טוען...

החלטה על בקשה של תובע 1 עיכוב יציאה מן הארץ

מאג'דה ג'ובראן מורקוס06/09/2018

מספר בקשה:2

בפני

כבוד השופטת מאג'דה ג'ובראן מורקוס

מבקשים

בנק הפועלים בע"מ

נגד

משיבים

1. רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול - מרכז שירות ומידע ארצי

2. סופיאן זועבי

החלטה

1. בפני בקשה ליתן צו עיכוב יציאה זמני מהארץ כנגד המשיב מס' 2 וזאת במעמד צד אחד.

2. הבקשה הוגשה ביחד עם כתב תביעה בסדר דין מקוצר שהגיש המבקש, בנק הפועלים, בין היתר כנגד המשיב על סך של 500,222 ₪. התביעה הוגשה גם כנגד חברה בשם מוחמד את סופיאן זועבי בע"מ (להלן: "החברה") ונגד זועבי מוחמד.

3. כנגד המשיב נטען כי הוא ערב ביחד עם הנתבע השני לחובותיה של החברה כלפי הבנק שלפי כתב התביעה מגיעים לסך של 500,222 ₪.

4. המבקש טוען בבקשה כי המשיב שהינו יליד 1996 מתעתד בימים אלה לצאת את הארץ לירדן לצורך לימודים. עוד נטען בבקשה כי קיים חשש כי המשיב יעזוב את הארץ לצמיתות ו/או לתקופה ממושכת והדבר יכביד באופן ממשי על קיום ההליך או ביצוע פסק דין כשינתן.

5. לא ברור מה מקור הידיעה הנטענת "למיטב ידיעת הבנק" כאמור בבקשה. בבקשה נטען כי מטרת היציאה מהארץ היא ללימודים בירדן. אין טענה כי המשיב יעזוב לצמיתות את הארץ או לתקופה ממושכת באופן שיכשיל את בירור ההליךבייחוד שנטען כי מדובר בלימודים בירדן הקרובה.

6. תקנה 384(א) לתקנות סדר הדין האזרחי , התשמ"ד -1984 קובעת :

"(א) בית המשפט או הרשם רשאי, בכפוף להוראות סימן א', ליתן צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד המשיב, אם שוכנע, על בסיס ראיות מהימנות לכאורה, כי קיים חשש סביר שהוא עומד לצאת מן הארץ לצמיתות או לתקופה ממושכת, וכי הדבר יכביד באופן ממשי על קיום ההליך או על ביצוע פסק הדין; היה המשיב תושב חוץ, לא יינתן נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ אלא בנסיבות חריגות ומטעמים מיוחדים שיירשמו."

7. במקרה זה לא הוכחו התנאים הקבועים בתקנה הנ"ל. לא הובאו ראיות מהימנות וכל שנטען בבקשה זה כי "לפי מיטב ידיעת הבנק" מבלי לפרט מעבר לכך. זאת ועוד, לא השתכנעתי כי יציאה ללימודים בירדן הקרובה יש בה כדי להכביד באופן ממשי על קיום ההליך או ביצוע פסק דין אם ינתן כנגד המשיב, שכן לא הוכח כי מדובר ביציאה מהארץ לצמיתות או ממושכת. ראו לעניין זה את ספרו של זוסמן "סדרי הדין האזרחי" מהדורה שביעית 1995 בעמוד 605-606.

8. אוסיף כי כנגד המשיב ניתן צו עיקול על כל סכום התביעה, בהתאם לבקשה שהגיש המבקש במקביל להגשת בקשה זו. השמירה על זכויותיו של המבקש והאינטרס שלו בביצוע פסק הדין ניתן באמצעי הרבה פחות מגביל והרבה פחות דרסטי מאשר מתן צו לעיכוב יציאה מהארץ.

9. מכל הטעמים לעיל אני מורה על דחיית הבקשה. אין צו להוצאות.

ניתנה היום, כ"ו אלול תשע"ח, 06 ספטמבר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/09/2018 הוראה לתובע 1 להגיש משלוח החלאה בפקס ידני מאג'דה ג'ובראן מורקוס צפייה
06/09/2018 החלטה על בקשה של תובע 1 עיכוב יציאה מן הארץ מאג'דה ג'ובראן מורקוס צפייה