טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת

גיא שני06/07/2019

מספר בקשה:4

בפני

כבוד השופט גיא שני

המבקשת

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

נגד

המשיב

פלוני

החלטה

1. לפניי בקשה מטעם הנתבעת להתיר הבאת ראיות לסתור את קביעת המוסד לביטוח לאומי בעניין דרגת הנכות של התובע עקב תאונת דרכים מיום 22.7.2015. המוסד לביטוח לאומי קבע לתובע נכות בשיעור של 10% בגין הגבלה קלה בתנועות עמוד שדרה צווארי.

2. לאחר שעיינתי בטיעוני הצדדים בכתב ובעל-פה נחה דעתי כי דין הבקשה להתקבל. הסיבה העיקרית לכך היא שלא שוכנעתי כי היו מונחים לפני הועדה כלל העובדות והמסמכים הרלוונטיים הנוגעים למצבו של התובע לפני התאונה, או שהועדה נתנה את דעתה לעובדות ולמסמכים אלה. כך, הועדה ציינה בהחלטתה כי עיינה בתיק קופת החולים וכי "לפני התאונה הנדונה היו חבלות באיזור גב תחתון וצוואר אך אין תיאור על מגבלה בטווח התנועות של הצוואר אי לכך מדובר על עבר רפואי לא רלוונטי לצוואר". ואולם, מן התיעוד הרפואי שצורף לבקשה שלפניי עולה כי היו-גם-היו רישומים רפואיים קודמים על-אודות כאבי צוואר עם הגבלה בתנועות, וזאת למשך תקופה לא מבוטלת; אף לא מדובר במסמכים ישנים שנס ליחם. לדידי, רישומים אלה די בהם כדי להצדיק מינוי מומחה על מנת שיחווה דעה לגבי נפקותם.

ודוק: אין בהחלטתי זו משום הבעת עמדה לגבי המסקנה הרפואית הסופית. ברי כי המומחה יקבל לידיו את מכלול החומר הרפואי, לרבות צילומי הדמייה לפני ואחרי התאונה נשוא התביעה. אולם, בשלב זה לא נחה דעתי כי נושא העבר הרפואי לובן באופן מלא בועדה הרפואית, והעובדה שבטפסי המל"ל התובע השיב בשלילה לשאלה אם סבל בעבר ממגבלות או מכאבים דומים מחזקת את מסקנתי-זו.

3. לפיכך, אני מורה על מינויו של ד"ר יורם אנקשטיין כמומחה רפואי.

4. המומחה מתבקש לבדוק את התובע ולעיין בחומר שיעבירו לידיו באי-כוח הצדדים, ולקבוע אם נותרה לתובע נכות זמנית ו/או צמיתה, לרבות את שיעור הנכות בעקבות תאונת הדרכים נשוא כתב התביעה וכתוצאה ממנה.

5. באי כוח הצדדים יעבירו למומחה את כל המסמכים הרפואיים המצויים בידם הנוגעים לטיפול הרפואי שניתן לתובע ולבדיקות שנבדק לצורך אותו טיפול, למעט חוות דעת רפואיות, וזאת תוך 30 ימים מהיום.

6. בשכר טרחת המומחה תישא, בשלב זה, הנתבעת והוא ישולם ישירות על-פי חשבונית שתומצא על-ידי המומחה.

7. המומחה מתבקש ליתן את חוות-דעתו תוך 45 ימים ממועד הבדיקה ובכפוף לתשלום שכר הטרחה. עותק מחוות-הדעת יועבר לבית המשפט ולבאי כוח הצדדים.

8. על מינוי זה יחולו הוראות חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975 ותקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), התשמ"ז-1986.

9. עם קבלת חוות-דעת המומחה יגישו הצדדים תחשיבי נזק: התובע תוך 21 ימים מקבלת חוות-הדעת, והנתבעת תוך 21 ימים לאחר מכן. הצדדים יצרפו לתחשיבי הנזק כל מסמך שעליו הם מבקשים להסתמך.

10. המזכירות תנפיק למומחה כתב מינוי ותרשום תזכורת פנימית בעוד 120 יום.

ניתנה היום, ג' תמוז תשע"ט, 06 יולי 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/07/2019 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת גיא שני צפייה
03/03/2020 החלטה שניתנה ע"י גיא שני גיא שני צפייה
21/05/2020 החלטה על בקשה של נתבע 1 הודעה מטעם הנתבעת גיא שני צפייה
21/01/2021 החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה מוסכמת לדחיית מועד דיון צבייה גרדשטיין פפקין צפייה
08/03/2021 החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה לזימון עדים מטעם הנתבעת צבייה גרדשטיין פפקין צפייה
03/05/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה לזימון עד צבייה גרדשטיין פפקין צפייה
15/07/2021 פסק דין שניתנה ע"י צבייה גרדשטיין פפקין צבייה גרדשטיין פפקין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני אורן אמסלם
נתבע 1 הפניקס חברה לביטוח בע"מ שהם סלומון