טוען...

החלטה שניתנה ע"י יוסף בן-חמו

יוסף בן-חמו05/08/2018

בפני

כב' השופט יוסף בן-חמו

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

אורחן זרבאילוב

החלטה

בפני בקשה להמשך החזקתו של המשיב בהפרדת יחיד לתקופה נוספת של 6 חודשים החל מיום 7/8/18.

המשיב הינו עצור פלילי, עד תום ההליכים, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, החזקת סכין והחזקת סם שלא לצריכה עצמית. מוגדר כ"אסיר התראה" ומשתייך ל"כנופיה". זוהי כניסתו ה – 19 לבית הסוהר.

המשיב מוחזק בהפרדת יחיד מאז 9/8/17. בית המשפט הורה על המשך החזקתו בהפרדה, בהחלטה מיום 21/2/18 במסגרת עת"א 30838-01-18 (מחוזי ב"ש).

נימוקי הבקשה

  • הגורמים המוסמכים בשב"ס ממליצים על המשך החזקה בהפרדה מהנימוקים : שמירה על ביטחון בית הסוהר, מניעת פגיעה ממשית במשמעת ובאורח החיים התקין של בית הסוהר ושמירה על שלומם או בריאותם של האסירים האחרים.
  • גורמי המודיעין בדעה כי המשיב בלתי צפוי ומסוכן, זאת על סמך מידע מודיעיני בעניינו.
  • נבחנה אפשרות להחזקתו בהפרדה זוגית, אך לא נמצא אסיר המעוניין והמתאים לשהות עם המשיב. התייחסות לבדיקה זו נמצאת במידע שיוצג בפני בית המשפט.
  • אין מניעה סוציאלית או רפואית להמשך החזקתו בהפרדה.

ב"כ המשיב טענה כי הבקשה מנוסחת באופן סטנדרטי ללא התייחסות ספציפית למשיב. עובדה זו מקשה על הסניגור לבצע את תפקידו כהלכה. עוד טענה ב"כ המשיב כי ככלל יש לשאוף לגילוי מירבי של המידע בעניינו אלא אם כן מדובר במידע שחסיונו הכרחי. אין די בהפניה למידע המודיעיני. על המבקשת לשכנע בטיעון גלוי מדוע יש צורך בהמשך הפרדה, ככל שמדובר במידע שהפן הגלוי, כמו הגשת כתב אישום על עבירות לכורה, יש לגלות מידע זה.

לגופו של עניין, המשיב טוען כי גם במאסרים קודמים הוא הוחזק בהפרדה. המשיב חושש שמא החזקתו בהפרדה כיום נובעת מנימוקים ישנים שהיוו בסיס להפרדה בעבר.

עוד טוען המשיב כי החזקתו בכלא גלבוע רק מוסיפה על הקושי שיש בהחזקתו בהפרדה. זאת משום שמשפטו מתנהל במחוז הדרום בבאר שבע, ומשום המרחק ממקום מגורי בני משפחתו, הם אינם מגיעים לבקרו.

בתגובה לטענות, טענה ב"כ המבקשת כי על פי הוראות הפקנ"צ, אסירי הפרדה מועברים מבית כלא לבית כלא אחר כל 6 חודשים, ככלל. כך יעשה גם בעניינו של המשיב אם לא תהיה מניעה אחרת שתגרום להחלטה שלא להעבירו. בכל מקרה, המשיב רשאי להגיש בקשה מנהלית לעבור לבית סוהר אחר ובקשתו תיבדק ותישקל על ידי הגורמים הרלוונטיים כמקובל.

לעניין החזקה בהפרדה זוגית, נושא זה נבחן. המשיב מסר מס' שמות של אסירים שהוא מעוניין לשהות איתם בהפרדה זוגית. נעשתה בדיקה.אפשרות זו נשללה.

דיון

מעיון בגיליון ההרשעות הקודמות, עולה שהמשיב ריצה מס' רב של עונשי מאסר בשל מגוון עבירות.

בהחלטה בעת"א 30838-01-18, בה נעתר בית המשפט לבקשה להארכת הפרדה, מציין בית המשפט כי מדובר במידע רב המלמד גם על מסוכנות של המשיב כלפי אחרים וגם, ואולי אף ביתר שאת, מסוכנות שנשקפת למשיב עצמו מגורמים אחרים.

המשיב מודע לכך שהוא מסוכסך עם אסירים רבים אחרים, והוא עצמו אף נוקט אמצעי זהירות בעניין זה. עוד הוסיף בית המשפט כי בדיקה שנעשתה לאפשרות שילובו בהפקדה זוגית העלתה כי אפשרות כזאת איננה ברת ביצוע. נבדקו שמות של אסירים אחרים הן מכלא אשל והן מכלא שקמה, אהלי קידר ובתי כלא נוספים ממחוז המרכז וממחוז הצפון והמסקנה, נכון למועד ההחלטה, הינה שלא ניתן לשלבו בהפרדה זוגית.

המידע המודיעיני שהוצג לעיוני כולל מידעים בדבר סכסוכים עם אסירים אחרים, מס' רב של מידעים בדבר מסוכנות כלפי סגל, כוונות שליליות ומעורות שלילית. המדובר בעשרות מידעים. בעברו שלה משיב רקע של שימוש בסמים.

עיינתי בחומר המודיעני, הרב, יש לומר, תוך התמקדות במידע שהצטבר אחרי 21/2/18 - מועד מתן ההחלטה הקודמת להארכת ההפרדה.

בחוות הדעת הסודית מיום 10/6/18 (מס' מזהה 3567), מפורט המידע המודיעיני וכן הניסיונות למצוא אסיר נוסף שיתאים לשהות עם המשיב בהפרדה זוגית. נבדקו מס' שמות. חלק מהאסירים שהוצעו הם מנועי שיחות וביקורים ואינם מתאימים לשהות בהפרדה זוגית וחלקם האחר אינם מעוניינים.

הצטברו ידיעות החל מסמוך לאחר מועד ההחלטה הקודמת ועד לאחרונה המפרטות את משויכותו הכנופייתית של המשיב ואת הסכסוכים השונים. מהחמ"ן עולה כי בכל בתי הסוהר בהם שהה המשיב הוא איים על אנשי סגל, כולל אנשי סגל בכירים. במיוחד ראויה לציון הידיעה המסתיימת בספרות 5810 מחודש 06/2018, שהיא בעלת חומרה ומסוכנות מיוחדות.

מידעים אלה אינם ניתנים לגילוי.

בנסיבות אלה, ניתן לומר כי התקיימו העילות המצדיקות המשך החזקתו של האסיר בהפרדה.

כמו כן, אין לעת הזו אפשרות להחזקתו של האסיר בהפרדה זוגית.

לפיכך, אני נעתר לבקשה ומורה על המשך החזקתו של המשיב בהפרדת יחיד לתקופה של 6 חודשים, כמבוקש.

ניתנה היום, כ"ד אב תשע"ח, 05 אוגוסט 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/07/2018 הוראה לעותר 1 להגיש כתב תתשובה יוסף בן-חמו צפייה
05/08/2018 החלטה שניתנה ע"י יוסף בן-חמו יוסף בן-חמו צפייה