טוען...

פסק דין שניתנה ע"י ריאד קודסי

ריאד קודסי06/01/2020

בפני

כב' הרשם הבכיר ריאד קודסי

תובעת

הכשרה היישוב חברה לביטוח

נגד

נתבעת

ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

1. לפני תביעה לשיבוב שהגישה התובעת נגד הנתבעת ביום 20.08.18 ע"ס 19,983 ₪.

תביעה זו נתקבלה אצל הנתבעת ביום 10.10.18 ובו ביום שילמה הנתבעת את סכום התביעה בתוספת הצמדה בסך 199 ₪ ובסך הכול היא שילמה 20,164 ₪.

הנתבעת ציינה במכתבה מיום 10.10.18 לבא כוח התובעת כי הסכום הנ"ל אינו כולל הוצאות משפט בגלל אי משלוח מסמכים חסרים ע"י התובעת לנתבעת חרף הרבה מכתבים שנשלחו.

2. הנתבעת הציעה לתובעת להגיש סיכומים בכתב בשאלת ההוצאות ובית המשפט ייתן פסק דין עפ"י סעיף 79-א לחוק בתי המשפט. התובעת הסכימה למתווה אך התנתה זאת בהגשת כתב הגנה מטעם הנתבעת, בטענה כי היא רוצה ללמוד מהן טענות ההגנה של הנתבעת. ראוי לציין שגישה זו הייתה מיותרת שכן אז סכום הנזקים שולם במלואו ודי היה בהעלאת הטענות של הנתבעת בסיכומים בכתב שהוצעו על ידה.

3. הנתבע הגישה כתב הגנה וכמקובל נוצרה בסל משימה לקביעת דיון וכל הצדדים הוזמנו לפני לדיון עפ"י סעיף 79-א. חזר בו ממתווה זה וביקש שהתובעת תזמן נציג מטעמה.

לבסוף, הסכימו הצדדים שהם יסכמו את טענותיהם בכתב ובית המשפט ייתן פסק דינו שלא עפ"י סעיף 79-א אלא פסק דין מנומק.

4. בהתאם לתקנה 214 ט"ז(ב) לתקסד"א פסק הדין ינומק באופן תמציתי.

5. הנתבעת שילמה את הנזקים עד האגורה האחרונה, אך היא לא שילמה הוצאות ,בטענה כי היו חסרים מסמכים. נשאלת השאלה אם היו חסרים מסמכים מדוע הנתבעת הלכה בסוך ושילמה רק לאחר שקיבלה העתק התביעה ?

התובעת טענה בפני, כי הפניות שהיו מטעם הנתבעת לא נשאו מס' התביעה של התובעת. איני מקבל טענה זו, שכן התובעת יכלה לפנות טלפונית למחלקת תביעות ולעמוד על פרטי התביעה.

6. תובע המגיש תביעה וזוכה בדין זכאי לקבל הוצאות משפט.

במקרה זה התשלום בוצע לאחר הגשת התביעה ומי יודע, אילו התביעה הייתה מוגשת אחרי שישה חודשים מיום שהוגשה אולי הנתבעת הייתה מעכבת את דבר התשלום, רוצה לומר כי הגשת התביעה הביאה את הנתבעת להזדרז ולשלם, בתקווה כי לא תחויב בהוצאות.

התובעת לעומתה, הקשתה של הנתבעת בזה שביקשה שתגיש כתב הגנה כאשר התשלום כבר בוצע. דבר זה היווה הכבדה של הנתבעת ששילמה את סכום התביעה לסברה ובצדק שבסיכומיה היא תעלה את טענותיה לגבי דרישות להשלמת מסמכים שלא זכו לתשובה מטעם התובעת.

7. סוף דבר

אני סבור כי יש לפסוק לתובעת הוצאות, והריני מחייב את הנתבעת לשלם לתובעת החזר אגרה סך של 379 ₪ ושכ"ט עו"ד סך של 1,000 ₪ בלבד.

בפסיקת סכום שכ"ט עו"ד לקחתי בחשבון את העובדה שעמידת התובעת על הגשת כתב הגנה מטעם הנתבעת הביאה ליצירת הדיון וניתן היה לסכם בכתב לפי סעיף 79-א, ללא צורך בקיום דיון.

אני פוטר מיתרת אגרה.

המזכירות תמציא העתק פסק דין זה לצדדים.

ניתן היום, ט' טבת תש"פ, 06 ינואר 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/12/2018 החלטה שניתנה ע"י ריאד קודסי ריאד קודסי צפייה
06/01/2020 פסק דין שניתנה ע"י ריאד קודסי ריאד קודסי צפייה