טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

עינת אבמן-מולר24/07/2018

בעניין:

מדינת ישראל

המבקשת

נ ג ד

מהראן שואמרה (עציר)

המשיב

החלטה

  1. כנגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של זיוף, התחזות כאדם אחר במטרה להונות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, כניסה לישראל שלא כחוק, שימוש במסמך מזוייף, נהיגה ללא רישיון נהיגה ונהיגה ברכב ללא ביטוח.

בד בבד עם הגשת כתב האישום הוגשה גם בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים, היא הבקשה שבנדון.

  1. על פי עובדות כתב האישום, המשיב הגיע ברכב למחסום חיזמה, שם נעצר לבדיקה ביטחונית, וכאשר הציג תעודת זהות התברר כי התעודה מזוייפת. התעודה נרכשה על ידי המשיב מאדם שזהותו אינה ידועה למאשימה ותמורתה שילם המשיב 500 ₪.
  2. מחומר הראיות עולה קיומן של ראיות לכאורה לביצוע העבירות המיוחסות למשיב – דו"ח הפעולה, תע"צ משרד הפנים ואישור המרכז למיפוי ישראל מבססים את העבירה של כניסה לישראל שלא כחוק. כמו כן, בהודעתו במשטרה הודה המשיב בשימוש במסמך מזוייף ובנהיגה ללא רישיון. משהוצגה התעודה המזוייפת לשוטר במחסום, כעולה מדו"ח הפעולה ומהודעת המשיב במשטרה, מהווה הדבר לכאורה גם עבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.
  3. בנסיבות העניין ולאור העובדה שהמשיב הוא תושב האזור, קמה עילת מעצר בשל חשש מפני הימלטות מן הדין. יחד עם זאת, ולמרות שעובדת היותו של המשיב תושב האזור היא בעלת משקל בעת בחינת חלופה, אין היא עומדת לבדה ואין היא יכולה, כשלעצמה, להכריע את שאלת השחרור לחלופת מעצר. עצם היותו של נאשם תושב האזור אינה מונעת את אפשרות שחרורו לחלופת מעצר, וזאת כאשר ניתן להבטיח את התייצבותו בהפקדת כספים ובבטחונות משמעותיים אחרים. בבוא בית המשפט להכריע בעניין זה עליו לקחת בחשבון את כלל הנסיבות הקשורות לעבירות בכתב האישום ולעבריין עצמו (בש"פ 6781/13 קונדוס נ' מ"י (4.11.13)).
  4. בענייננו, למשיב מיוחסות עבירות שברובן קשורות לשהייה הבלתי חוקית בישראל ולא מנותקות ממנה לחלוטין, אף שמוסיפות חומרה למעשיו. המשיב הוא בעל עבר פלילי ולחובתו חמש הרשעות קודמות, לרבות בעבירות של כניסה לישראל שלא כחוק. בגין הרשעה אחרונה נדון המשיב למאסר בפועל והופעל מאסר על תנאי לתקופה של 4 חודשים. כן הוטל עליו צו התחייבות בסך 1,500 ₪ להימנע מעבירה למשך שלוש שנים. צו התחייבות זה הוא בר הפעלה ככל שיורשע בתיק זה. עברו של המשיב והעובדה שאינו נרתע מלשוב ולעבור על החוק ומשימוש במסמכים מזוייפים, מקשים על מתן אמון בו. בנסיבות אלה ובאיזון בין השיקולים השונים יהיה מקום לשחרר את המשיב רק בכפוף להפקדה כספית משמעותית ולהעמדת ערבים תושבי ישראל אשר יתחייבו לערובות כספיות משמעותיות.
  5. אשר על כן, אני מורה על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים בת.פ. 51042-07-18. יחד עם זאת, המשיב ישוחרר בכפוף לתנאים הבאים:
    1. נאסר על המשיב להכנס לתחומי ישראל, למעט התייצבות לדיונים במשפטו ולנשיאה בעונש, אם ייגזר עליו.
    2. המשיב יפקיד סכום של 20,000 ₪ ויחתום על ערבות עצמית בסך 20,000 ₪.
    3. תינתן ערבות צד ג' של שני ערבים תושבי ישראל, בעלי הכנסה קבוע ומוכחת, ע"ס 25,000 ₪ כל אחת, להבטחת עמידתו של המשיב בתנאי השחרור. כתובות הערבים יימסרו למבקשת וישמשו לצורך מסירת הזמנות לדיון למשיב בתיק העיקרי, והמשיב יתעדכן מידי שבוע אצל הערבים לגבי קבלת הזמנות כאמור.
    4. ההפקדה והערבויות הן להבטחת כל תנאי השחרור.

השחרור יכול להיעשות בפני שוטר/סוהר מוסמך.

ניתנה היום, י"ב אב תשע"ח, 24 יולי 2018, בהיעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/07/2018 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות עינת אבמן-מולר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל יהודה בלבן
משיב 1 מהראן שואמרה עומייר אחמד מריד