טוען...

החלטה שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק

אפרים צ'יזיק22/08/2018

בפני

כבוד השופט אפרים צ'יזיק

תובע

אליסף יעקב

נגד

נתבעים

1. נוגזר ציקוושוילי

2. לילי מרים ציקוושוילי

החלטה

העניין שבפני, בקשת התובע למתן סעדים זמניים בטרם הגשת תובענה, העוסקים בניהול הבית המשותף ברח' העצמאות 15 קרית ביאליק. עניין זה הובא בפני בהיעדרה של כב' הש' ג'דעון, המטפלת בהליך, כשופט תורן.

לטענת המערער, המשיבים השתלטו על חלקים מן הרכוש המשותף, מנעו ממנו גישה למחסן השייך לו, פרצו למחסן השייך לו, יכול שאף רוקנו את המחסן אולם לא יכול היה לומר זאת בוודאות, ובימים האחרונים אף החלו בעבודות הכנה לביצוע עבודות בניה אשר משמעותן סיפוח הרכוש המשותף והשתלטות נוספת על המקרקעין שאינם שייכים להם.

בהתאם להחלטתי מיום 16.8.2018, קבעתי כי אין מקום להיעתר לבקשה למתן סעדים זמניים במעמד צד אחד, והוריתי על קיום דיון דחוף בבקשה, אשר נקבע להיום, 22.8.2018. מעיון באישור המסירה עולה כי ההחלטה המורה על קיום הדיון נענתה בסירוב לחתום, תקיפת השליח וזריקת כתבי הטענות.

לאחר שקילת הנתונים, מצאתי כי בשלב זה בשלו התנאים להיעתרות חלקית לבקשה, בכל הנוגע לרכיבים של צו מניעה זמני, המורה לנתבעים להימנע מלעשות שימוש במחסן השייך לתובע, ומורה להם להימנע מביצוע עבודות בניה ברכוש המשותף בבית המשותף ברח' העצמאות 15 קרית ביאליק.

בכל הנוגע לצו עשה זמני המבוקש, על בית המשפט לנהוג במשנה זהירות בעת מתן סעדים שכאלו במעמד צד אחד, על אחת כמה וכמה כאשר לא הוגשה תובענה עיקרית, וטרם הובהר האם סעד זמני דראסטי זה, משרת את ההליך העיקרי, אם לאו.

בהתאם אני מורה כמפורט להלן:

1. ניתן בזאת צו מניעה זמני, המורה לנתבעים להימנע מלעשות שימוש במחסן השייך לתובע, ומורה להם להימנע מביצוע עבודות בניה ברכוש המשותף בבית המשותף ברח' העצמאות 15 קרית ביאליק. צו זה יעמוד על כנו כל עוד לא תינתן החלטה אחרת.

2. תובענה עיקרית תוגש עד ליום 10.9.2018. לא תוגש תובענה עיקרית עד לאותו מועד, יפוג הצו הזמני.

3. עם הגשת התובענה העיקרית, רשאי התובע לעתור למתן הסעדים אשר בשלב זה טרם נדונו.

החלטה זאת תומצא למשיבים הן על ידי ביהמ"ש (דואר רשום ופקיד מסירה) והן על ידי התובע. ככל שיופר הצו, רשאי התובע לעתור בבקשה מתאימה.

מוקדם בשלב זה ליתן החלטה בשאלת הוצאות הבקשה, הוצאות הבקשה והדיון אליו לא התייצבו הנתבעים, ייכללו בהחלטה אשר תינתן בסיום ההליך.

ניתנה היום, י"א אלול תשע"ח, 22 אוגוסט 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/08/2018 הוראה לבא כוח תובעים להגיש אישור פקס אפרים צ'יזיק צפייה
22/08/2018 החלטה שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק אפרים צ'יזיק צפייה
21/10/2018 החלטה על בקשה של נתבע 2 שינוי מועד בשל אבל, דיון מקביל, חופשת לידה, מחלה, מילואים כאמלה ג'דעון צפייה
14/12/2018 פסק דין שניתנה ע"י כאמלה ג'דעון כאמלה ג'דעון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אליסף יעקב אבי אברהם
נתבע 1 נוגזר ציקוושוילי
נתבע 2 לילי מרים ציקוושוילי ירון בר-ששת