טוען...

החלטה שניתנה ע"י אלון אינפלד

אלון אינפלד24/08/2018

בפני

כבוד השופט אלון אינפלד

מבקשת

סלימיה סאמיה
ע"י ב"כ עו"ד יניב חזן

נגד

משיב

סלימאן אבו עג'אג'

החלטה

בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע (כב' השופטת א' ליפשיץ) מיום 21.6.18, נדחית. אלה הנימוקים:

בית משפט קמא קיבל חלקית את תביעת המשיב נגד המבקשת בגין הפרת חוזה שכירות, וחייב את המבקשת לשלם חודשי שכירות ארוכים, לגביהם התחייבה בחוזה שהופר. נקבע כי המשיבה חתמה על חוזה השכירות שלא בתום לב, ביודעה כי בכוונתה לעזוב את הדירה שעה שתמצא דירה אחרת, וכך עשתה. בית המשפט קבע ממצאי מהימנות חד משמעיים לחובת המבקשת, נוכח סתירות בין עדותה לבין הכתובים ונוכח סתירות בין עדותה לבין עדות בעלה.

הטענה המרכזית בבקשה למתן רשות ערעור היא כי בין הדיון בבית משפט קמא לבין הגשת הבקשה התבררו למבקשת עובדות נוספות, אשר משפיעות על הערכת הנזק שנגרם למשיב מהפרת החוזה. לדבריה, לאחר קבלת פסק הדין ערכה בירור ביישוב בו מצוי המושכר. לטענתה, התברר לה כי המשיב הצליח להשכיר הדירה לאחרים תוך זמן קצר. תחילה לשלשה חודשים ולאחר מכן בהשכרה ארוכת טווח. כך, שהנזק שנגרם מהפרת החוזה קטן בהרבה ממה שנקבע, והרי המשיב עושה עושר ולא במשפט, מקבלת דמי שכירות אותם לא הפסיד בפועל. נאמר בבקשה כי השוכרים החלופיים אינם מוכנים לחתום על תצהיר לצורך בקשה זו, אך אמרו כי כן יהיו מוכנים להעיד.

דא עקא, שהבקשה אינה מלמדת כיצד בכוונת המבקשת להוכיח טענה חדשה זו, מעבר לעדות השוכרים החדשים לכאורה. עדות, שהיא מסופקת על פניה, כאשר השוכרים החלופיים אינם משתפים פעולה לדברי המבקשת, ואין לדעת אם יתייצבו לעדות אם יתבקשו. שוכרים, אשר על עצם קיומם לא ידוע אלא מפיה של המבקשת, אשר לגביה נקבעו ממצאי מהימנות שליליים בבית משפט קמא. מעבר לכך, לא הוסבר מדוע הדברים לא בוררו על ידי המבקשת עוד לפני הדיון בבית המשפט לתביעות קטנות, על מנת שייבחנו על ידי בית משפט קמא, לפי הסדר הרגיל.

כידוע, על פי הפסיקה, הכלל הוא שאין מקום ליתן רשות ערעור על בית המשפט לתביעות קטנות, אשר ההליך לפניו אמור להיות הליך פשוט, זול, יעיל ומהיר. הבקשה אינה מצביעה על טעות בפסק הדין, בשים לב לראיות שהיו לפני בית משפט קמא. הטענה לקיומן של עובדות חדשות לא מוכחת כלל, ולו לכאורה, במסגרת הבקשה כאן. אין אפילו תחילתו של הסבר מדוע לא בוררו הדברים והובאו לפני ערכאת הדיון.

נוכח כל האמור, הבקשה למתן רשות ערעור – נדחית. אין צו להוצאות.

עותק ההחלטה תשלח לצדדים.

העירבון – יוחזר למפקיד.

ניתנה היום, י"ג אלול תשע"ח, 24 אוגוסט 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/08/2018 החלטה שניתנה ע"י אלון אינפלד אלון אינפלד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 סלימיה סאמיה רואי כהן
משיב 1 סלימאן אבו עג'אג'