טוען...

פסק דין שניתנה ע"י מיכל בר

מיכל בר12/12/2018

בפני

כבוד הרשמת בכירה מיכל בר

תובע

נחמה אפטר

נגד

נתבעת

קריסטל מרום

פסק דין

לפני תביעה כספית בסך 5,000 ₪ שאותה הגישה התובעת כנגד הנתבעת, חברה המתמחה בשירותי אחזקה למוצרי חשמל ביתיים, וזאת בקשר עם טיפול בתקלה שארעה למקרר בבעלותה.

התובעת, הגב' נחמה אפטר, רכשה ביום 28.7.15 שירותי אחזקה למוצרי חשמל ביתיים מהנתבעת, וזאת ביחס למקרר אמנה שנת ייצור 2004. בהתאם לכתב השירות, שהעתקו צורף לכתב ההגנה, מחויבת הנתבעת לתקן כל קלקול במוצר זה בתוך שני ימי עסקים במקרה של הפסקת פעולת הקירור או הקפאה, כאשר ימי שישי, שבתות וחגים אינם באים במניין הימים.

ביום 21.6.18 התגלה לתובעת כי המקרר שבבעלותה, מתוצרת אמנה שנת ייצור 2004, אינו עובד.

בכתב התביעה שהגישה טוענת התובעת, כי היא יצרה קשר בו ביום עם נציג הנתבעת, אשר התחייב לשלוח טכנאי לטיפול במקרר בין השעות 08:00 ועד 17:00. ברם, מכיוון שהנתבעת נאלצה ללוות את בעלה לבדיקה דחופה בבית חולים, ביקשה היא מנציג הנתבעת, כי ככל שהטכנאי לא יגיע עד הצהריים, יידחה הביקור לאחר השעה 16:00. לטענת התובעת, בעת ששהתה בבית החולים יצר עמה קשר הטכנאי והבהיר שהינו בדרכו אליה, אלא שהתובעת עמדה על כך שהיה עליו לתת לה התראה בת חצי שעה, וכי היא אינה יכולה להגיע לביתה בזמן הקרוב. לטענתה, בחלוף דקה יצרה עמה קשר נציגת הנתבעת וביקשה שתגיע עד השעה 15:15. אלא שעת הגיעה לביתה, לפני השעה 15:00, גילתה על דלת ביתה פתק שבו ציין הטכנאי כי היה במקום בשעה 14:40 ועזב.

התובעת טוענת, כי לאחר שיצרה קשר עם נציגי הנתבעת הובהר לה, כי לא יגיע טכנאי היום ואף לא מחר, כיוון שמדובר ביום שישי, וכי לפיכך נאלצה היא להמתין עד ליום א', ה- 24.6.18, אז נמסר לה שיגיע טכנאי בין השעות 08:00 עד 17:00. על פי הטענה, הטכנאי שהגיע היה חסר רגישות ועצבני, משך את המקרר בחוזקה וגרם נזק לפרקט והסתפק במילוי המקרר בגז. ברם, המקרר נותר תקול, כל המזון שהיה בו, שעלותו מסתכמת בסך 2,500 ₪ נזרקה, ובסופו של דבר העבירה היא את הטיפול לחתנה. או אז, הגיע טכנאי נוסף שטיפל בתקלה לשביעות רצונה.

התובעת טוענת, כי בגין השתלשלות העניינים שפורטה לעיל על הנתבעת לפצות אותה בסך 5,000 ₪, זאת בגין מוצרי המזון שנאלצה לזרוק, הנזק לפרקט ועוגמת הנפש שחוותה.

לאחר ששמעתי את התובעת ואת נציג הנתבעת בדיון, מצאתי כי יש לדחות את התביעה.

ודוק. כידוע, המוציא מחברו – עליו הראיה. מכאן, שהנטל להוכיח את התביעה מוטל על כתפי התובעת. לא מצאתי כי בנסיבות, עמדה התובעת בנטל האמור.

