טוען...

החלטה על בקשה של נתבע 1 תשובה לתגובה לבקשה לביטול פסק דין

קרן כ''ץ27/06/2019

מספר בקשה: 5

לפני כבוד הרשמת קרן כץ

המבקשים:

בועז שלם

נגד

המשיבים:

בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ

החלטה

בפני מונחים כתבי טענות הצדדים במסגרת בקשה לביטול פסק דין שניתן בהיעדר הגנה ביום 5.11.18. מעיון בכל כתבי הטענות עולה כי התביעה הוגשה על סך2,530.71 ₪ בגין אי תשלום עבור חיובים שוטפים בעבור שירותים שניתנו לנתבע ע"י התובעת.

לטענת המבקש, לא קיבל לידיו את אישור המסירה ולא ידע דבר על התביעה שמתנהלת נגדו.

כמו כן, לטענתו המסירה בוצעה ע"י הדבקה בכתובת שהנתבע אינו מתגורר בה תקופה ארוכה.

לטענתו, החליף כתובת במשרד הפנים ביום 20.9.18, כמה ימים לאחר ההדבקה בכתובת הישנה. אבל חדל מלהתגורר שם עוד קודם לכן, לפני ששינה כתובת באופן פורמלי.

ולמעשה, נודע לו אודות התיק הנ"ל דרך הודעת הבנק כי חשבונו עוקל.

לגופה של החלטה: לפיכך, משטען המבקש כי כתב התביעה לא הגיע לידיו ומעיון באישור המסירה עולה כי המסירה בוצעה ברחוב גלעד 5 רמת גן, בעוד שעל פי העתק צילום תעודת הזהות שצירף המבקש כתובתו היא ברח' לאן 8 רמת גן, המסירה לא בוצעה לכתובת המבקש.

נוסף לכך, מעיון באישור המסירה ומתצהיר המוסר ניתן לראות כי המסירה בוצעה ע"י הדבקה, שכן מסמך שהומצא בדרך של הדבקה לעולם אין לדעת אם הוסר משם על ידי מאן דהוא ובשל כך לא הגיע לידי הנמען או למי מבני ביתו. (ראו ספרו של אורי גורן, סוגיות בדר דין אזרחי, מהדורה שתים עשרה, תשע"ו/שנת 2015 הוצאת סיגא, בעמ' 384-385).

מכאן, שאם המסירה לא הגיעה לידי המבקש ומשנפל פגם בהליך, אני מורה על ביטול פס"ד שניתן בהעדר הגנה ביום 5.11.18 מחובת הצדק. המבקש יגיש את כתב הגנתו בסדר דין מהיר בתוך 45 ימים מהיום. ימי הפגרות אינם באים במניין הימים בהתאם להוראות הדין. בהיעדר הגשה במועד, תידחה הבקשה לביטול פס"ד ואחייב המבקש בהוצאותיה.

אינני עושה צו להוצאות הדיון בבקשה זו וכל צד יישא בהוצאותיו.

המזכירות תשלח החלטתי זו לשני הצדדים ותביא בפני את התיק ביום 1.10.19 לבדיקת הגשת כתב ההגנה בסדר דין מהיר.

ניתנה היום, כ"ד סיוון תשע"ט, 27 יוני 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/06/2019 החלטה על בקשה של נתבע 1 תשובה לתגובה לבקשה לביטול פסק דין קרן כ''ץ צפייה