא התראה נוספת.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/10/2019 הוראה לבא כוח תובעים להגיש עדכון-2/10/19 יעקב פרסקי צפייה
08/11/2020 הוראה לתובע 1 להגיש הודעה יעקב פרסקי צפייה
01/02/2021 פסק דין שניתנה ע"י יעקב פרסקי יעקב פרסקי צפייה
21/04/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה להחזר אגרה יעקב פרסקי צפייה