ויובהר. מתדפיס היסטוריית פעילות לקוח שהגישה הנתבעת בדיון (נ/1) עולה, כי התובעת פנתה לנתבעת לראשונה ביום 21.6.18 ודיווחה על תקלה. אף שבהתאם לכתב השירות הייתה הנתבעת רשאית להעמיד לתובעת טכנאי בחלוף שני ימי עסקים, תואם עם התובעת ביקור טכנאי בו ביום, וזאת בין השעות 12:00-16:00. ברם, בשעה 14:24, עת הגיע טכנאי לבית, מצא כי אין איש בבית, וזאת אף שניתנה לתובעת התראה בת שעה בטרם הגעתו, וכפי שהדברים באו לידי ביטוי בתדפיס: "לאחר מתן התראה של שעה לקוחה נמצאת בבית חולים אומרת ששולחת את ביתה – בשיחה עם הלקוחה אומרת שהבת לא מצאה מפתח והיא תגיע בתוך 10 דק נמסר לה שהטכנאי ממתין לה במקום וצריכה להגיע בדק' הקרובות." כפי שעולה מהמשך התדפיס, בשעה 14:39 עזב הטכנאי את המקום, לאחר המתנה בת 15 דקות, כאשר בשעה 15:12 התקשרה התובעת אל הנתבעת והלינה על כך שהטכנאי עזב. בהתאם לתדפיס, בשיחה עם התובעת בשעה 15:30 הובהר לה, כי לא יגיע היום טכנאי נוסף ואז איימה התובעת כי תגיש תביעה, וכי הנתבעת תשלם בעבור כל האוכל שזרקה.

הנה כי כן, השתלשלות העניינים לעיל מלמדת, כי החמצת הטכנאי ביום 21.6.18 רובצת לפתחה של התובעת, וככל שנאלצה היא לזרוק מוצרי מזון מהמקרר, הרי שאין לה אלא להלין על עצמה.

כאמור, ביום 24.6.18 הגיע טכנאי נוסף לבית התובעת. לטענת התובעת, הטכנאי פגם בפרקט הדירה עת טיפל במקרר. ברם, היסטוריית פעילות הלקוח שהוגשה לתיק אינה מצביעה על כך שהתובעת הלינה בפני הנתבעת על נזק כאמור. ממילא, לא הוצגה בפני, במהלך הדיון, כל ראיה לנזק כאמור.

התובעת טוענת, כי הטיפול שערך הטכנאי ביום 24.6.18 לא היה משביע רצון, וכי היא נאלצה לפנות אל הנתבעת פעם נוספת. אכן, אין חולק, כי ביקור הטכנאי ביום 24.6.18 לא פתר את התקלה במקרר, וכי רק במסגרת ביקור נוסף נפתרה התקלה לשביעות רצון התובעת. אולם לא הוכח כי הביקור שנערך ביום 24.6.18 לא היה מקצועי, וכי טכנאי סביר היה מגלה כי לא די במילוי גז בנסיבות העניין, ולעניין זה אין לי אלא להפנות להסברו של נציג הנתבעת בדיון, ביחס לשלבי התיקון שבוצעו.

לנוכח כל השתלשלות העניינים שפורטה לעיל לא מצאתי כי דבק רבב בהתנהלות הנתבעת, וממילא לא עלה בידי התובעת להוכיח כי נגרמו לה נזקים כתוצאה מהתנהלותה של הנתבעת.

לאור האמור אני דוחה את התביעה. לפנים משורת הדין אין צו להוצאות.

המבקש לערער על פסק הדין רשאי להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי מרכז לוד בתוך 15 ימים.

המזכירות תמציא את פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, ד' טבת תשע"ט, 12 דצמבר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/12/2018 פסק דין שניתנה ע"י מיכל בר מיכל בר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 נחמה אפטר
נתבע 1 קריסטל מרום