טוען...

החלטה על בקשה של משיב 2 הודעה מטעם המנהלת המיוחדת

מרב בן-ארי12/11/2020

מספר בקשה:2

לפני כבוד השופטת מרב בן-ארי

בעניין: פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980

ובעניין:

המבקש/ת / החייב/ת:

אביטל טיטי חי סובעי

נגד

המשיב:

1.כונס נכסים רשמי תל אביב

2.יפעת טוראל (מנהל מיוחד)

החלטה

1. צו כינוס לנכסי החייבת ניתן ביום 27.6.18. לחייבת מצבת חובות בסכום של 130,000 ₪.

2. החייבת בשנות ה- 20 לחייה, מוכרת במוסד לביטוח לאומי כבעלת 65% נכות רפואית (נפשית) ואובדן כושר עבודה של 100%. החייבת מנסה לעבוד מפעם לפעם, אך כפי שציינתי לא הצליחה להשיג יציבות תעסוקתית.

3. בדיון שהתקיים ביום 10.12.19 ציינתי, כי לו עמדה החייבת בחובות ההליך, היה מקום לשקול מתן הפטר לאלתר. עם זאת, ציינתי כי יש מקום שהכנסותיה והוצאותיה יועמדו לבחינת המנהלת המיוחדת. לצד הוראות בדבר הגשת דוחות, הוריתי לחייבת להמציא את פרוטוקול הדיון לנושים, וניתנה להם הזדמנות להביע עמדה בתוך 30 ימים מקבלתו. יצוין כי עמדת כנ"ר בדיון הייתה כי נראה שיש להמליץ על הפטר לאלתר, אך מתחייב שתמציא דוחו"ת טרם מתן החלטה בנדון.

4. מאז הדיון האחרון החייבת המציאה דו"ח מסלקה ומיסוי מקרקעין, מהם עולה כי אין נכסים למימוש. החייבת המציאה דוחו"ת חלקיים, אך המשיכה וצברה חוב לקופה.

5. המנהלת המיוחדת הייתה בעמדה כי נוכח אי הגשת דוחו"ת החל מחודש 2/20 ואילך, צבירת חוב לקופה, וקושי בהתנהלותה הכלכלית, יש מקום להמשיך ולבחון את התנהלותה.

6. לאחר עיון בבקשה ובתגובות, מצאתי להורות על הפטר לאלתר.

הלכה למעשה לחייבת אין כושר השתכרות, והדבר מגובה בקביעת המל"ל. למצער, אין לה כושר השתכרות עקבי שיכול לשמש בסיס לקביעת תכנית פירעון. בדיקה העלתה גם שאין לחייבת נכסים.

איני סבורה שפרק זמן נוסף לבחינת ההתנהלות ישנה את מצב הדברים בהליך. לחייבת נכות שמן הסתם גם מגבילה אותה בהגשת הדוחות. לאור מצבה המיוחד, וכפי שתואר לבית המשפט – היא מוציאה הוצאות גם עבור חיות מחמד שמסייעות במצבה הנפשי ועבור תרופות, אני סבורה שיש לאפשר לחייבת לתעל הכנסה פנויה, מזדמנת, לטובת צרכיה האישיים. בסופו של דבר, סכום ניכר מתכנית הפירעון ינותב להוצאות ההליך, ובנסיבות אלו, בהיעדר תועלת של ממש לנושים, מתקיימות נסיבות למתן הפטר לאלתר.

יש לציין, כי החלטה זו ניתנת גם בשים לב לכך שהנושים לא הביעו כל עמדה לאחר קבלת הפרוטוקול של הדיון.

7. לאור האמור אני מכריזה על החייבת פושטת רגל וממנה את המנהלת המיוחדת כנאמנת לנכסיה. כמו כן, אני מורה על מתן הפטר לאלתר מכל חובות בני תביעה בהליך, כפוף לסעיף 69 לפקודה.

8. בשולי הדברים, ראוי כי אביה של החייבת, או כל קרוב משפחה, יהיה ער למצב התנהלותה הכלכלית מכאן ולהבא. ב"כ החייבת תעדכן בהתאם.

9. הנאמנת תגיש פסיקתה ובקשה לפסיקת הוצאות ההליך בתוך 10 ימים מהיום.

ניתנה היום, כ"ה חשוון תשפ"א, 12 נובמבר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/06/2018 צו כינוס יסכה רוטנברג לא זמין
12/11/2020 החלטה על בקשה של משיב 2 הודעה מטעם המנהלת המיוחדת מרב בן-ארי צפייה