טוען...

החלטה שניתנה ע"י מרב חבקין

מרב חבקין12/08/2018

12 אוגוסט 2018

לפני:

כב' הרשמת מרב חבקין

התובע:

PETROV ANGEL

-

הנתבעת:

איתן אמי - עובדים זרים לבניין בע"מ

החלטה

  1. בפני בקשה לשמיעת עדותו המוקדמת של התובע (להלן – הבקשה). כתב התביעה הוגש ביום 9/8/18 ביחד עם הבקשה ואלה הובאו לעיוני עתה .
  2. התובע, מבקש לגבות את עדותו המוקדמת טרם יציאתו מישראל בטיסה שהוזמנה על ידו ליום חמישי הקרוב (העתק הכרטיס צורף).
  3. בבקשה נטען, כי תוקף הוויזה של התובע עומד לפוג אולם לא צוין המועד המדויק. גם לא צורף תצהיר עדותו הראשית של התובע לצורך שמיעת העדות. עוד יש לציין כי גם לא ברור אימתי רכש התובע את כרטיס הטיסה.
  4. הלכה היא כי לבית הדין שיקול דעת נרחב להתיר גביית עדות מוקדמת בכל עת לאחר הגשת תובענה.
  5. בעת הפעלת שיקול דעת זה, יש לבחון מחד מהו הנזק העלול להיגרם לבעל הדין העותר לשמיעת העדות המוקדמת למול הנזק הצפוי לבעל הדין שכנגד, אשר בשלב מוקדם ביותר של ההליך נאלץ לחקור בחקירה נגדית בעל דין או עד, כאשר לא תינתן אפשרות נוספת לגבות עדותו.
  6. לאחר שעיינתי בבקשה מצאתי כי בנסיבות הקיימות אין מקום להיעתר לה במלואה שכן משמעות הדבר פגיעה בלתי מבוטלת בזכותה של הנתבעת להיערך כראוי לדיון ולחקירת התובע במסגרת עדות מוקדמת. בפרק הזמן הקיים – כשלושה ימים – לא יהא די על מנת לאפשר לנתבעת ללמוד את טענות התובע ולגבש הגנתה. על כן, קבלת הבקשה תביא לפגיעה קשה בזכות הנתבעת לקבל את יומה בבית הדין.
  7. ערה אני לכך כי משמעות החלטה זאת עלולה להיות, כי התובע לא יוכל לקבל את יומו בבית הדין, אך זכות זאת אינה מוחלטת ואל מולה ניצבת זכות הצד שכנגד לקבל יומו בבית הדין.
  8. על כן אני מקבלת את הבקשה חלקית וקובעת כי העדות המוקדמת תישמע לפניי ביום 22/8/18 שעה 12.00. התובע יפעל בהתאם לדחיית מועד הטיסה ויגיש עדכון מתאים עם כרטיס הטיסה החדש עד 3 ימים טרם הדיון שנקבע אחרת עשוי בית הדין לבטל את הדיון.
  9. ב"כ התובע תדאג להמציא במסירה אישית לנתבעת את כתב התביעה, הבקשה והחלטה זאת, עוד היום. בנוסף, יומצא במסירה אישית לנתבעת תצהיר עדות ראשית עד 14/8/18 והעתקו יוגש גם לתיק בית הדין. אישורי המסירה לנתבעת יוגשו עד ליום 19/8/18 אחרת עשוי בית הדין לבטל את הדיון הקבוע.
  10. התובע יזמן לדיון מתורגמן בלתי תלוי לשפתו.


ניתנה היום, א' אלול תשע"ח, (12 אוגוסט 2018), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/08/2018 החלטה שניתנה ע"י מרב חבקין מרב חבקין צפייה
22/08/2018 פסק דין שניתנה ע"י מרב חבקין מרב חבקין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 PETROV ANGEL נעמי נחמן
נתבע 1 איתן אמי - עובדים זרים לבניין בע"מ נתאי נדר