טוען...

החלטה שניתנה ע"י תומר סילורה

תומר סילורה27/04/2018

27 אפריל 2018

לפני:

כב' השופט תומר סילורה

נציג ציבור (עובדים) מר גבריאל נבו

נציג ציבור (מעסיקים) מר אברהם גלאי

המבקשת:

מדינת ישראל – המשרד לביטחון פנים – הרשות הארצית לכבאות והצלה

ע"י ב"כ: עו"ד גדי שילה

-

המשיבים:

1. הסתדרות העובדים הכללית החדשה -הסתדרות המעו"ף

2. ארגון הכבאים המקצועיים בישראל

ע"י ב"כ: עו"ד יעל שילוני

החלטה

1. בפנינו בקשת מדינת ישראל, המשרד לביטחון פנים – הרשות הארצית לכבאות והצלה ("המבקשת") למתן סעדים זמניים ודחופים במסגרתם יש להורות לעובדי הרשות הארצית לכבאות והצלה לחדול משביתתם בעניין קורס חומרים מסוכנים ("חומ"ס").

2. בהתאם להחלטה מיום 23.4.2018 (לאחר קריאת הבקשה ותגובת המשיבים) לא מצאנו לנכון ליתן צו ארעי ונקבע שהבקשה תידון במועד הדיון שנקבע בתיק.

3. ביום 26.4.2018 התקיים דיון ממושך במעמד הצדדים ונעשה נסיון להגיע להסכמה אשר, בשלב זה, לא צלח.

4. לאחר ששקלנו בכובד ראש את טענות הצדדים שוכנענו כי יש מקום להיענות לבקשת המבקשת כפי שהתבקשה. בטרם נפרט את נימוקי החלטתינו נציין שהחלטה זו היא לצורך שעה זו בלבד, האמור בה לכאורי ואין בו לקבוע מסמרות בדבר מידת ההגבלה שיש לעשות, ככל שיש, על זכות השביתה של עובדי המבקשת. ועתה נפרט את נימוקי הכרעתינו–

א. ראשית נציין, כי אנו מקבלים, ולו לכאורה, את טענת המשיבים לפיה עילת אי ההשתתפות בקורס החומ"ס היא בכך שזומנו אל ההכשרה המורחבת עובדים שאינם קציני חומ"ס בתקן ועבורם הכשרה זו תייצר מטלה שהיא בגדר נע"ת (נוסף על התפקיד). שוכנענו כי עניין זה הוא בלב המחלוקת שבין הצדדים ועילה מוכרזת בין עילות ההודעה על סכסוך העבודה (מבלי להביע דיעה לעניין המחלוקת).

ב. כמו כן, שוכנענו כי המחלוקות שבין הצדדים אמיתיות והצעד הארגוני המתבקש על ידי המשיבים (אי הליכה לקורס חומ"ס) הוא מידתי וסביר וננקט מתוך מטרה להסדיר נושאים שונים ביחסי העבודה ואינו מסכן חיי אדם (מבלי להמעיט בחשיבות הקורס).

ג. יחד עם זאת, בהסכם העקרונות משנת 2012 נקבע, כי כל צעד ארגוני לא יבוצע אלא לאחר שיקבל את אישור יו"ר ההסתדרות העובדים הכללית. אנו נותנים משקל מכריע להוראה זו בהסכם העקרונות ויש למלאה בדווקנות ואין לסטות ממנה. במקרה דנן, המשיבים לא הציגו אישור בכתב של יו"רההסתדרות המאשר את הצעד הארגוני של השבתת הקורס ולפיכך, רק מטעם זה אנו מקבלים את הבקשה ומורים לעובדי המבקשת להתייצב לקורס החומ"ס שנפתח ביום ראשון.

5. עתה, לאחר שעובדי המבקשת יתייצבו לקורס החומ"ס ביום ראשון - אנו קוראים לצדדים לפנות להליך של גישור ולקיים משא ומתן ענייני, נמרץ ואינטנסיבי, בנפש חפצה ולב פתוח, ליישוב המחלוקות ביניהם, שכן "כך אי אפשר להמשיך", כאשר בזמן הליך הגישור מצופה שיהיה שקט תעשייתי מצד שני הצדדים.

6. ככל שיסברו הצדדים כי נדרשים הם לסיוע של גורם חיצוני - יפנו מיידית בהקשר זה לבית הדין.       

ניתנה היום, י"ב אייר תשע"ח, (27 אפריל 2018), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

נציג ציבור עובדים, מר גבריאל נבו

תומר סילורה - שופט

נציג ציבור מעסיקים

מר אברהם גלאי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/04/2018 החלטה שניתנה ע"י תומר סילורה תומר סילורה צפייה
23/05/2018 החלטה שניתנה ע"י תומר סילורה תומר סילורה צפייה
17/09/2018 החלטה שניתנה ע"י תומר סילורה תומר סילורה צפייה
14/11/2018 החלטה על תגובה ראשונית לבקשת רשות ערעור ורדה וירט ליבנה צפייה
15/11/2018 החלטה שניתנה ע"י תומר סילורה תומר סילורה צפייה