טוען...

פסק דין שניתנה ע"י טל פישמן לוי

טל פישמן לוי09/02/2019

לפני כבוד השופטת טל פישמן לוי

התובעת:

אלדן תחבורה בע"מ

נגד

הנתבעת:

מגדל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

לפניי תביעה על סך של 9,674 ₪ שעילתה נזק רכוש שנגרם לרכב עקב תאונת דרכים. תאונת הדרכים אירעה בין רכב של התובעת לבין רכב שבוטח על ידי הנתבעת.

תמצית המקרה וטענות הצדדים

התובעת, אלדן תחבורה בע"מ, בעלת רכב מסוג סקודה מ.ר. 48-503-54 (להלן "רכב התובעת"). הנתבעת היא חברת ביטוח שביטחה רכב מסוג פיג'ו מ.ר. 19-714-74 (להלן "רכב הנתבעת").

תאונת הדרכים התרחשה ביום 6.11.2017 בצומת רמת ישי. רכב התובעת הוא רכב פרטי שבעת התאונה נסע בנתיבו ואילו רכב הנתבעת עמד בצד הדרך באדום לבן, התאונה התרחשה כשרכב הנתבעת החל בנסיעה ופגע ברכב התובעת.

בכתב התביעה טוענת התובעת כי נהג רכב הנתבעת חסם את נתיב נסיעתה ומשעקפה אותו על מנת להמשיך בנסיעתה החל הוא בנסיעה, מבלי לשים לב למתרחש סביבו, וכתוצאה מכך פגע ברכב התובעת. התובעת טוענת כי התאונה התרחשה עקב נהיגה בחוסר הזהירות ובפזיזות הדעת של נהג רכב הנתבעת וכי הוא לא נקט במידת זהירות של אדם סביר ועליו לפצות את התובעת על הנזק שנגרם לרכבה בסכום התביעה.

הנתבעת טוענת, בכתב הגנתה, כי האחריות לתאונה רובצת על נהגת התובעת בשל רשלנותה, פזיזותה, חוסר תשומת ליבה וחוסר זהירותה ולכן אין הם חייבים לפצותה על הנזק שנגרם לה.

דיון והכרעה

בסוגיית האחריות לתאונה העידו בפני מטעם התביעה נהגת התובעת ומטעם ההגנה נהג הנתבעת.

נהגת התובעת העידה כי לאחר שפנתה בצומת ימינה ראתה מולה רכב עם דלת פתוחה, שככל הנראה הוריד נוסע, היא עברה לנתיב השמאלי כדי לעקפו וכשרצתה לסיים את העקיפה החל נהג רכב הנתבעת לנסוע מבלי להבחין בה ופגע בה. הנהגת לא זכרה מה אירע לאחר התאונה מלבד את החלפת הפרטים בין הנהגים אך הודתה כי התנצלה בפניו בשל החשיבות הכללית של התנצלות.

נהג הנתבעת העיד כי היה בנתיב הימני וכי הוא רצה לפנות ימינה וכי נהגת התובעת פנתה מהנתיב השמאלי אל הנתיב השמאלי וכי לפתע היא התפרצה לו לנתיב. התובע הכחיש כי עצר והוריד נוסע וכי רק נסע בצד ימין כי מטרתו היתה לפנות ימינה. הנהג העיד כי הנהגת התנצלה בפניו וכי ההתנצלות נבעה מכך שהאשמה על התאונה רובצת על כתפיה.

לאחר ששמעתי את העדים וראיתי את התמונות של מקום התאונה ושל הנזק שנגרם לרכב התובעת, בהתחשב בכך כי נהג הנתבעת או חברת הביטוח שלו לא הגישו תביעה כנגד התובעת, בהתחשב בכך כי רעייתו שהיתה עמו ברכב בעת קרות התאונה לא באה לתת עדותה, בהתחשב בכך שלנהג אין תמונות מן האירוע, בהתחשב בכך כי בטופס ההודעה של הנהג חסר עמוד ובהתחשב בכך כי הנהג הודה בעדותו כי לא ראה את התובעת לפני רגע הפגיעה אני בוחרת לקבל את גרסת התובעת לאופן קרות התאונה.

בכל הנוגע לשאלת האחריות לקרות התאונה, הריני קובעת כי האחריות להתרחשות האירוע רובצת בעיקר על כתפי נהג הנתבעת עם אשם תורם של נהגת התובעת. לפיכך, הנתבעת תפצה את התובעת בסכום של 8,500 ₪ בנוסף על כך תישא הנתבעת בשכ"ט התובעת בסך של 1,500 ₪, באגרת בית המשפט כפי ששולמה וכן בשכר העדים כפי שנפסק בעת הדיון.

ניתן היום, ד' אדר א' תשע"ט, 09 פברואר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/02/2019 פסק דין שניתנה ע"י טל פישמן לוי טל פישמן לוי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אלדן תחבורה בע"מ רן סובל
נתבע 1 מגדל חברה לביטוח בע"מ סיון קידר