טוען...

החלטה שניתנה ע"י מיכל פרבר

מיכל פרבר21/08/2019

בפני

כב' הרשמת הבכירה, מיכל פרבר

תובעים

הכשרה היישוב חברה לביטוח

נגד

נתבעים

1. טלמן אמיר אספוב

2. אורלי אברגיל

החלטה

לפניי בקשת נתבעת 2 להארכת מועד להגשת הבקשה ולביטול פסק הדין אשר ניתן כנגדה ביום 9.12.18 בהיעדר הגנה.

הנתבעת מציינת בבקשתה כי קיבלה את כתב התביעה אולם בשל מצבה הנפשי בעקבות אירועים שפקדו אותה, לא התגוננה בפניה. אשר לעיתוי הגשת הבקשה, הנתבעת מציינת כי פנתה לקבלת סיוע משפטי ביום 8.1.19 אולם ייצוגה הוסדר רק ביום 13.6.19 ומשכך הבקשה הוגשה באיחור.

בנסיבות העניין, כאשר בוצעה לנתבעת מסירה כדין, אין מקום להורות על ביטולו של פסק הדין מחובת הצדק ויש לבחון את בקשת הנתבעת תוך התייחסות לסיבת המחדל ולסיכויי ההגנה.

התרשמתי כי אי הגשת כתב הגנה במועד אף אם מהווה רשלנות מסוימת, אינה עולה כדי התעלמות מדעת מההליך ומחובתה של הנתבעת כלפי בעל הדין שכנגד.

אשר לסיכויי ההגנה, טענות הנתבעת בכל הנוגע לנסיבות התרחשות השריפה והגורם לה, כמו גם טענותיה בעניין הנזק, הינן טענות המצריכות בירור ולא ניתן לקבוע, בשלב זה, כי מדובר בהגנה נעדרת סיכויים.

בשים לב לחשיבות הנודעת למימוש זכות הגישה לערכאות וזכות הנתבעת לפיה המחלוקת בינה ובין הצד שכנגד תוכרע לאחר בחינת עניינית ולגופם של דברים של טענות הצדדים, וזכות התובעת שלא לסבול ממחדלים דיוניים של הנתבעת, ובהביאי בחשבון את יכולתה הכלכלית של המבקשת, יוארך המועד ויבוטל פסק-הדין בכפוף לתשלום הוצאות לטובת התובעת בסך של 250 ש"ח אשר יופקדו בקופת בית המשפט עד ליום 22.9.19.

עם ביצוע ההפקדה תוגש הודעה מתאימה.

ניתנה היום, כ' אב תשע"ט, 21 אוגוסט 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/12/2018 פס"ד בהעדר הדס שכטר ישראלי לא זמין
21/08/2019 החלטה שניתנה ע"י מיכל פרבר מיכל פרבר צפייה
26/11/2019 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תצהיר תמי לוי יטח צפייה