טוען...

.

גיל דניאל14/12/2020

בעניין:

פקודת פשיטת הרגל התש"ם – 1980

להלן: "הפקודה"

ובעניין:

מירו זרי, ת"ז:069933968

להלן: "החייב"

ובעניין:

הכונס הרשמי

להלן: "הכונ"ר"

צו הפטר

ביום 22.3.18 ניתן צו כינוס לבקשת החייב.

החייב, יליד 1967, מצוי בהליכי טיפול ושיקום. נגד החייב הוגשו תביעות חוב בסך של כ- 200,000 ₪. לתיק הוגש דוח סוציאלי המפרט נסיבותיו המורכבות של החייב. צוין, כי מדובר בחייב שאינו יודע קרוא וכתוב ואינו עובד ומתקיים מקצבת הבטחת הכנסה. בתחילה עמד המנהל המיוחד על כך שעל החייב למצות את כושר ההשתכרות לשם תשלום בהליך, אולם בהמשך, לאחר בדיקה מדוקדקת, הודיע המנהל המיוחד כי הוא סבור כי נסיבותיו המיוחדות והמורכבות של החייב מלמדות על כך שהוא נעדר כושר החזר. כך גם לא נמצאו נכסים ברי מימוש. לפיכך, המלצת המנהל המיוחד היא למתן הפטר.

חלק מהנושים שהגישו תביעות חוב, הודיעו על התנגדותם למתן ההפטר. בכלל זאת נטען, כי גם אם החייב עבר הליך שיקומי, הדבר אינו פוטר אותו ממציאת עבודה ונוכח גילו עדיין יכול לעשות כן. כך גם נטען כי טענות החייב לגבי נסיבותיו, כגון לגבי כך שאינו יודע קרוא וכתוב, אינן נכונות, שכן החייב מסר שיקים, פתח חשבון בנק וכו'.

לאחר שבחנתי את הנסיבות, אני מוצא כי יש להורות על מתן הפטר לחייב. המחלוקת העיקרית נוגעת לשאלת כושר ההחזר של החייב ובכלל זאת לגבי פוטנציאל ההשתכרות. בהקשר זה, עיון בדוח הסוציאלי מעלה, כי מדובר בחייב שלא עבד כל חייו, והיה שקוע בהתמכרות שנים ארוכות. הנסיבות מלמדות, כי בשלב זה, בהתחשב בעליות ובמורדות בהליך הטיפולי, אשר יש לעודד את החייב להמשיך בו, הסיכויים לכך שהחייב ישתלב במעגל העבודה ויתמיד במקום עבודה, הינם נמוכים מאד. כך גם לא נמצאו נכסים כלשהם.

אני מורה על הכרזתו של החייב כפושט רגל.

עו"ד דורון קורן ישמש כנאמן לנכסי החייב.

במכלול הנסיבות מצאתי כאמור לקבל את המלצת המנהל המיוחד ולהעניק לחייב הפטר לאלתר.

לפיכך, אני מורה כדלקמן:

  1. לפטור החייב מהליכי פשיטת הרגל בכל הנוגע לחובות ולחיובים שצמחו עד ליום מתן צו הכינוס- 22.3.2018, בכפוף להוראות סעיף 69(א) לפקודה.

הליכי הגבייה וההוצל"פ ביחס לחובות בני הפטר – בטלים ותיקי ההוצל"פ האמורים – יסגרו, לרבות תיק האיחוד, ככל ונפתח.

  1. שכר הנאמן ישולם לפי תקנה 8 לתקנות החברות (כללים בדבר מינוי כונסי נכסים ומפרקים ושכרם), התשמ"א – 1981, אך לא פחות מכתב המינוי. כן זכאי הכונס הרשמי לשכר השגחה.
  2. כל ההגבלות שהוטלו על החייב במסגרת הליכי פשיטת הרגל, לרבות צו עיכוב היציאה מן הארץ, יבוטלו בחלוף 21 יום ממועד צו זה.
  3. אם קיימים נכסים השייכים לחייב והניתנים למימוש או נכסים עליהם לא דיווח החייב במהלך הליכי פשיטת הרגל (לרבות כספים בחב' ביטוח או במוסדות פיננסיים אחרים, זכויות להחזרי מס, ירושה וכד'), ימומשו הם לטובת קופת פשיטת הרגל, אף לאחר קבלת הפטר, אלא אם נקבע אחרת בהחלטות קודמות.

ניתן היום, כ"ח כסלו תשפ"א, 14 דצמבר 2020, בהעדר הצדדים.

גיל דניאל, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/12/2019 החלטה שניתנה ע"י גיל דניאל גיל דניאל צפייה
26/10/2020 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה ותגובת הנושה גיל דניאל צפייה
14/12/2020 . גיל דניאל צפייה