טוען...

פסק דין שניתנה ע"י ראמי נאסר

ראמי נאסר11/02/2019

בפני

כבוד הרשם הבכיר ראמי נאסר

תובעת:

ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ

נגד

נתבעים:

1.יוסף בן גיגי

2.האחים שטבי הובלות ועבודות עפר בע"מ

3.כלל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

הצדדים הסמיכוני בדיון שהתקיים לפניי היום ליתן הכרעה בתיק על דרך הפשרה, לאחר שהסברתי לצדדים את המשמעות של ההכרעה בדרך זו, וזאת מכח סמכותי לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד-1984.

יש לציין כי סעיף 79א. לחוק יוצר הסדר שתחולתו על כל סוגי הסכסוכים בפני הערכאות ועל כל רכיבי ההכרעה בסכסוכים אלה, לרבות קביעת אחריות, אשם תורם, חלוקת אחריות ועוד. צדדים אשר מפקידים הכרעות אלה בידי בית המשפט על מנת שיפסוק על דרך הפשרה, מסכימים למעשה לקיצור משך ההתדיינות ביניהם ולקיום הליך מהיר שתוצאותיו סופיות, בכפוף לאפשרויות הערעור הקבועות בדין.

במהלך הדיון שהתקיים לפניי היום שמעתי את הנהגים אשר אף הדגימו לפניי באמצעות רכבי הדגמה באופן מפורט ומדוקדק את אופן התרחשות התאונה, איש איש לגרסתו, והתרשמתי באופן ישיר מעדות שני הנהגים.

כמו כן, עמדתי על נסיבות התאונה; מקום התאונה; מיקום הרכבים ומיקום הפגיעות ברכבים; ועיינתי בכל הראיות שהוצגו בפניי לרבות תצלומי הרכבים והודעות הנהגים לחברות הביטוח.

לאור האמור לעיל, ולאחר ששקלתי טענות הצדדים ובדקתי מעשיהם ומחדליהם על רקע הוראות הדין הרלבנטיות לרבות תקנות התעבורה, תשכ"א-1961, ובשים לב להסכמת הצדדים הנ"ל והמשקל שמצאתי לייחס לעדות הנהגים, אני קובע כי התובעת לא עמדה בנטל ההוכחה המוטל עליה במשפט אזרחי. על כן, אני דוחה את התביעה.

בנסיבות העניין אינני עושה צו להוצאות. כל צד יישא בהוצאותיו.

אני פוטר את התובעת מתשלום המחצית השניה של האגרה.

המזכירות תשלח העתק מפסה"ד לב"כ הצדדים.

ניתן היום, ו' אדר א' תשע"ט, 11 פברואר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/10/2018 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תצהירים ראמי נאסר צפייה
11/02/2019 פסק דין שניתנה ע"י ראמי נאסר ראמי נאסר צפייה