טוען...

החלטה שניתנה ע"י אילן איטח

אילן איטח16/10/2018

ניתנה ביום 16 אוקטובר 2018

חיים צבי יהב

המבקש

-

המוסד לביטוח לאומי

המשיב

בשם המבקש- עו"ד יצחק פז

החלטה

סגן הנשיאה אילן איטח

  1. לפני בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית הדין בחיפה (השופט בועז גולדברג; ב"ל 35279-11-17) בו נדחה ערעור המבקש על החלטת הוועדה הרפואית לעררים (נפגעי עבודה) (להלן – הוועדה) אשר קבעה כי לא חלה החמרה במצבו של המבקש.
  2. בבקשתו טוען המבקש כי הוועדה טעתה בקביעתה כי השינויים הניווניים בכף רגל שמאל אינם קשורים לתאונה. לטענתו, מהתיעוד הרפואי עולה כי המבקש נפגע פגיעה קשה ברגלו השמאלית כולה; הוועדה לא הסבירה מדוע במצבה הקשה של רגל שמאל ואופי הפציעה ממנה הוא סובל ברגל זו, השינויים הניווניים הופיעו רק ברגל שמאל, הרגל שנפגעה בתאונה המוכרת. עוד נטען כי הוועדה לא הצביעה על כל סיבה אחרת למצב כף רגל שמאל, וזאת בהינתן שישנם שני מומחים (ד"ר מלמד וד"ר גורדון) אשר מכירים בהשפעת התאונה על ליקוי המבקש בכף רגלו.
  3. לאחר שעיינתי בבקשה ובכלל החומר שבתיק מצאתי כי דינה להידחות.

בית הדין האזורי בחן את טענות המבקש ודחה אותן כדין. מעבר לאמור אציין כי טענות המבקש מוסבות למעשה כנגד קביעותיה המקצועיות של הוועדה. הוועדה קבעה מפורשות כי ההגבלה בתנועות והשינויים הניווניים אינם קשורים לתאונה. קביעת הוועדה נומקה ובוססה במסמכים הרפואיים שהוצגו בפניה והיא אף התייחסה לחוות הדעת הרפואיות. אוסיף, כי משקבעה הוועדה כי אין קשר סיבתי בין הגבלות התנועה והשינויים הניווניים בכף הרגל לתאונה היא אינה חייבת להצביע על מקור אחר לפגימות אלה.

  1. סוף דבר – הבקשה נדחית. אין צו להוצאות.

ניתנה היום, ז' חשוון תשע"ט (16 אוקטובר 2018) בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/10/2018 החלטה שניתנה ע"י אילן איטח אילן איטח צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 חיים צבי יהב אבישי יונגר
משיב 1 המוסד לביטוח לאומי רועי קרת