טוען...

החלטה על בקשה נוספת לבקשה למתן החלטה

קרן כ''ץ10/12/2018

מספר בקשה: 4

לפני כבוד הרשמת קרן כ"ץ

המבקשים:

1. ג.ל. סיטי פארק התחדשות אורבנית בע"מ
2.מיכאל מלכה

נגד

המשיבה:

תעשיות רדימיקס ישראל בעמ

החלטה

לאחר שעיינתי בכל כתבי הטענות והתגובות בבקשה לביטול פסקי דין שניתנו בהיעדר הגנה ובבקשה לביטול עיקולים שהוטלו בתיק ההוצל"פ שנפתח לביצוע פסקי דין אלו, עולה כי המבקשים לא מתכחשים לעובדה שכתבי התביעה הומצאו כדין לידיהם והם מבקשים את ביטול פסק הדין לפי שיקול דעת ביהמ"ש. טענות ההגנה הינן טענות הגנה טובות, כיון שאין מחלוקת בין הצדדים כי הבטון סופק בכפר סבא. המבקשים טוענים כי אין להם כל קשר לאתר בנייה זה והם בנו בראשל"צ ועבור הבטון שסופק לשם שולמו כספים. לכן טענו כי לא קיבלו כל בטון מהמשיבה ואין להם חובה לשלם עבור בטו שסופק לפרויקט שלא שייך אליהם. לכן לפי שיקול דעת ביהמ"ש יש להורות על ביטול פסק הדין. יחד עם זאת, עולה כי הבקשה לביטול פסק הדין הוגשה באיחור לגבי המבקש 2 בלבד. כיון שהמשיבה הציגה בפני אישור מסירה של האזהרה בתיק ההוצל"פ למבקש 2 בלבד ביום 11.10.18. המבקשים לא הגיבו לאישור מסירה זה, והגישו את הבקשה לביטול פסק הדין ביום 18.11.18. כבר נפסק כי יש להמציא כדין מסירת כתב תביעה או אזהרה לכל אחד מהנתבעים גם אם נתבע מסוים הוא חברה בע"מ ולא ניתן לבצע מסירה אחת לשני נתבעים גם אם אחד מהם הוא מנהל ובעלים של החברה. יש להגיש לו שני אישורי מסירה ושני כתבי טענות עבור כל נתבע בנפרד. המשיבה לא צירפה בפני כל אישור מסירה מכל סוג שהוא למבקשת 1. לכן בקשתה לא הוגשה באיחור כלל ואני מורה על ביטול פסק הדין שניתן בהיעדר הגנה כנגדה ביום 4.7.18.

באשר למבקש 2, מדובר באיחור של 7 ימים בלבד שכן הוא לא התייחס בכתבי טענותיו להמצאת האזהרה הנ"ל.

היות וממילא סיכויי הגנת המבקש 2 טובים והוא משמש ערב למבקשת 1, בהתאם לכתב התביעה, הרי שכל טענות שעומדות לה, עומדות גם לו, ואני רואה במעמדו כערב טעם מיוחד להארכת המועד הנ"ל להגשת הבקשה לביטול פסק הדין, כי אז יווצר מצב אבסורדי כי "הנתבעת העיקרית" לא תשלם החוב בעוד הערב ישלמו.

היות והבקשה כנגד המבקשת 1 התקבלה, הרי שיש לפסוק הוצאות כנגד המשיבה, מצד שני הבקשה שהגיש המבקש 2, הוגשה באיחור ובנושא זה יש להטיל עליו את ההוצאות. לכן אני מאיינת את כל ההוצאות וכל צד יישא בהוצאותיו. אני מורה על ביטול פסק הדין שניתן כנגד המבקש 2 מיום 30.4.18.

שני המבקשים יגישו בקשת רשות להגן מטעמם בתוך 30 ימים מהיום.

משבוטלו פסקי הדין יש להורות על סגירת תיקי ההוצל"פ שנפתחו בגינם, וכן יש להורות על ביטול כל ההליכים שננקטו מכוח פסקי הדין שבוטלו על אתר וכך אני מורה.

כל הליכי ההוצל"פ והעיקולים שננקטו כנגד שני המבקשים מבוטלים בזה.

המזכירות תשלח החלטתי זו לשני הצדדים. המזכירות תחזיר את הפיקדון על פירותיו שהופקד ע"י המבקשים, באמצעות המבקש 2 שהינו עו"ד.

ניתנה היום, ב' טבת תשע"ט, 10 דצמבר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/12/2018 החלטה על בקשה נוספת לבקשה למתן החלטה קרן כ''ץ צפייה
09/09/2019 החלטה שניתנה ע"י דניאל הורוביץ דניאל הורוביץ צפייה
16/01/2020 החלטה שניתנה ע"י דניאל הורוביץ דניאל הורוביץ צפייה