טוען...

הוראה למשיב 2 להגיש הפקדת ערבות

ארז פורת02/05/2018

בפני

כבוד השופט ארז פורת

המבקשת:

מדינת ישראל

נגד

המשיב:

אמיר ספי (עציר)

החלטה

בפניי בקשת המדינה להורות על מעצרו הממשי של המשיב וזאת לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בו יוחסו לו עבירות בנשק, וכן עבירות נוספות. בינתיים תוקן כתב האישום, המשיב הודה במיוחס לו והתיק נדחה לישיבת טיעון לעונש.

הדיון בפניי נסב היה על שאלת היכולת להסתפק בנסיבות העניין, בחלופת מעצר. לטענת המבקשת מדובר בעבירות המקימות עילת מעצר סטטוטורית, וכי שירות המבחן התרשם מרמת מסוכנות גבוהה בעניינו של המשיב. לצד זאת ציין ב"כ המשיב כי מרשו נטל אחריות למעשים, וכי האישומים הנוספים שעניינם הפרעה לשוטר נמחקו מגליון האישום הסופי, לא נגרם נזק כתוצאה מהמעשים, וכי אף המתלונן עצמו לא ביקש להתלונן בעניין זה ולא שיתף פעולה עם רשויות המשטרה.

הוטעם כי עברו הפלילי של המשיב נקי, כי חלופת המעצר שהוצעה מרחיקה אותו מזירת האירועים, ומדובר במפקחים בעלי יכולת השפעה וקביעת גבולות כפי שאף התרשם שירות המבחן.

לאחר שמיעת טיעוני באי כח הצדדים, ובשים לב לכך שמדובר בכלי נשק שלא הושג באמצעים עברייניים ונתפס, נוכח קבלת האחריות ובעיקר בשים לב להתרשמותי מהמפקחים המוצעים שעשו רושם מצוין כמפקחים שיעמדו במשימת הפיקוח היטב, ומשנתקבלה חוות דעת יחידת האיזוק ותוקנו הליקויים, אני מורה כדלקמן:

סוף דבר, אני מורה על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים בפיקוח אלקטרוני וזאת בתנאים הבאים:

המשיב יפקיד בקופת בית המשפט סכום של 10,000 ₪ במזומן/ערבות בנקאית; ויחתום על התחייבות עצמית בגובה 10,000 ₪, וזאת להבטחת תנאי המעצר באיזוק.

כל מפקח/ת י/תחתום על התחייבות צד ג' בגובה 10,000 ₪ להבטחת התחייבותו לפקח על המשיב ולדווח אם יצא המשיב את הבית ללא אישור. ב"כ המשיב יבהיר למפקחים כי במידה ויפרו את תנאי הפיקוח יהיה ניתן לחייבם על פי התחייבותם; עוד יבהיר ב"כ המשיב למפקחים כי התחייבותם הינה בהתאם להחלטה גם אם לא פורטו כל התנאים בכתב התחייבות.

בכפוף להבטחת הבטוחות הכספיות, התחייבויות המפקחים והסדר הפיקוח האלקטרוני, ניתן יהיה להורות על מעצר באיזוק.

מעצר באיזוק אלקטרוני, בביתו של מר איבראהים כעביה בכפר כעביה.

על המשיב יפקחו בכל עת אחד מהמפקחים הבאים:

איבראהים כעביה, ת"ז 050830181 ו/או יוסרא כעביה ת"ז 053688313.

למשיב יותקן איזוק אלקטרוני וזאת בהתאם לנוהלי היחידה לתיאום ופיקוח אלקטרוני בשב"ס. נאסר על המשיב לצאת את הבית, למעט לצורך התייצבות בבית המשפט או אם הדבר אושר, כאמור להלן.

יציאות למפגשים עם עורכי דינו או לצורך טיפול רפואי יופנו תחילה למאשימה; ורק בהיעדר הסכמה תוגש בקשה לבית המשפט.

כל בקשה המוגשת לבית המשפט תוגש בצירוף עמדת המאשימה, ואם לא תצורף התגובה –תצוין הסיבה לכך. בקשה שתוגש שלא בהתאם לאמור לעיל – אשקול את מחיקתה.

באחריות המשיב ובא כוחו לדווח מראש ליחידת הפיקוח האלקטרוני על כל יציאה מכתובת המעצר באיזוק אלקטרוני.

אני מתיר "חלונות התאווררות" מהכתובת בה הוא שוהה, כל יום בין השעות 09:00 עד 10:00 ובין השעות 17:00 עד 18:00 ובתחומי הכפר כעביה ובליווי אחד המפקחים וזאת לאחר שהגעתי למסקנה כי יש חשיבות בחלונות התאווררות משום התקופה הארוכה יחסית בה צפוי המשיב לשהות בתנאים מגבילים ומשום שלומו הנפשי והגופני.

אני אוסר על המשיב ליצור כל קשר עם עדי התביעה שאינם שוטרים. חל איסור על נוכחות מי שאינו בן משפחה במקום החלופה.

המשטרה תהיה רשאית לערוך ביקורות בכתובת הנ"ל כדי לוודא את תנאי המעצר באיזוק אלקטרוני.

ניתן צו לעיכוב יציאת המשיב מהארץ. המצאתו תומצא למשטרת הגבולות בדואר. המצאתו לא תעכב

את השחרור.

המשיב ילווה מבית המשפט/בית המעצר ועד למקום האיזוק האלקטרוני ע"י מפקח שאושר.

בשים לב לכך שהחלטתי זו ניתנת שלא במעמד באי כח הצדדים, וזאת לאחר שהתקבלה כעת חוות דעת יחידת האיזוק, לנוכח בקשת המבקשת אני מורה כי החלטתי תעוכב ותיכנס לתוקף רק מחר, 4.5.18 שעה 11:00, אלא וככל שתתקבל עד אז החלטה אחרת. עיכוב זה ניתן כדי לאפשר למבקשת לשקול הגשת ערר.

המזכירות תעביר העתק החלטה זו לבאי כח הצדדים לאלתר, וכן ליחידת האיזוק.

ניתנה היום, י"ז אייר תשע"ח, 02 מאי 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/05/2018 הוראה למשיב 2 להגיש הפקדת ערבות ארז פורת צפייה
20/02/2019 החלטה שניתנה ע"י ניצן סילמן ניצן סילמן צפייה