טוען...

החלטה על בקשה של משיב 3 מתן החלטה

מרים אילני25/10/2018

מספר בקשה:3

בפני

כבוד השופטת מרים אילני

מבקשת

מגדל חברה לביטוח בע"מ

נגד

משיבים

1. שלמה הנדל (מנהל מיוחד)

2. כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים

3. כדורי יחזקאל

החלטה

בשים לב להוראות הסכם ההלוואה (סעיף 16) ובהתאם לרע"א 2512/17 פינצב נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ (10.4.2018), קמה למבקשת זכות קיזוז בהתאם לסעיף 74 לפקודת פשיטת רגל, אותה תוכל לממש לגבי כספים שאינם מיועדים לקצבה.

בכל הנוגע לכספים המיועדים לקצבה, בהעדר הסכמה של החייב, במהלך ההליך, לפדיון הכספים, הרי שבהתאם לדעת הרוב בעניין פינצב (כב' השופטים מינץ וברון) לא ניתן לממש את זכות הקיזוז ואין די בהסכמה שנתנה לפני חתימת החייב על הסכם ההלוואה (זאת בניגוד לעמדת כב' השופט דנציגר, לפיה די בהסכמה שנתנה לפני החתימה על הסכם ההלוואה).

עם זאת, בנסיבות שבהן הסכם ההלוואה כולל הוראה בדבר שיעבוד הכספים, גם לדעת הרוב אין צורך בהסכמה נוספת על זו שנתנה עובר לחתימה על הסכם ההלוואה.

המבקשת לא הפנתה לסעיף בהסכם ההלוואה הכולל הוראה בדבר שיעבוד הכספים. לכן על פני הדברים המבקשת רשאית לקזז רק מתוך הכספים שאינם המיועדים לקצבה, ללא צורך בהסכמה נוספת של החייב. לגבי יתרת הכספים נדרשת הסכמת החייב.

ככל שהמבקשת תפנה לסעיף בהסכם ההלוואה הכולל הוראת שיעבוד הדומה לזו שנדונה בעניין פינצב, אשוב ואדון בבקשה.

ככל שחייב או בעל התפקיד חולקים על האמור, ינמקו התנגדותם עד ליום 10.11.18, לאחר המועד האמור המבקשת תהא רשאית לקזז את החוב כלפיה, מן הכספים שאינם מיועדים לקצבה, ללא צורך בהחלטה נוספת.

ניתנה היום, ט"ז חשוון תשע"ט, 25 אוקטובר 2018, בהעדר הצדדים.